Olie druk meter, welke draad?

voor de liefhebbers van het tunen van hun Saab.
Plaats reactie
evo
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Olie druk meter, welke draad?

Bericht door evo » vr 29 mar, 2013 18:53

Hallo,

Omdat mijn blokkie er nu toch weer uit ligt, en ik lekker overal goed bij kan :-P+ en ik straks iets meer toeren dan stock wil gaan draaien met het gebakje, wil ik een aparte olie druk sensor (en meter...) plaatsen.

De meter die ik wil gaan aanschaffen komt met een 1/8 NPT draad op de sensor. Nu verwacht ik dat ik daarvoor een verloopje moet kopen, omdat de draad in mijn blokkie dikker/groter was (als ik het me goed herinner).

Weet iemand welke draad en maat er in onze B2x4 en Bx5 blokjes wordt gebruikt voor de oliedruksensor?

Thanx

limburg
Geregistreerd lid

Re: Olie druk meter, welke draad?

Bericht door limburg » zo 31 mar, 2013 0:59

Hoi Evo,

Voor een B234(R) heb een "M14x1.5 - 1/8 npt" nodig om de oliedruk sensor op de orginele plaats te monteren.
(Als je een Y adapter neemt kan je ook een olie temp. sensor daarop aansluiten.)

Groeten,

evo
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door evo » zo 31 mar, 2013 22:51

Ah, dus de draad in het blok is M14x1.5. Super!

Ja, combi met temp heb ik ook over zitten denken... maar weet nog niet zo goed... weer een waarde (en meter) erbij...

Bij gebrek aan mooi combi instrument zit ik nu te denken aan zo'n 3 gauge dash pod...

Afbeelding

ik wil ze niet meer in mijn a-stijl :roll:

windekind
Donateur
Donateur

Bericht door windekind » ma 01 apr, 2013 9:02

Misschien heeft PLX Devises Inc-USA een meter wat voor jou voldoet.
Ze hebben een "organic led gauge" die tot wel 4 functies aankan. De meter opzich ziet er goed uit.
Op het Adaptronic forum, makers van mijn ECU, gaven ze wel op dat de kabelboom en sensoren nogal omvanrijk is.

evo
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door evo » ma 01 apr, 2013 22:29

Heb mijn meter al besteld, net zoals mijn egt en boost van stri. Voldoet prima. Tevens voor een paar euro een verloopje mee kunnen laten komen. All set :)

Thanks guys!

Verstuurd van mijn GT-N7000 met Tapatalk

something2say
Donateur
Donateur

Bericht door something2say » do 10 apr, 2014 7:49

Heb je toevallig ook een plaatje van de meter in je dash? Ben ook een beetje aan het snuffelen naar temp en drukmeter voor de olie..

Verstuurd vanaf mijn GT-I9100 met Tapatalk

maikel2.0t
Geregistreerd lid

Bericht door maikel2.0t » do 10 apr, 2014 12:35

Waarom zet je niet een mooi adaptertje tusse olie folter en huis? Heb ik ook en werkt prima:)

maxmink93
Geregistreerd lid

Bericht door maxmink93 » do 10 apr, 2014 13:25

Voor themp en druk Maikel? Waar vandaan?

Ik heb mijn lichtschakelaar vroeger opgeofferd voor een WBL, zal is een fototje zoeken

maikel2.0t
Geregistreerd lid

Bericht door maikel2.0t » do 10 apr, 2014 15:47

Beetje raar geschreven maar tussen mijn oliefilter en oliefilter huis heb ik zoon blauw speedparts adapter tussen zitten
Daar heb ik mijn olie temp sensor en oliedruk sensor zitten ipv men originele oliedrukschakelaar bijv op te offeren en ipv men carterplug zoon temp sensor

Plaats reactie