Dag heren / dames tuners...
Gezien de moeilijk verkrijgbare instrument cluster met Turbo meter voor een Automaat bak 9-3 uit 1999 zit ik aan een alternatief te werken...
Ideetjes zat, maar ik mis een tikkie info....
Op welke connector en welke connector pin komt het Signaal voor de Boost indicatie op de tellerbak binnen?
En wat voor'n signaal is dat? een "normaal" in spanning oplopend signaal? of een frequentie oplopend signaal?
Kan iemand mij helpen aan kopietjes van de Hayes hier over?
Is er iemand die een standaard maar defecte tellerbak heeft die deze voor maatvoering en "learning on the job" doeleinden ter beschikking kan en wil stellen?
Alvast dank...
Pin aansluitingen instrument cluster
-
jwaterink
- Donateur (6x)

Re: Pin aansluitingen instrument cluster
Daarvoor is geen apart "draadje" De teller krijgt alle info binnen via 2 draadjes, Can Low en Can High. De computer in de teller zet dat om in weergave. Wil je met een los tellertje werken kom je gewoon op een vacuüm/druk gestuurde meter met een slangetje.
-
johnb52
- Donateur (7x)

Chilly-Pepper schreef:Dag heren / dames tuners...
Turbo meter voor een Automaat bak 9-3 uit 1999
Al is bij Brinky alles mogelijk qua ombouw natuurlijk...
-
Chilly-Pepper
- Donateur

Het is een T5.... maar ik sluit T7 ook niet uit hoor. zal vast meer voor nodig zijn....brinky schreef:T5 of t7?
Ik weet dat de info ook via de SID beschikbaar te maken is..... dus zal het vast iets met CANBUS te maken hebben...
-
Chilly-Pepper
- Donateur

lang over gedubd... . ideetjes gekregen... indicator gezien... een onderdruk sensor gebietst....nog op zoek naar een nette, maar defecte klok als inbouwmodel voor het prototype.... op papier werkt het ...
te weinig tijd...
-
brinky
- Donateur

Bij t5 zit op de middelste connector een draad die turbodruk signaal geeft. Is een 0-5v signaal.