Green Giants versus Siemens Deka 630's
-
Niels83
- Donateur (3x)

Green Giants versus Siemens Deka 630's
Goed, ik zit mij redelijk suf te lezen via google omtrent de Green Giants versus Siemens Deka 630's voor stage 4 en hoger tuning. Alleen begrijp ik niet zo waar ik echt gelukkig van word.
De Green giants persen 440cc erin, terwijl de originele Bosch (Part# 0280156023), niet verder komt dan 350cc. Dus dat is wel winst.
De Siemens 630's persen er natuurlijk 630cc in. Maptun doet niet anders dan deze erin schroeven (stage 4 tot 6), dus die denken klaarblijkelijk dat er weinig winst te halen is bij de Green Giants (gezien het prijsverschil).
Ik heb een T5 motormanagement, dus de Siemens heb ik niet heel hard nodig voor E85. Want ik weet dat ik moet kiezen óf E85 óf benzine. De T7 kan beiden tanken met 630's en de juiste aanpassing in de map.
Nu kosten de Siemens 630's wel 2,5 keer zo veel als de Green Giants. Dus wat zijn de tips voor tuning? Gelijk maar naar de 630's? Of toch maar de goedkopere Green Giants? Ik heb namelijk een automaat (4-bak), dus boven de 400Nm wil ik eigenlijk toch niet tunen. Maar dan kan je best nog 300PK+ uitkomen als het moet.
De Green giants persen 440cc erin, terwijl de originele Bosch (Part# 0280156023), niet verder komt dan 350cc. Dus dat is wel winst.
De Siemens 630's persen er natuurlijk 630cc in. Maptun doet niet anders dan deze erin schroeven (stage 4 tot 6), dus die denken klaarblijkelijk dat er weinig winst te halen is bij de Green Giants (gezien het prijsverschil).
Ik heb een T5 motormanagement, dus de Siemens heb ik niet heel hard nodig voor E85. Want ik weet dat ik moet kiezen óf E85 óf benzine. De T7 kan beiden tanken met 630's en de juiste aanpassing in de map.
Nu kosten de Siemens 630's wel 2,5 keer zo veel als de Green Giants. Dus wat zijn de tips voor tuning? Gelijk maar naar de 630's? Of toch maar de goedkopere Green Giants? Ik heb namelijk een automaat (4-bak), dus boven de 400Nm wil ik eigenlijk toch niet tunen. Maar dan kan je best nog 300PK+ uitkomen als het moet.
-
AlexJ
- Donateur

Re: Green Giants versus Siemens Deka 630's
Je geeft in je post zelf al aan dat e85 waarschijnlijk niet praktisch gaat zijn op jouw auto. Je blijft dus op benzine rijden. Om over de 300pk grens te gaan heb je wel een andere turbo nodig. Al een idee? Ik denk dat je met de green giants genoeg benzine in gaat kunnen spuiten voor jouw doel. Wel is het zo dat er (volgens mij) meer met de deka's rondrijden, wat dan wellicht weer gemakkelijker is met het zoeken naar een geschikte bin (als startpunt).
Maargoed, ik ben benieuwd wat de meer ervarene tuners er van denken!
Maargoed, ik ben benieuwd wat de meer ervarene tuners er van denken!
-
Maarten
- Lid van verdienste
Kies je injector zo klein als mogelijk is en zo groot als nodig is.
Aan overkill heb je niets. Een injector met grote capaciteit spuit zoveel brandstof per tijdseenheid in dat deze bij stationair maar heel kort open mag staan. Da's iets moeilijker nauwkeurig te regelen. Een set kleine injectoren met een onderling verschil van 5% zal in hoeveelheid brandstof minder onderlinge afwijking geven dan een set injectoren met grote capaciteit die onderling 5% verschillen.
Mijn NG900 met MapTun B234R stage 5 had ook Bosch Green Giants.
Aan overkill heb je niets. Een injector met grote capaciteit spuit zoveel brandstof per tijdseenheid in dat deze bij stationair maar heel kort open mag staan. Da's iets moeilijker nauwkeurig te regelen. Een set kleine injectoren met een onderling verschil van 5% zal in hoeveelheid brandstof minder onderlinge afwijking geven dan een set injectoren met grote capaciteit die onderling 5% verschillen.
Mijn NG900 met MapTun B234R stage 5 had ook Bosch Green Giants.
-
AlexJ
- Donateur

Dat was met die 18t?
Ik zie ook dat de duty cycle van mijn huidige 630cc ver onder het maximum blijft hangen, ondanks mijn veel te dikke inspuiting momenteel (AFR van 9,5-10,5) onder WOT.
Wellicht dat die groene giganten wel wat zijn dan...!
Ik zie ook dat de duty cycle van mijn huidige 630cc ver onder het maximum blijft hangen, ondanks mijn veel te dikke inspuiting momenteel (AFR van 9,5-10,5) onder WOT.
Wellicht dat die groene giganten wel wat zijn dan...!
-
evo
- Donateur (2x)

18T flowed max iets van 0.24m3/s ( http://www.stealth316.com/images/td04h-18t-raw.gif" onclick="window.open(this.href);return false; )
een m3 lucht (droog) weegt 1.2041 kg ( http://en.wikipedia.org/wiki/Density_of_air" onclick="window.open(this.href);return false; )
dus een 18T verplaatsts maximaal (1.2041x0.24 = ) 0.289 kg/s
bij een AFR van 10.0:1 (erg rijk... maar als voorbeeld) moet er dus (0.289 / 10 = ) 0.0289 kg/s brandstof bij.
Nu hebben we 4 injectoren dus kunnen we die 0.0289 kg door vier delen = 0.00722 kg/s, oftewel 0.433 kg/min, oftewel 433 gr/min...
Volgens de specs van de Deka 630's flowen deze bij 3.0 bar 435 gram / min. ( http://www.siemensdeka.com/index.php?ma ... ucts_id=10" onclick="window.open(this.href);return false; )
back of the envelope berekening maar wel indicatief. Andersom kan natuurlijk ook.... Dus...
ehhh... 300 gr/m voor de green giants wordt dan, ehhh.... 0.17 m3/s
Of vergeet ik iets?
een m3 lucht (droog) weegt 1.2041 kg ( http://en.wikipedia.org/wiki/Density_of_air" onclick="window.open(this.href);return false; )
dus een 18T verplaatsts maximaal (1.2041x0.24 = ) 0.289 kg/s
bij een AFR van 10.0:1 (erg rijk... maar als voorbeeld) moet er dus (0.289 / 10 = ) 0.0289 kg/s brandstof bij.
Nu hebben we 4 injectoren dus kunnen we die 0.0289 kg door vier delen = 0.00722 kg/s, oftewel 0.433 kg/min, oftewel 433 gr/min...
Volgens de specs van de Deka 630's flowen deze bij 3.0 bar 435 gram / min. ( http://www.siemensdeka.com/index.php?ma ... ucts_id=10" onclick="window.open(this.href);return false; )
back of the envelope berekening maar wel indicatief. Andersom kan natuurlijk ook.... Dus...
Of vergeet ik iets?
-
baas 2.3
- Geregistreerd lid
waar is die ouwe goeie tijd van sproeiers opboren... 
-
evo
- Donateur (2x)

Ik heb laatst gewoon nieuwe besteld... en de naalden iets hoger geplaatst

Oh, maar dit hoort eigenlijk op een ander forum thuis
Oh, maar dit hoort eigenlijk op een ander forum thuis
-
arnemuiden
- Geregistreerd lid
kosten die 'Green Giants' dan ?