EVAP klepje?

voor de liefhebbers van het tunen van hun Saab.
72sonett3
Geregistreerd lid

Re: EVAP klepje?

Bericht door 72sonett3 » ma 01 apr, 2013 15:03

Ja vwb functie wel (maar dat zijn dus geen EVAP klepjes zoals ze zeggen), het is alleen voor het kijk mij eens bling bling effect, hetzelfde als een glanzend verchroomde BOV ipv zo een zwart plastic functioneel hetzelfde ding van Bosch...

jansen
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Bericht door jansen » ma 01 apr, 2013 20:19

kan zo'n plastic terugslag klepje (check valve) van een T5 straffeloos vervangen worden door zo'n metalen zoals bij voorbeeld Saabtuners aanbied
De metalen eenrichtingsklepjes worden aangeboden als vervanging voor kunstoffen evap kleppen, de luchtstroom die hier doorheen gaat bestaat uit lucht met brandstofdamp uit het koolstoffilter, die andere plastic terugslag klepje is van je carterventilatie de luchtstroom die hierdoor heen gaat bestaat uit oliedamp, ik zou geen brandstofsysteem terugslag kleppen gaan gebruiken voor het olie damp systeem, teneerste zijn die kleppen niet daarvoor gemaakt en ik weet niet wat olie damp voor uitwerking op het binnenwerk heeft.

72sonett3
Geregistreerd lid

Bericht door 72sonett3 » ma 01 apr, 2013 20:51

Dit is een electonisch aangestuurd EVAP klepje (Bosch);
Afbeelding

Die andere klepjes zijn gewone terugslagklepjes. Oliedamp of benzinedamp is chemisch bijna hetzelfde...

Chilly-Pepper
Donateur
Donateur

Bericht door Chilly-Pepper » di 02 apr, 2013 14:59

[]

En tot die conclusie ben ik ook gekomen.
Maar mag ik hier aan toevoegen dat ik ongelovelijk blij ben met alle kennis en kunde die ik hier vind..

Wat mij betreft probleem opgelost..

evo
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Re: Re: EVAP klepje?

Bericht door evo » di 02 apr, 2013 19:42

72sonett3 schreef:....hetzelfde als een glanzend verchroomde BOV ipv zo een zwart plastic functioneel hetzelfde ding van Bosch...
Hmmm... behalve als ie een maatje groter is, en dus meer in een kortere tijd kan afblazen ;)

Verstuurd van mijn GT-N7000 met Tapatalk

windekind
Donateur
Donateur

Bericht door windekind » di 02 apr, 2013 20:01

en dat vervelende oehoe geluid na een tijdje, als het membraan scheurt

Plaats reactie