Mogelijkheden tuning 900 full pressure T 1986..op een rijtje

voor de liefhebbers van het tunen van hun Saab.
Plaats reactie
Joshua
Geregistreerd lid

Mogelijkheden tuning 900 full pressure T 1986..op een rijtje

Bericht door Joshua » di 04 mei, 2004 21:06

Wie weet in volgorde wat er zoal gedaan kan worden met een turbo uit 1986...liefst met prijsjes erbij :D

John
Geregistreerd lid

Re: Mogelijkheden tuning 900 full pressure T 1986..op een ri

Bericht door John » di 04 mei, 2004 21:10

In ieder geval je APC aanpassen (er een rode van maken). Kost je 20 eurocent aan onderdelen en iets van 25 pk extra. Ik ben er nu mee bezig (althans: ik heb de 2 weerstanden in huis) en moet ze er nog even insolderen. Ik hoop dat ik er dit weekend aan toe kom.
Mij is ook geadviseerd de brandstofregelaar aan te passen (van 2,5 naar 3 bar). Kost bijna 20 Euro bij Elferink in Enter.

Ik wil er ook een artikeltje over maken tbv de Saabclub als het allemaal goed werkt. Ik ga er ook de testbank mee op om het resultaat te meten.

Joshua
Geregistreerd lid

Bericht door Joshua » di 04 mei, 2004 21:30

Als je weet hoe te solderen, misschien wil je het ook voor mij voordoen??(tuuurlijk, tegen een vergoedingkje 8) ), hoef ik niet een rode dure op de kop te tikken...

turboflix
Donateur
Donateur

Bericht door turboflix » di 04 mei, 2004 21:53

koop een stage 1 kit bij trentsaab en je bent voor de rest van je leven klaar.. :P :P

gr,
f

900T-R
Geregistreerd lid

Bericht door 900T-R » wo 05 mei, 2004 12:42

Eh... 900T '86... zonder bijkomende vermelding ga ik er dan vanuit dat het om een achtklepper gaat. In dat geval kan je al het voorgaande vergeten op de APC na...

Style&Co
Moderator + Donateur
Moderator + Donateur

Bericht door Style&Co » wo 05 mei, 2004 12:55

900T-R schreef:Eh... 900T '86... zonder bijkomende vermelding ga ik er dan vanuit dat het om een achtklepper gaat. In dat geval kan je al het voorgaande vergeten op de APC na...
maar voor een T8 weet jij wel weer aanvullend pretpakket, toch?

Style&Co
Moderator + Donateur
Moderator + Donateur

Bericht door Style&Co » wo 05 mei, 2004 12:58

John schreef:In ieder geval je APC aanpassen (er een rode van maken). Kost je 20 eurocent aan onderdelen en iets van 25 pk extra. Ik ben er nu mee bezig (althans: ik heb de 2 weerstanden in huis) en moet ze er nog even insolderen. Ik hoop dat ik er dit weekend aan toe kom.
Mij is ook geadviseerd de brandstofregelaar aan te passen (van 2,5 naar 3 bar). Kost bijna 20 Euro bij Elferink in Enter.

Ik wil er ook een artikeltje over maken tbv de Saabclub als het allemaal goed werkt. Ik ga er ook de testbank mee op om het resultaat te meten.
dat lijkt me zeer interessant... voor € 20,20 maar liefst 25 pk erbij te hebben, kom ik met mijn T16s boven de 200pk!. Indien je project lukt... kun je een 'fool-proof' beschrijving maken zodat ik als een ware copy-cat het zelf kan doen? (neem aan dat je het niet bij derden 'aan-huis' komt doen ;-) )

900T-R
Geregistreerd lid

Bericht door 900T-R » wo 05 mei, 2004 14:58

Style & Co on the mov schreef:
900T-R schreef:Eh... 900T '86... zonder bijkomende vermelding ga ik er dan vanuit dat het om een achtklepper gaat. In dat geval kan je al het voorgaande vergeten op de APC na...
maar voor een T8 weet jij wel weer aanvullend pretpakket, toch?
:D :twisted:

(R)ed
Lid van verdienste

Bericht door (R)ed » wo 05 mei, 2004 21:10

waistgate iets straffer zetten daarmee de turbo druk iets verhogen.
En zo wat sneller vermogen hebben.

Kosten €0

John
Geregistreerd lid

Bericht door John » wo 05 mei, 2004 22:29

Liefhebbers, ik heb mijn APC-tuning klaar. 2 weerstanden erin gesoldeerd, 2 instelpots aangepast en klaar. Al met al een goed uurtje werk. Het is dus nu een rode APC, met zwarte behuizing. :?

Helaas heb ik het nog niet kunnen testen.........onze kleine slaapt erg onrustig de laatste dagen en ik wilde haar niet wakker maken met het pakken van de sleutels. De benzinedrukregelaar heb ik nog niet in huis....afgelopen weekend was ik geveld door de griep dus een bezoekje aan Elferink is er niet van gekomen.

Ik zal er een echt artikel voor maken voor in Saabberichten, met daarin een beschrijving wat je nodig hebt. Als ik die klaar heb, zal ik de inhoud hier wel plaatsen.

Het is echt supersimpel; dit kan iedereen.

Dus tot nu toe heb ik 20 Eurocent besteed. Ik had reeds een multimeter, 15W soldeerbout en tin. Als je dit niet hebt, tel er dan 20 tot 25 Euro bij op; totaal incl brandstofdrukregelaar dus ongeveer 40 Euro. En dat is nog altijd minder dan een Eurotje of 200 voor een 'of the shelf' rode APC.

Ik kan haast niet wachten......die 25 pk extra moet je wel merken.
Ik was al weer behoorlijk gewend aan de 175 pk dus een extra 'shot' kan nooit weg.

GRIFFIN
Geregistreerd lid

Bericht door GRIFFIN » wo 05 mei, 2004 23:13

Die weerstandjes koop je op eBay ook voor minder dan een eurotje, en er zit een plannetje bij. Maar is dit wel betrouwbaar?

Joshua
Geregistreerd lid

Bericht door Joshua » wo 05 mei, 2004 23:26

Nee, het is een T16. Hoe zit het trouwens ook met onderstel aanpassing, iemand weet zoal ook wat swaybars kosten en waar ze opgehaald kunnen worden/ gemonteerd?

Derek
Geregistreerd lid

Bericht door Derek » wo 23 jun, 2004 13:19

Veranderd er veel na deze modificatie m.b.t brandstofverbruik ?

John
Geregistreerd lid

Bericht door John » wo 23 jun, 2004 16:05

mbt verbruik: zie de link

viewtopic.php?t=1352

Derek
Geregistreerd lid

Bericht door Derek » wo 23 jun, 2004 22:26

John schreef:mbt verbruik: zie de link

viewtopic.php?t=1352