ABS / TCS
-
remels75
- Geregistreerd lid
Re: ABS / TCS
Had je er winterbanden op ? Zonder heeft die elektronische handel allemaal niet zoveel zin in mijn beleving.
-
millerman
- Donateur (3x)

Mijn vorige 9-5 had alleen TCS, nu ook ESP. Wereld van verschil! TCS alleen is niet extreem nuttig, het neemt je gas weg. ESP is vele malen nuttiger, want probeert je weer op het rechte spoor te trekken.
-
evo
- Donateur (2x)

Volledig met Millerman eens. ESP is echt een toevoeging, en je kunt het ook uitzetten. ABS is ronduit gevaarlijk,
Over de aanstuurunits. Zou me niets verbazen als SAAB zelf daar niet eens in komt. Net zo iets als die bakcomputers die ze zelf niet in konden... en dus door Trionic dan maar voor de gek lieten houden
Althans dat is mijn interpretatie waarom REP is ingevoerd zoals dat is ingevoerd...
Over de aanstuurunits. Zou me niets verbazen als SAAB zelf daar niet eens in komt. Net zo iets als die bakcomputers die ze zelf niet in konden... en dus door Trionic dan maar voor de gek lieten houden
Althans dat is mijn interpretatie waarom REP is ingevoerd zoals dat is ingevoerd...
-
AR
- Donateur (2x)

Mijn 9-3 Estate TTiD AERO van 2008 is ook niet te houden met dit weer, 400nm @ 1900rpm resulteert in enkel knipperende lichtjes op het dasboard.
Normaal gesproken moet je al zo min mogelijk remmen, en met dit weer is het helemaal rijden met een zijden voetje....Wel leuk om een afgelegen industrieterrein op te zoeken
Normaal gesproken moet je al zo min mogelijk remmen, en met dit weer is het helemaal rijden met een zijden voetje....Wel leuk om een afgelegen industrieterrein op te zoeken
-
Bezemwagen
- Geregistreerd lid
Tsss, moet je maar een auto kopen met aandrijving op de wielen waar het hoort: achter 
-
Maarten
- Lid van verdienste
....maar met ABS kan je blijven sturen tijdens het remmen, dat is het grootste voordeel van ABS. Niet iedereen heeft de vaardigheid om tijdens een noodstop precies tegen het blokkeren aan te remmen en dan ook nog eens een goede uitwijkmanoeuvre te maken.
-
maxmink93
- Geregistreerd lid
ABS / TCS
Sterker nog, het doel van ABS niet eerder stil staan, maar je voertuig onder controle kunnen houden..
Ik heb het bij mezelf gezien bij de TDC, gewoon rechtdoor. Tegen de tijd dat je beseft "pompen" ben je te laat en sta je in de pylonen.
Je moet toch wel een verdomd goede chauffeur zijn om precies tegen de grens aan te remmen. En dat kunnen er weinig. Ik zelf heb daar Veelste weinig ervaring voor, en ben dus wel blij met m'n ABS.
Ik heb het bij mezelf gezien bij de TDC, gewoon rechtdoor. Tegen de tijd dat je beseft "pompen" ben je te laat en sta je in de pylonen.
Je moet toch wel een verdomd goede chauffeur zijn om precies tegen de grens aan te remmen. En dat kunnen er weinig. Ik zelf heb daar Veelste weinig ervaring voor, en ben dus wel blij met m'n ABS.
-
Jungleman
- Geregistreerd lid
toen ABS en TCS op mijn zwarte 9000 nog werkten, vond ik het een uitkomst! met normaal gas op een vetbesneeuwd parkeerterrein wegrijden met knipperend oranje TCS lampje en bij terugkomst vol in de ankers zodat je het ABS hoort kraken....heerlijk.
na vervanging van de automaatbak werken beide systemen niet meer, dus even buurten bij een forummer die de kompjoeters van de systemen kan uitlezen. het ABS gok ik op een defecte sensor 'ergens vooraan', het defecte TCS is even afwachten waar het mee te maken heeft en of het een kwestie is van wat dingetjes vervangen. geen idee trouwens hoe het systeem in elkaar steekt.
na vervanging van de automaatbak werken beide systemen niet meer, dus even buurten bij een forummer die de kompjoeters van de systemen kan uitlezen. het ABS gok ik op een defecte sensor 'ergens vooraan', het defecte TCS is even afwachten waar het mee te maken heeft en of het een kwestie is van wat dingetjes vervangen. geen idee trouwens hoe het systeem in elkaar steekt.
-
evo
- Donateur (2x)

Jep, en ik had het precies anders om... Ik wilde de TDC omgooien, maar iemand (daarvoor uiteraard bedankt Maarten
) had de ABS gemaakt
, en daar ging ik nu net even niet van uit. Dus in plaats daarvan bleef hij "grip" houden en nam ik mijn bocht wijder dan ik had gewild...
Ik wil dus ook een switch op de TDC zodat ieder kan rijden zoals hij wilt. Ik ben echter een absoluut voorstander van een TDC zonder ABS
Dit itt tot mijn DD's...
Ik wil dus ook een switch op de TDC zodat ieder kan rijden zoals hij wilt. Ik ben echter een absoluut voorstander van een TDC zonder ABS
-
Maarten
- Lid van verdienste
Remmen zonder ABS is als turboregeling zonder Trionic.
Zodra het niet meer vriest zal ik een switch maken op de trackdaycar om ABS aan/uit te zetten.
Zodra het niet meer vriest zal ik een switch maken op de trackdaycar om ABS aan/uit te zetten.
-
Tubefreak
- Donateur

Ben zeer gelukkig met ABS, TCS en ESP. Alle drie al een keer nodig gehad. Zonder TCS kom je nog wel een eind, maar ABS en ESP zijn toch echt een uitvinding die ik niet meer zou willen missen. Met versleten shocks en matige banden greep de esp nog wel eens in bij een bocht, gek gevoel maar stukken beter dan 180 graden gedraaid staan of zoals een mede former tegen een sto(e)prand aanschuiven!