Welke turbo zit er in een t5 lpt ivm.weglaten 3''D.p

voor de liefhebbers van het tunen van hun Saab.
Plaats reactie
Geronimo1
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Welke turbo zit er in een t5 lpt ivm.weglaten 3''D.p

Bericht door Geronimo1 » wo 19 sep, 2012 10:00

Hallo, nav de diskussie van afgelopen dagen over 3"downpipe voordelen mbt vermogenswinst en
de nuances daarin. Superinteressant _)
En ik zelf op het punt sta een downpipe 3" aan te schaffen voor een lpt T7, wordt dus Jelmer.(tdo4 reeds geplaatst)

Is mij de vraag ontstaan door alle data in die diskussie welke Turbo er standaard in een lpt T5 van 2000 zit.
En hoever ik deze kan opschroeven cq software matig tunen zonder hardware aanpassingen?

Klopt dat een t25?

En ja,mogelijk is deze vraag wel ergens te vinden op het forum maar ik kon zo snel geen concreet antwoord vinden.
tav potentiele vermogenswinst hiervoor.
dus alvast bvd voor info

tanisha
Geregistreerd lid

Re: Welke Turbo zit er in een t5 lpt 2000

Bericht door tanisha » wo 19 sep, 2012 10:33

als je al een td04 geplaatst hebt wat kan het dan nog schelen wat je met de oude kan?

dan kunnen we het dan niet beter over die td04 gaan hebben?

Geronimo1
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door Geronimo1 » wo 19 sep, 2012 10:59

Is misschien wat verwarrend maar in de eerste alinea heb ik het Over een trionic 7.
Ben hier overigens al uit qua vermogenswinst , want zoals gezegt komt ER een downpipe van Jelmer op en dan op
naar G-ice. injectoren+intercooler Alu. Hier zit de Tdo4 #5 dus al op. Wordt dan 280Hp+.+ bio.eth.optie :O:
Stage 1 reeds passe he :shrug: en je moet wat.....

(Enne..ja nav diskussie over 3"downpipe(D.p) kan ik zeggen dat na het inwisselen van gt17 voor td04 met nog orginele
D.p. de auto gewoon...eh, voelbaar sneller is zonder software aanpassing,.....wow(adit. wel al stage 1.....Kan niet af wachten hoe het wordt met 3''Dp en aanpassing software bij Gijs, in de sportstand van aut.bak.) :happybigeyes:

In de tweede alinea spreek ik dus van een trionic 5, een andere auto, ander verhaal. Maar bericht spreekt voor zichzelf. Wil bv geen twee downpipes aanschaffen etc. Ben gewoon benieuwd hoe je goedkoop veel meer paarden voor deze koets kan spannen 8)

tanisha
Geregistreerd lid

Bericht door tanisha » wo 19 sep, 2012 11:10

bij stage 3 (265pk) is de downpipe net iets te krap maar de software loopt wel stage 2 (235pk) is beter!

of als je toch voor de 265pk wilt haal dan de kat er tussenuit dan haalt die het wel! :wink:

Geronimo1
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door Geronimo1 » wo 19 sep, 2012 11:23

Ok :shock: ,... moet dan wel vlak na Apk. En dan 265hp met software aanpassing..Hoezo....goedkoop :applause:
en Thnx

Coenwagner
Geregistreerd lid

Bericht door Coenwagner » wo 19 sep, 2012 17:16

tanisha schreef:of als je toch voor de 265pk wilt haal dan de kat er tussenuit dan haalt die het wel! :wink:
Waarom kat er tussenuit? Bij een 100cell racekat die Jelmer(rvs-uitlaat.nl) die flow is na genoeg hetzelfde als bij een katloze pijp.
Die cat van jelmer is getest op race auto's en is daar met vlag en wimpel doorheen gegaan!

Sapphire
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Re: welke turbo zit er in een t5 lpt bj.2000 ivm.weglaten 3'

Bericht door Sapphire » wo 19 sep, 2012 17:42

De sportstand van de automaat is de mooiste tuning altijd: 100% placebo. Mooi dat sommigen de auto ook echt sneller ervaren :)

Geronimo1
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door Geronimo1 » wo 19 sep, 2012 19:26

[]Ja ik weet dat je niet meer absoluut vermogen hebt, Maar wel twee keer zoveel Nm bij dezelfde aanraking van het gaspedaal. Is toch een apart gevoel..... _) En dan het rode sport lampje in je display.
Reden: Quote verwijderd

Geronimo1
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door Geronimo1 » wo 19 sep, 2012 19:37

Coenwagner schreef:
tanisha schreef:of als je toch voor de 265pk wilt haal dan de kat er tussenuit dan haalt die het wel! :wink:
Waarom kat er tussenuit? Bij een 100cell racekat die Jelmer(rvs-uitlaat.nl) die flow is na genoeg hetzelfde als bij een katloze pijp.
Die cat van jelmer is getest op race auto's en is daar met vlag en wimpel doorheen gegaan!
Het gaat er juist om zo goedkoop mogelijk, zonder hardware aanpassingen, zoveel mogelijk pk's
uit een standaard T5 te halen. Dus hier geen rvs Dp. uitlaat. En evt.een cat er tussen uit halen is een optie,want kost niets he. Maar kom je dan door de APK?(met of zonder warme motor.) Lijkt mij dus niet...want hij zit er niet meer he,,, :wink: uithollen misschien..... :lol:

inactief
Geregistreerd lid

Bericht door inactief » wo 19 sep, 2012 21:24

Zonder cat, ook uitgehold (is dus zonder cat) kom je niet door de apk.
Meetwaarden zijn dan niet goed genoeg.

Mikey
Lid van verdienste

Bericht door Mikey » wo 19 sep, 2012 21:55

Is dat getest?

Ik ken er 1 (geen forumlid) die met een pijp door de cat binnen de waarden blijft..
Kwestie van ontsteking/staat van motor?

brinky
Donateur
Donateur

Bericht door brinky » wo 19 sep, 2012 21:56

Dat hangt maar net van de software af...

Geronimo1
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door Geronimo1 » wo 19 sep, 2012 22:00

G-ice schreef:Zonder cat, ook uitgehold (is dus zonder cat) kom je niet door de apk.
Meetwaarden zijn dan niet goed genoeg.
Hallo Gijs,
ZonderTanisha's expertise in twijfel te willen trekken is 235Hp dus mogelijk in standaard T5!?
Is dus vrijwel gelijk aan stage1 voor T7 bij jou.
Om onduidelijke motieven had ik op standaard T5 meer verwacht.
En uitgeholde cat is idd geen cat. Is er geen alternatief voor bv 265pk want ik begrijp dat de t25 dit wel makkelijk aan kan...softwarematig heel misschien..... zie bovenstaand comentaar van brinky.

En ja, geen 3"Dp oid,,,, laten we zeggen dat het 100 euro mag kosten....

ba(r)tje
Donateur
Donateur

Bericht door ba(r)tje » wo 19 sep, 2012 23:36

Zonder cat kom je bij geen enkele apk erdoorheen!
Ik had een volledig 2,75" van dp tot catback erop zitten, ging naar de apk en de waardes waren 3x te hoog.
En ik maar denken dat ik goed voor het milieu was, bomen leven nu eenmaal van CO2 :roll:

AlexJ
Donateur
Donateur

Bericht door AlexJ » do 20 sep, 2012 7:00

Wellicht was er toen iets anders mis hoor!

Plaats reactie