Audio upgrades

voor de liefhebbers van het tunen van hun Saab.
Plaats reactie
ReinO
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Re: Audio upgrades

Bericht door ReinO » zo 05 aug, 2012 14:15

jouw post van na 01.00....
was je nog op stap?
meestal rond 05.30 op en bezig.

daar gaat geen schroef in maar het werkt wel. bij de achterpanelen zitten ze onderin ook, en overbodig dus die kun je nemen.
middenpennetje iets induwen en dan loswrikken

ZveenT
Geregistreerd lid

Bericht door ZveenT » zo 05 aug, 2012 17:31

Nee, niet op stap ;)

Maaruh... WAT EEN SOUND!

Nu aan het optimaliseren. Maar ben nu al zo blij.

:)

ReinO
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door ReinO » zo 05 aug, 2012 18:49

het is echt heftig he?
ben wel benieuwd want jij hebt ook nog zo'n knal van een versterker er tussen (ik niet maar is als heftig genoeg)
open rijden wordt voor de buurt leuk: afhankelijk van je muziekkeus..... .

ZveenT
Geregistreerd lid

Bericht door ZveenT » zo 05 aug, 2012 21:52

Sjonge jonge zeg.

Net een uur doelloos rond gereden. Van alles proberen.

M'n vader en broertje zijn ook verkocht. En dat terwijl de boel nog niet is ingespeeld.

Ik heb een 10bands equalizer op m'n telefoon die mij niks tegenvalt (iPhone app Stereophonic ).

Deze pakt alleen Spotify niet mee omdat dit gecodeerd is. Hier zal t z t vast wel wat aan veranderen. Alles wat ik via iTunes beschikbaar heb gaat wel over de app.

Mocht ik mij hier aan gaan storen ga ik misschien nog opzoek naar een "harde" EQ.

Het volume kan "te" hard. Speakers vinden alles vol open niet leuk hoor. Dan hoor je wel iets vervorming..

Ik zal morgen bij daglicht nog wat foto;s maken. De schakelaar voor de versterker moet ik nog wel veranderen dit zit nu met een ikea lamp schakelaar. :lol: Bestel wel even wat moois op internet.

* Wat mij opvalt is trouwens dat wanneer de versterker aan staat de motor giert. Als een auto met compressor.

Groet!

AlexJ
Donateur
Donateur

Bericht door AlexJ » ma 06 aug, 2012 15:29

Je speelt toch niet "analoog" vanaf je iPhone? Dus met een kabel in de koptelefoon-uitgang, naar de line in van je versterker? Dan heb je enorme kwaliteitsverlies ( en moet je versterk heel erg versterken).

ZveenT
Geregistreerd lid

Bericht door ZveenT » ma 06 aug, 2012 18:32

Je speelt toch niet "analoog" vanaf je iPhone? Dus met een kabel in de koptelefoon-uitgang, naar de line in van je versterker? Dan heb je enorme kwaliteitsverlies ( en moet je versterk heel erg versterken).
Valt zat mee.

Ik kan mijn versterker niet vol zetten. Deze staat op 70%. Anders vervormd de boel.. De speakers kunnen dus niet meer aan..

Overigens weet ik dat wanneer ik een normale voorversterker (radio) zou hebben ik waarschijnlijk meer kwaliteit zou hebben. Ingangsignaal is dan hoger. Het signaal hiervan is trouwens instelbaar, dus hier kon ik ook wat mee spelen.

Ik heb in een eerdere post aangegeven dat ik, wanneer het mij tegen valt een voorversterker zou plaatsen. Dit gebeurt tzt ook vast wel een keer ;).

Eerst de trillingen weg werken..

Plaats reactie