Dutch Saab Classic Rallyteam
-
ADFOTOGRAAF!
- Geregistreerd lid
Dutch Saab Classic Rallyteam
Het Dutch Saab Classic Rallyteam is een feit. Het team staat open voor Saab rally/ritten rijders met een Saab van voor 1980. De deelname is zonder kosten en het team organiseert enkele keren per jaar ergens in het land een bijeenkomst om zo van elkaar te leren qua rijden, navigeren, auto opbouw enz. Een gastspreker is dan goed mogelijk. Motto van het team: 'Alles mag, niets moet.' Verdere info en aanmelden...e mail: DSCrallyteam@gmail.com
-
Simon9-3
- Geregistreerd lid
Re: Dutch Saab Classic Rallyteam
Klinkt heel gaaf! bij aanmelding ontvang je updates per mail?
-
ADFOTOGRAAF!
- Geregistreerd lid
uiteraard houden we je op de hoogte van ontwikkelingen van het team via de mail.
-
ADFOTOGRAAF!
- Geregistreerd lid
Inmiddels 6 equipes aangemeld! Mooi aantal om te beginnen. Wachten is op eind Corona om elkaar te ontmoeten met rally auto . Ter kennismaking
-
redmervand
- Donateur (6x)

Waarom alleen voor Saabs van voor 1980?
-
Foll
- Geregistreerd lid
Lijkt mij ook leuk en leerzaam! Zou het ritten/rally rijden graag wat fanatieker op willen pakken
. Nu is mijn 99 alleen te modern.. mocht dit nog bijgedraaid worden dan hoor ik het graag.
-
turbopilot
- Donateur (7x)

Normaal zijn er mogelijkheden genoeg voor een 99 die nieuwer is
Alleen dit jaar door de COVID is het wat uitzonderlijker ,
Maar ik snap redmer zijn vraag, alleen ik zie nog geen antwoord waarom ze 1980 hanteren
Maar ik snap redmer zijn vraag, alleen ik zie nog geen antwoord waarom ze 1980 hanteren
-
redmervand
- Donateur (6x)

Anders ga ik wel met jou mee in een 99 of wat andersturbopilot schreef: ↑ma 30 nov, 2020 19:22Er zijn mogelijkheden genoeg voor een 99
Maar ik snap redmer zijn vraag, alleen ik zie nog geen antwoord
-
jelger
- Geregistreerd lid
Ik kon wel een paar redenen verzinnen. Maar hield de keutel nog 24 uur binnen. Nu moet ie er toch maar uit.turbopilot schreef: ↑ma 30 nov, 2020 19:22Normaal zijn er mogelijkheden genoeg voor een 99 die nieuwer is
Saab deed voor het laatst mee met een rally team in 1980.
De Saab rally historie spitst zich toe op de 93/96 en 99 (ook de 92 wel, maar voornaamste hoofdstukken zijn met de andere 3 geschreven).
1980 is dan een passend jaartal en dekt ook merendeel 99, inclusief de turbo's. Verder zijn al die lompe bakken die daarna verschenen natuurlijk veel minder geschikt
-
turbopilot
- Donateur (7x)

ik heb er ooit speciaal een vroege sonett V4 ervoor aangeschaft, omdat ooit de eis was dat de auto van voor '68 moest zijn, maar ja dat was 20 jaar geleden
De 79 900 Turbo 3 staat op de brug , krijgt grote beurt en binnenkort een apk
Zit al in een verzekering op
Maar waar vallen de ritten onder ?,
uitsluiting voor; Tijdens het verblijf op racebanen, circuits e.d. en tijdens het oefenen voor of deelnemen aan snelheids-, regelmatigheidsritten of -wedstrijden.
maar niet voor
Deze uitsluiting geldt niet voor schade ontstaan tijdens voortgezette rijvaardigheidstrainingen op een afgesloten circuit, alsmede voor schade ontstaan tijdens eenvoudige, op de openbare weg gereden betrouwbaarheids-, gezelligheids-, kaartlees-, puzzelritten van ten hoogste 24 uur, of tijdens het deelnemen aan ritten (ook enduro-ritten) die onder auspiciën van de KNMV of de FIMworden gereden. Eveneens verzekerd is het deelnemen aan acceleratie- en/of terreinproeven, als onderdeel van laatstgenoemde ritten.
lijkt mij dat het voor een SCN ritje geen probleem is, maar de wintertrail is andere koek denk ik.
De 79 900 Turbo 3 staat op de brug , krijgt grote beurt en binnenkort een apk
Zit al in een verzekering op
Maar waar vallen de ritten onder ?,
uitsluiting voor; Tijdens het verblijf op racebanen, circuits e.d. en tijdens het oefenen voor of deelnemen aan snelheids-, regelmatigheidsritten of -wedstrijden.
maar niet voor
Deze uitsluiting geldt niet voor schade ontstaan tijdens voortgezette rijvaardigheidstrainingen op een afgesloten circuit, alsmede voor schade ontstaan tijdens eenvoudige, op de openbare weg gereden betrouwbaarheids-, gezelligheids-, kaartlees-, puzzelritten van ten hoogste 24 uur, of tijdens het deelnemen aan ritten (ook enduro-ritten) die onder auspiciën van de KNMV of de FIMworden gereden. Eveneens verzekerd is het deelnemen aan acceleratie- en/of terreinproeven, als onderdeel van laatstgenoemde ritten.
lijkt mij dat het voor een SCN ritje geen probleem is, maar de wintertrail is andere koek denk ik.
-
turbopilot
- Donateur (7x)

staat een stukje in saabberichten over de DSCR
en ook een foto, vraagje rijdt Ad met verbrede soccers of zijn die afgedraaid ????
en ook een foto, vraagje rijdt Ad met verbrede soccers of zijn die afgedraaid ????
-
Turbobakk
- Donateur (8x)

Zie hier het verhaal over de "Grön Groda" van Ad.
https://www.octanemagazine.nl/een-perfe ... ron-groda/
https://www.octanemagazine.nl/een-perfe ... ron-groda/