Beste Saabisten m/v,
ik loop alle lange tijd rond met het idee een lange en mooie tourtocht te maken door Italië.
Na diverse mooie en lange vankanties waarin vele tochten zijn gemaakt door mij, begint een idee te vormen om vooral de kustlijn van Italië te doorkruisen.
Ik zou het helemaal geweldig vinden als ik samen met een klein groepje Saabisten (mannelijk of vrouwelijk, Belgisch of Nederlands, maar ook Duits en Noors, Deens, en zeker Zweeds) zou kunnen doen.
Het idee is om over meerdere dagen mooie rijders routes uit te stippelen van per dag ong. 300 tot max 500 Km, diverse stops onderweg voor opnemen van de scenery, bijtanken van de bolides en hun (bij)rijders, genieten van cullinaire extravaganza's, wijnproeven of gewoon een plaatsje kijken...of voor de de dames een shopping dag terwijl de heren gaan vissen oid
Het is niet de bedoeling om iedere dag te rijden, maar wel om iedere dag te genieten dus zal hier en daar het anker voor iets langer uitgaan..
Verblijf zal denk ik in B&B's en Hotelletjes zijn.
routes, bezienzwaardigheden en het hoe en wat moet ik allemaal nog uitzoeken/bedenken... Gezien er heel veel voorbereidingstijd in gaat zitten, gaat het mij nu alleen om een idee te krijgen of er überhaupt wel animo is om op deze wijze een (deel van) de voorjaar/zomer/najaars vakantie door te brengen.
Ik zou zeggen.... Schrijf geen lange verhalen in je reactie hier, maar simpel een Ja en je forum (of echte) naam en stuur mij even een PB
Hartelijke groet (op z'n Italiaans "Chiao")
Auke
Tourtocht Italië
-
luk
- Geregistreerd lid
Re: Tourtocht Italië
Ik zeg geen 'nee' maar kan wel mijn ervaring delen: we hebben met de cabrio in 2006 een route gedaan rondom de noord italiaanse meren. Como, Iseo, Majore, Garda, Magggiore en dat was geweldig! Hotels 1-3 dagen, routes waren niet erg lang zodat je niet alleen maar aan het autorijden bent - al verveeld mij dat niet snel- en de duur was zo'n 2 weken.
Dit hadden we geboekt via de Exclusief gids van Vrijuit.
Wellicht een idee voor de route.
Indien meer binnenland is Turijn autohistorisch gezien aan te raden: de kombaan bezoeken (te voet!) van de oude Fiat fabriek en het prachtige grote nationale automuseum.
Leuk idee, ik blijf dit volgen.
Dit hadden we geboekt via de Exclusief gids van Vrijuit.
Wellicht een idee voor de route.
Indien meer binnenland is Turijn autohistorisch gezien aan te raden: de kombaan bezoeken (te voet!) van de oude Fiat fabriek en het prachtige grote nationale automuseum.
Leuk idee, ik blijf dit volgen.