IntSaab 2023 (UK, 4 t/m 6 augustus)
-
peterberg
- Donateur (3x)

Re: IntSaab 2023 (UK, 4 t/m 6 augustus)
Ik hou aan deze meeting wat "mixedfeelings" over...
En dat komt vooral omdat wij vorig jaar (met jongste zoon) gingen naar Luxemburg met meer dan prachtig weer. Je gaat toch wat vergelijken. Aankomst op vrijdag vorig jaar werden wij met vlaggen op een grote afgezette parkeerplaats meteen naar het 9-3 vak geleid. Zaterdag zelfs een leuke toertocht! Omdat op vrijdag het British motor museum nog open was stonden de Saabs een beetje verspreid tussen de andere auto's......en toen begon het te regenen. Daar konden de organisatoren absoluut niets aan doen, maar dat ontnam het plezier wel van buiten praten met verschillende eigenaren. Na een tijd rondgelopen te hebben (met vrouw) hadden wij het wel gehad...de zaterdag was qua weer (regen) nog minder. Vrouwlief bleef binnen en had het gehad. Ik deed nog een poging om met wat eigenaren te spreken, maar of ze zaten binnen of ze liepen verdwaald rond vanwege het weer. Ik had nog gedacht dat er een toertocht zou komen of iets dergelijks, maar niets. Zaterdagavond heb ik besloten niet nog een dag daarheen te gaan met een verveelde vrouw en mogelijk meer regen..Dit zijn mijn persoonlijke ervaringen dus als iemand anders een prima weekeinde heeft beleefd, prima. Volgend jaar ga ik niet naar Denemarken maar Zwitserland denk ik nog over na afhankelijk van het programma...en wie er mee gaat..
En dat komt vooral omdat wij vorig jaar (met jongste zoon) gingen naar Luxemburg met meer dan prachtig weer. Je gaat toch wat vergelijken. Aankomst op vrijdag vorig jaar werden wij met vlaggen op een grote afgezette parkeerplaats meteen naar het 9-3 vak geleid. Zaterdag zelfs een leuke toertocht! Omdat op vrijdag het British motor museum nog open was stonden de Saabs een beetje verspreid tussen de andere auto's......en toen begon het te regenen. Daar konden de organisatoren absoluut niets aan doen, maar dat ontnam het plezier wel van buiten praten met verschillende eigenaren. Na een tijd rondgelopen te hebben (met vrouw) hadden wij het wel gehad...de zaterdag was qua weer (regen) nog minder. Vrouwlief bleef binnen en had het gehad. Ik deed nog een poging om met wat eigenaren te spreken, maar of ze zaten binnen of ze liepen verdwaald rond vanwege het weer. Ik had nog gedacht dat er een toertocht zou komen of iets dergelijks, maar niets. Zaterdagavond heb ik besloten niet nog een dag daarheen te gaan met een verveelde vrouw en mogelijk meer regen..Dit zijn mijn persoonlijke ervaringen dus als iemand anders een prima weekeinde heeft beleefd, prima. Volgend jaar ga ik niet naar Denemarken maar Zwitserland denk ik nog over na afhankelijk van het programma...en wie er mee gaat..
-
Ewout
- Donateur (5x)

Die beleving kan ik me wel voorstellen. Ik was er vrijdag kort en zaterdag langer, met mijn zoon van acht. Vrijdag was het rustig en wat rommelig / ongeorganiseerd. De vrijwilligers deden het overigens prima en het aanmelden verliep soepel. Zaterdag was er voor mijn zoon niet veel aan buiten, al liet hij zich niet kennen. Maar door de combinatie van kind en regen heb ik ook niet veel mensen gesproken of ontmoet. Het programma ging ook een beetje langs me heen, eerlijk gezegd. De musea waren wel erg gaaf, vond ik. En er stonden zeler de nodige interessante Saabs buiten, waaronder opvallend veel Saabs 9000.
Wij zijn via de kanaaltunnel eerst naar een vriendin in Sheffield gegaan. Door de reis en de afwisseling was het een geweldige trip voor ons. Als we alleen naar IntSaab waren gegaan had ik er een ander gevoel aan overgehouden.
Zondag zijn we terug gereden, er was toen wel mooi weer voorspeld. Op het continent helaas weer veel regen...
Foto's van een Duitse bezoeker: https://matt-shoots-cars.photoshelter.com/portfolio
Wij zijn via de kanaaltunnel eerst naar een vriendin in Sheffield gegaan. Door de reis en de afwisseling was het een geweldige trip voor ons. Als we alleen naar IntSaab waren gegaan had ik er een ander gevoel aan overgehouden.
Zondag zijn we terug gereden, er was toen wel mooi weer voorspeld. Op het continent helaas weer veel regen...
Foto's van een Duitse bezoeker: https://matt-shoots-cars.photoshelter.com/portfolio
-
lennardbijker
- Donateur

Ik vond het een geslaagd weekend! Opzich stond er weinig op de planning wat betreft ritten of iets dergelijks, maar het museum maakte daar wat mij betreft ruim voor op. Meerdere keren doorheen gelopen, met name tijdens de regen op zaterdag. Wat een geweldige collectie! En dan stonden daar nog niet eens alle Engelse merken...
Zondag was zeker weten de beste dag van het weekend, daar werden bij aankomst ook alle auto's op type neergezet en was er een Best-of-Show-wedstrijd.
Wederom ook weer veel (nieuwe) mensen ontmoet en gesproken, en dat blijft altijd leuk!

Wij kijken nu uit naar het Saab festival in 2024, met als thema; 40 jaar Saab 9000!
Zondag was zeker weten de beste dag van het weekend, daar werden bij aankomst ook alle auto's op type neergezet en was er een Best-of-Show-wedstrijd.
Wederom ook weer veel (nieuwe) mensen ontmoet en gesproken, en dat blijft altijd leuk!

Wij kijken nu uit naar het Saab festival in 2024, met als thema; 40 jaar Saab 9000!
-
reiernumans
- Donateur (2x)

Ik ben puur voor IntSaab heen en weer geweest, en heb me ondanks het weer het hele weekend enorm vermaakt. Leuke mensen getroffen, op de 'dode' momenten in het gebeuren rond het museum in de auto gesprongen en de buurt wat verkend, het museum en de Jaguar collectie waren ook echt geweldig. Er was erg weinig qua programma, maar omdat ik dat vlak voor vertrek had meegekregen was ik daar al op ingesteld en ging ik er met weinig verwachtingen heen. Dat heeft wellicht gescheeld..
-
teunis
- Geregistreerd lid
Leuk om de verschillende ervaringen te lezen en wat foto’s te zien. Dank!
Zwitserland lijkt me wel wat, misschien goed te combineren met vakantie/roadtrip.
Zwitserland lijkt me wel wat, misschien goed te combineren met vakantie/roadtrip.
-
Christiaan94
- Donateur

Het bier en cider was koud, en de Saabs waren mooi. Hoewel er genoeg te verbeteren was, toch een geweldig weekend met veel Saab maten gehad.
-
Henk-Jan
- Donateur

Hoewel het natuurlijk altijd leuk is om weer wat bekende gezichten te zien en een mooi bont gezelschap aan Saabs te bekijken, vond ik de IntSaab 2023 an sich niet zo goed als die in 2019 (NL) of 2022 (Lux) en heb ook wat "mixed feelings".peterberg schreef: ↑wo 09 aug, 2023 8:17Ik hou aan deze meeting wat "mixedfeelings" over...
Aan de ene kant was de locatie subliem en gaf ook bij slecht weer genoeg leuks om te doen of zien, aan de andere kant was er maar weinig georganiseerd door de Engelse club. Twee lezingen, maar geen toerritten, geen kofferbakverkoop, maar één bedrijf wat in Saab deed maar eigenlijk enkel wat kleding te verkopen had (geen Onno Kempink of consorten met nieuwe of gereviseerde onderdelen), etc. Voor een IntSaab is dat weinig programma en ik kan me voorstellen dat het voor vele echtgenoten/-s en kinderen na 1 dag niet meer interessant was.
Overigens vond ik het smakeloos dat ze £20 per bezoeker voor de Saab parkeerplaats durfden te verlangen terwijl wij als participanten gezamenlijk het evenement hadden bekostigd. Wie vraagt geïnteresseerden van buitenaf, zeker vrienden van participanten, geld om een meeting te komen bekijken? Daar brak m'n klomp.
-
rademaker
- Donateur (6x)

Mede vanwege de Brexit (veel papieren rompslomp en inschakelen van tussenpersonen) was het voor de reguliere exposanten van het continent niet erg zinvol met onderdelen aan te komen reizen. In menig opzicht hebben de Grote Britten zich enigszins buitenspel gezet.
-
Pepijn Root
- Geregistreerd lid
IntSaab2023 was erg leuk het is nu een maand geleden en hier heb ik de video die ik heb gemaakt na afloop van Het IntSaab. Geniet er van: https://www.youtube.com/watch?v=e2IC9ZTaae8