Saabfestival 2022 Trollhättan - 75 jaar Saab - 10-12 juni
-
Opa Bert
- Donateur (2x)

Re: Saabfestival 2022 Trollhättan - 75 jaar Saab - 10-12 juni
Waren vorige week nog maar weinig hutten beschikbaar op de ferry vN donderdag avond!
-
GertW
- Geregistreerd lid
Ik ga met mijn 900 Classic via Puttgarden-Rødby en de brug. Hotel en B&B heb ik gelukkig al lang geleden geboekt.
-
Henk-Jan
- Donateur

Wat de veerboot betreft, wij maken een kleine pre-tour door Denemarken en het leek mij niet zo'n geweldig idee om donderdagmiddag precies tijdens de avondspits in centrum Göteborg de boot uit Frederikshavn te verlaten. Het prijsverschil met de nachtboot tussen Frederikshavn en Oslo was niet te groot, dus wij nemen de boot woensdagnacht op donderdag naar Oslo en rijden dan vanuit Noorwegen aan het einde van de middag naar Trollhättan. Mocht iemand van hier ook op die boot aanwezig zijn, misschien leuk om nog een bakkie te doen?
-
Lavali
- Donateur

Wij gaan ook, 9e de nacht boot en dan de 10e juni naar Saab festival.
Overnachting van 10/11 juni in hotel Viking in Uddevalla.
Daarna rijden we naar de startplaats voor een rit naar de Noordkaap met 19 Saab Cabrio’s, verdeeld over 2 groepen.
Overnachting van 10/11 juni in hotel Viking in Uddevalla.
Daarna rijden we naar de startplaats voor een rit naar de Noordkaap met 19 Saab Cabrio’s, verdeeld over 2 groepen.
-
Philip93
- Geregistreerd lid
Ik kom ook, met 93 cabrio OG. Tentje mee. Ga ws Puttgarden- Rodby Havn en dan over de brug verder Sverige in. Zie vast wel Saabrijders onderweg.
-
Eelco9-3
- Geregistreerd lid
Ik kan er helaas niet bij zijn ivm schoolgaande kinderen, en daarbij moet ik bekennen dat ik afgelopen maand reeds in het Saab museum geweest ben
Ik heb wel vernomen dat er op het Saab museum festival een nieuw en ultiem Saab boek gepresenteerd gaat worden. Geschreven door Per-Börje Elg die een lange carrière bij de SAAB marketing en PR afdeling heeft gehad. Het boek zal 295 SEK kosten, heeft 144 pagina's en is verkrijgbaar in het Zweeds en Engels. Het is uitsluitend via het Saab museum verkrijgbaar.
Tijdens het Saab museum festival kan het boek gesigneerd worden door Per-Börje Elg.
Nu kan ik het boek tzt. bestellen bij het Saab museum, maar ik zou graag een gesigneerd exemplaar willen. Is er iemand die mij een gesigneerd Engels exemplaar mee wil nemen en naar mijn adres wil versturen? Ik zal vantevoren het geld overboeken.

Ik heb wel vernomen dat er op het Saab museum festival een nieuw en ultiem Saab boek gepresenteerd gaat worden. Geschreven door Per-Börje Elg die een lange carrière bij de SAAB marketing en PR afdeling heeft gehad. Het boek zal 295 SEK kosten, heeft 144 pagina's en is verkrijgbaar in het Zweeds en Engels. Het is uitsluitend via het Saab museum verkrijgbaar.
Tijdens het Saab museum festival kan het boek gesigneerd worden door Per-Börje Elg.
Nu kan ik het boek tzt. bestellen bij het Saab museum, maar ik zou graag een gesigneerd exemplaar willen. Is er iemand die mij een gesigneerd Engels exemplaar mee wil nemen en naar mijn adres wil versturen? Ik zal vantevoren het geld overboeken.

-
DV 9-3
- Donateur

.
Op de valreep blijk ik er ook heen te kunnen. Leuk! Toch maar besloten te gaan vliegen trouwens...
Dus bij wijze van Pre Flight Check wordt de software nog even grondig ge-update voor vertrek....

Op de valreep blijk ik er ook heen te kunnen. Leuk! Toch maar besloten te gaan vliegen trouwens...

-
lennardbijker
- Donateur

Hier inmiddels druk aan de poets!

-
Henk-Jan
- Donateur

Een gewaarschuwd mens telt voor twee, mocht je in Trollhättan overnachten volgende week: https://youtu.be/SC-BwuQ1VCI
-
safety first
- Geregistreerd lid
Zelf ben ik al onderweg, zie voor de combi de foto hieronder.
In Trollhättan tref ik een oude bekende, Bernhard Hülsmann-Emden. Al in 2014 heeft hij een classic Saab 900 cabrio omgebouwd naar elektrisch en in de loop der jaren heeft hij er ruim 40.000 km mee gereden. Voor Saabberichten heb ik in 2018 over die auto geschreven en in 2019 heb ik er in mogen rijden nadat de 900 ge-upgrade was met een Tesla motor in het vooronder.
Bernhard is zaterdag bij het museum met zijn E-Saab en indien er mensen zijn die geïnteresseerd zijn om meer over dit project te weten, laat het me weten dan kan ik je in contact brengen met hem. Hij is zeer bereid om je alle voors en tegens van een dergelijke ombouw te vertellen.
Zie voor meer info: https://bhesaab.jimdofree.com
Dit is de oude website waarop niet de upgrade van 2019 vermeld staat, maar het geeft een goede indruk van de aanpak.
Zelf kom ik donderdagmiddag aan op de camping met deze combi:

In Trollhättan tref ik een oude bekende, Bernhard Hülsmann-Emden. Al in 2014 heeft hij een classic Saab 900 cabrio omgebouwd naar elektrisch en in de loop der jaren heeft hij er ruim 40.000 km mee gereden. Voor Saabberichten heb ik in 2018 over die auto geschreven en in 2019 heb ik er in mogen rijden nadat de 900 ge-upgrade was met een Tesla motor in het vooronder.
Bernhard is zaterdag bij het museum met zijn E-Saab en indien er mensen zijn die geïnteresseerd zijn om meer over dit project te weten, laat het me weten dan kan ik je in contact brengen met hem. Hij is zeer bereid om je alle voors en tegens van een dergelijke ombouw te vertellen.
Zie voor meer info: https://bhesaab.jimdofree.com
Dit is de oude website waarop niet de upgrade van 2019 vermeld staat, maar het geeft een goede indruk van de aanpak.
Zelf kom ik donderdagmiddag aan op de camping met deze combi:

-
Gele aero
- Donateur (8x)

Ben ik de enige die zit te wachten op een foto verslag van het festival
Benieuwd naar de verhalen + foto's!
-
Sapphire
- Donateur (7x)

Denk dat iedereen nog na aan het genieten is (of verder op vakantie in Scandinavië), ik overigens ook. Verder was het gigantisch druk - nog nooit zo’n immense drukte rond het museum meegemaakt - en heb ik heel weinig foto’s gemaakt.
-
reiernumans
- Donateur (2x)

Ik heb echt bar weinig foto's gemaakt afgelopen weekend, maar het was echt enorm indrukwekkend. Overweldigend op sommige momenten zelfs. Ik ben vooral bezig geweest met het bekijken van al het moois dat er te vinden was, het praten met de bijbehorende mensen, het ontmoeten van oude, nieuwe, en internetvrienden, en 's avonds het drinken van voldoende bier.
Heb geen seconde nagedacht over het maken van foto's, op details aan auto's die ik wilde onthouden na.
Ik kijk er naar uit om er over twee jaar weer rond te lopen!
Ik kijk er naar uit om er over twee jaar weer rond te lopen!
-
lennardbijker
- Donateur

Wat hierboven is gezegd geldt ook voor mij.
Het was bizar groot dit keer, overweldigend haast. Ook ik heb weinig foto's gemaakt en ook bijna alleen van ons groepje en mijn eigen auto...

Ik weet dat er 1000 gereserveerde parkeerplekken waren rondom het Museumterrein op zaterdag, maar dat was veel te weinig. Buiten het terrein stonden ze ook overal geparkeerd, écht bizar veel.

Ik weet dat er 1000 gereserveerde parkeerplekken waren rondom het Museumterrein op zaterdag, maar dat was veel te weinig. Buiten het terrein stonden ze ook overal geparkeerd, écht bizar veel.
-
Pablo
- Donateur (2x)

Ik was er voor het eerst en vond het in meerdere opzichten episch: de tocht er naartoe via Duitsland en Denemarken, 2800 km cabrio rijden in 4 dagen, de hoeveelheid euro's die je onderweg in je tank gooit, bijna geen Saabs onderweg tegenkomen en als je dan Trollhattan binnen rijdt krioelt het ervan, het Saab museum, zoveel mensen die nog met dit mooie merk bezig zijn, het prachtige Zweedse landschap.
Kortom, ik ga zeker nog een keer!
Kortom, ik ga zeker nog een keer!