IntSaab 2013 Engeland

Samenkomsten en ritten door Saabrijders en enthousiastelingen, die buiten het Saabforum om worden georganiseerd.
Dax
Geregistreerd lid

Re: IntSaab 2013 Engeland

Bericht door Dax » di 25 sep, 2012 23:35

Als je googled op de woorden "Kettering Saab" krijg je een hele leuke indruk hoe het er daar straks bij staat 8) .

johnb52
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Bericht door johnb52 » di 25 sep, 2012 23:51

Daar heb je wel n kwijlbakje bij nodig 8)

Zal hier de opkomst groter zijn dan in Spa?

Hoeveel Saabs waren daar dan?

Dax
Geregistreerd lid

Bericht door Dax » wo 26 sep, 2012 12:50

Lastig in te schatten denk ik. Spa ligt natuurlijk een stuk centraler voor de gemiddelde Saab enthousiast.
De overtocht per trein of boot kan een (financiële) belemmering zijn voor sommigen.
Aan de andere kant zijn er natuurlijk ook wel heel veel Saabliefhebbers overzee.

johnb52
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Bericht door johnb52 » wo 26 sep, 2012 12:53

Overtocht per boot vanaf calais of Duinkerken heb je dacht ik al voor n eurotje of 30/40, dus dat zijn de kosten niet. Wellicht dat het aan de verkeerde kant rijden mensen afschrikt ?

Jungleman
Geregistreerd lid

Bericht door Jungleman » wo 26 sep, 2012 15:40

ik weet niet of jij dan met een roeiboot gaat, maar ik kom uit op :shock: 156 euro :shock: voor een retourtje (31 juli heen/6 augustus terug voor 2 personen) van Calais naar Dover. en dan moet je nog proberen om langs Londen te komen...

met de boot van 'Hoek' naar Harwich is helemaal ondoenlijk: 232 euro, voornamelijk vanwege de verplichte hut(ten)...

of ik reken verkeerd.

johnb52
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Bericht door johnb52 » wo 26 sep, 2012 15:53

Price 39.00EUR, booked on 25/05/11 Depart: DUNKERQUE to DOVER 18/06/11 08:01Return: DOVER to DUNKERQUE 19/06/11 22:00

Dat had ik toen betaald!!!

Met norfolkline

Jungleman
Geregistreerd lid

Bericht door Jungleman » wo 26 sep, 2012 15:59

'toen' is inmiddels dik een jaar geleden, bovendien buiten het hoogseizoen. jah, dan kan het wel...

rademaker
Donateur (6x)
Donateur (6x)

Bericht door rademaker » wo 26 sep, 2012 16:01

Vanuit Frankrijk (ferry of tunnel) betaal je de laagste tarieven, zeker als je 's nachts wilt reizen, maar dan moet je een heel stuk rijden en dat kost ook (brandstof)geld en (vakantie)tijd.
België ligt tussen NL en FR in, geografisch idem.

Vanuit NL ben je altijd verplicht een hut te nemen. Nu is dat niet erg, want het gemiddelde hotel in Engeland is een stuk duurder en het is wel lekker uitgerust in Engeland aan te komen.

Er zijn drie opties vanuit NL: IJmuiden - Newcastle (DFDS), R'dam - Hull (P&O) en HoekvanHolland - Harwich (Stenaline).
De laatste heeft mijn voorkeur: meestal het goedkoopst, luxe hutten met TV en lekker vlot (laat vertrekken, vroeg aan).
Soms is het zinvol niet rechtstreeks bij de ferrymaatschappij te boeken maar via een tussenpersoon, zoals overtocht.nl Die willen nog wel eens goedkoper zijn!
Boek wel vroegtijdig, want naarmate de datum dichterbij komt wordt de prijs hoger. En de kans dat de boot is volgeboekt is zeker in hoogzomer aanwezig.

Bedenk ook dat een retourtje meestal niet goedkoper is dan 2 enkele reizen! Dus je kunt beter - als je Engeland verder wilt verkennen - in het noorden aanreizen en via het zuiden terugkeren, of andersom. Neem rustig twee verschillende maatschappijen waardoor je meer ziet en minder onnodige kilometers hoeft te maken.

Koos

millerman
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door millerman » wo 26 sep, 2012 16:06

Calais is heel duur, DFDS vanaf Duinkerken is flink goedkoper. Uurtje langer op de boot, maar dat is niet zo erg.

rademaker
Donateur (6x)
Donateur (6x)

Bericht door rademaker » wo 26 sep, 2012 16:18

DFDS vanuit Duinkerken heb ik ook vaak gedaan, zeker als ervoor of erna in België moest zijn.
Er is daar een grote vrije parkeerplaats, waar je 'savonds veel auto's met caravan ziet aanrijden. Die (de eigenaren) gaan daar slapen en nemen dan de boot van 4 of 6 uur 's morgens omdat je dan de laagste tarieven hebt.
Koos

johnb52
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Bericht door johnb52 » wo 26 sep, 2012 16:20

Heb je ook al op hun site gekeken wat t kostte? Bij mij was calais stuk duurder dan Duinkerken

Sapphire
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Bericht door Sapphire » wo 26 sep, 2012 16:50

Ik ben ook van plan om naar IntSaab 2013 te gaan, hopelijk met de cabrio!

johnb52
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Bericht door johnb52 » wo 26 sep, 2012 19:23

Jungleman schreef:ik weet niet of jij dan met een roeiboot gaat, maar ik kom uit op :shock: 156 euro :shock: voor een retourtje (31 juli heen/6 augustus terug voor 2 personen) van Calais naar Dover. en dan moet je nog proberen om langs Londen te komen...

met de boot van 'Hoek' naar Harwich is helemaal ondoenlijk: 232 euro, voornamelijk vanwege de verplichte hut(ten)...

of ik reken verkeerd.

ik kom op 118 euro euro uit op de dagen die jij noemt via http://www.dfdsseaways.nl/overtochten/e ... ken-dover/" onclick="window.open(this.href);return false;

ivaran
Geregistreerd lid

Bericht door ivaran » di 29 jan, 2013 11:24

Heel leuk filmpje over een Saabvakantie in UK van 1959

http://www.filmarkivet.se/sv/Film/?movi ... ear%3D2010

Brandslang
Geregistreerd lid

Bericht door Brandslang » di 29 jan, 2013 16:23

Inderdaad heel leuk, dank je wel! :D

Plaats reactie