Saab 90 website nieuws

1985-1987
sb90
Geregistreerd lid

Saab 90 website nieuws

Bericht door sb90 » zo 07 feb, 2010 21:30

Hallo 90-liefhebbers;

Ik heb reeds enige tijd een website (half) in de lucht, betreffende mijn saab 90.
De websitenaam is dan ook, niet verassend, mijnsaab90.nl.

Op deze website staat onder andere saab nieuws, fotos van mijn 90, fotos van meets, en meer.

Ik wil dit even onder de aandacht brengen vanwege de volgende feiten:

1: Ik kan niet iedereen contacteren betreffende foto`s waarin kentekenplaten zichtbaar zijn. Denk hierbij aan onder andere het SSC. Ik weet niet wie de eigenaar van welke saab is.
Jullie kunnen mij uiteraard contacteren als het gewenst is om een kenteken weg te halen.
Dit verzoek zal ik uiteraard inwilligen.

2: Mocht iemand ook een saab-website hebben (hoeft niet per se van een 90 te zijn), dan kan deze uiteraard kosteloos opgenomen worden op mijn website. Gelieve hiervoor even te mailen. Een link terug is niet vereist, maar wordt wel gewaardeerd.

3: Ook vanwege de fun wil ik dit even onder de aandacht brengen.
Het is altijd leuk om wat informatie / foto`s te zien betreffende saabs toch?

4: esalet en ik zijn kort in overleg geweest betreffende een website met alleen maar 90-informatie. Dit zal dus een minder persoonlijke website worden, waar allround-informatie te vinden is over 90`s.
Denk hierbij bijvoorbeeld aan "waar dien je op te letten bij aanschaf", en uiteraard ook documentatie en foto`s. Dit is een conceptplan, meer hierover zal op mijn website te vinden zijn.

Ik hoop dat ik deze website onder de aandacht mag brengen.
Ik promoot deze niet wegens financiele doeleinden, aangezien ik er niets mee verdien, en er ook geen reclame op te vinden is.

Ik wilde dit gewoon eventjes aan jullie mededelen, voor degene die het nog niet gezien had :)

Let wel; mijn website is nog steeds onder constructie. Dingen zullen soms niet goed of half functioneren, en er kunnen (en zullen) uiteraard fouten opstaan.

Groeten,

Niels Kerkdijk
sb 90

1:
De site was min of meer gehackt.
Iemand heeft de titels van de pagina`s aangepast, en meta-tags ingevoerd waar ik niet vrolijk van werd.
Passende maatregelen zijn inmiddels getroffen.

Note;
Voor de youtube filmpjes ben ik nog op zoek naar een player die ze in een soort playlist toevoegt.
dit, omdat die pagina nu erg lang aan het laden is, en vermoedelijk alle video`s tegelijk buffert.

sb90
Geregistreerd lid

Bericht door sb90 » zo 07 feb, 2010 22:26

De site gaat even offline, moet even een 100/1000 ethernetkaartje inbouwen.
In simpele termen; de site wordt een STUK sneller.
(dit, aangezien ik maar 10mbit van de 35mbit kan gebruiken momenteel).

Tevens gaat de server binnenkort een grote upgrade krijgen.

Voor de IT-personen;
het is een p4 1.6ghz met 80gb en 512mb.

sb90
Geregistreerd lid

Bericht door sb90 » zo 07 feb, 2010 23:43

De boel werkt weer, had wat probleempjes met niet-meewerkende pc-onderdelen :)

sb90
Geregistreerd lid

Bericht door sb90 » ma 08 feb, 2010 17:33

edit

DiedX
Geregistreerd lid

Bericht door DiedX » ma 08 feb, 2010 18:04

Bij mij werkt het gewoon...

sb90
Geregistreerd lid

Bericht door sb90 » ma 08 feb, 2010 22:45

Hmm, we hadden wat internetproblemen op de zaak, wellicht dat het dan toch aan ons lag.

Zojuist last gehad van een stroomstoring, en ik was aan het werk..

De stroomstoring heeft een verandering in ons IP-adres veroorzaakt, waardoor de site momenteel niet up te krijgen is.
Simpel gezegd; de site werkt niet.

Ik ben er momenteel mee bezig!

jelger
Geregistreerd lid

Bericht door jelger » ma 08 feb, 2010 22:55

ken het verschijnsel... mijn router had een en ander na een automatische reset gewist... tja. Dat is het nadeel van thuishosten.

sb90
Geregistreerd lid

Bericht door sb90 » ma 08 feb, 2010 23:25

Ik heb zojuist webruimte besteld, hopelijk is binnen een aantal dagen alles gereed.

Het is een leuk projectje om het thuis te hosten.
Ik interesseer me erg voor IT, en heb een 2003 servertje draaien, waar deze website normaliter op draait.

Echter, mede doordat de site op poort 3000 draait (ipv standaard 80), vanwege de stroomkosten, en vanwege dit soort situaties, heb ik besloten om webruimte te bestellen bij een hostingbedrijf.

Dit bedrag is dermate laag, dat ik daarvoor zelf niet een server in mijn studentenkamer plaats, er geen onderhoud aan wil hebben, en de stroomrekening nu ook niet hoef te betalen betreffende deze server :)

Ik zet nu tijdelijk alles op een tweede servertje bij ons thuis, dit gaat nog eventjes duren, maar zal vermoedelijk rond middernacht weer werken.

Toch weer jammer, maar goed...
Zodra de bestelde hosting klaarstaat is het probleem opgelost :lol:

edit;
De DNS is nu gewijzigd, dit gaat 24 tot 48 uur duren.
Als het goed is krijg je, wanneer alles werkt, "test" te zien als je naar www.mijnsaab90.nl gaat.
Ik houd jullie op de hoogte!

Niels

sb90
Geregistreerd lid

Bericht door sb90 » di 09 feb, 2010 12:00

Even weer wat technische informatie;

Het hostingpakket is inmiddels actie.
De NameServers van de domeinnaam zijn geredirect naar de hostingserver, dit proces is voltooid.

www.mijnsaab90.nl geeft een status-paginatje weer die ik eventjes in elkaar gezet heb.
Ik houd jullie op de hoogte, vanavond werkt alles compleet weer is de bedoeling!

edit;
Zo, de site is weer in de lucht. Dankzij 2 mensen waar ik goed bevriend mee ben!
Ik ken Joomla nu een beetje, echter de backup-toestand nog niet. Dit heb ik zojuist bijgeleerd, en kan ik hopelijk ook alleen wanneer een soortgelijk probleem zich voordoet.
Ik dank de mensen die zich ingezet hebben om de site weer up te krijgen!

sb90
Geregistreerd lid

Bericht door sb90 » di 02 mar, 2010 17:31

Let op tussen 9 en 19 april!
Dan verschijnen er foto`s van de 4500km-Road Trip dwars door Noord-Europa! (onder voorbehoud, als er ergens draadloos internet te vinden is).

Meer informatie staat in Saab Algemeen.

peterhelm
Geregistreerd lid

Bericht door peterhelm » wo 03 mar, 2010 11:03

Oh, dit wordt spannend. Ik ga dit zeker volgen!

sb90
Geregistreerd lid

Bericht door sb90 » vr 05 mar, 2010 12:16

Leuk!!
Ik hou jullie op de hoogte!
(als ik toch draadloos internet heb in het buitenland, kan ik ook wel even op saabforum ;-) )

Update:
Er is een contactformulier bijgekomen in het rechter-menu (onderaan).
Ook ben ik bezig om de site multi-talig te maken, te weten Engels en Nederlands. Dit, omdat ik geen overige talen spreek / kan schrijven.

Stay tuned, ik meld het als ie ook Engelstalig is :)

sb90
Geregistreerd lid

Re: Website status (multi-talig + saab-artikelen bestellen!)

Bericht door sb90 » vr 26 mar, 2010 13:41

Momenteel is de Multi-Language nog steeds in ontwikkeling.

Er is een keuze toegevoegd tussen Engels en Nederlandstalig. Dit werkt inmiddels.

De menu-knoppen zijn ook gedeeltelijk in het Engels beschikbaar, en werken ook gedeeltelijk.
Mensen die kiezen voor de Engelse taal kunnen al foto`s bekijken, evenals berichten in het gastenboek achterlaten.

Er zijn nog erg veel dingen die aangepast moeten worden om de website ook in Engels volledig functioneel te laten worden, maar het begin (en het iets gevorderde) is na veel moeite bereikt!

Ik wil even een oproep doen omtrent foto`s.

Mochten jullie foto`s van de Saabjes (liefst Saab 90) beschikbaar willen stellen voor mijn website, dan zou ik dit erg leuk vinden!
Hoe meer 90`s hoe meer vreugd :)

Los daarvan vroeg ik me af of mensen informatie over zijn/haar 90 wil doorgeven voor het Saab-Register.
De informatie komt op de website in het register te staan, tenzij je erbij vermeldt dit liever niet te willen.
In dat geval zorg ik ervoor dat de informatie alleen in een bestand op mijn computer komt te staan.

Het lijkt me namelijk erg leuk om een 90-register te bouwen, en ook "gespotte" 90`s hier aan toe te voegen.
Zo krijgen we binnen 1 a 2 jaar, al een redelijk overzicht van rijdende 90`s.

Ik hoop dat jullie me met bovenstaand een beetje kunnen en willen helpen.

Indien er verbeterpunten zijn verneem ik dit uiteraard ook erg graag.

Groeten,

Niels K.

sb90
Geregistreerd lid

Re: Website status (90-videos toegevoegd en werkend!)

Bericht door sb90 » wo 12 mei, 2010 13:36

Ik heb vandaag videos van de 90 toegevoegd.
Bekijk gerust de video-pagina eens, het is volgens mij best leuk geworden!

Niels

sb90
Geregistreerd lid

Re: Website status (hele harde pc-crash van 4000+gb...)

Bericht door sb90 » zo 16 mei, 2010 20:29

een iets te harde pc crash, waarvan een kans van ca 50% is dat ik van mijn 4000+gb aan data NIETS, maar dan ook NIETS meer terug zal zien.

voor de techneuten;
2x40gb raid0 als boot heeft het begeven, waar o.a. alle website-data op stond.
tevens heeft (jaja, geloof het of niet), van ALLE schijven, juist de backupschijf het TEGELIJK begeven.

Ik ben momenteel ALLES kwijt en heb een PC die niet meer op wil starten.
Ben er met alle macht mee bezig, zal niet meer af te krijgen zijn vandaag waarschijnlijk.

Ik houd jullie op de hoogte...!

Plaats reactie