Monteur gezocht

1985-1987
Turbobakk
Donateur (8x)
Donateur (8x)

Monteur gezocht

Bericht door Turbobakk » ma 01 jun, 2009 9:04

Wie o wie kan en is bereid mijn 90 van een andere versnellingsbak te voorzien. Of wie kent iemand die dat voor een leuk prijsje zou kunnen doen? Bak heb ik al, echter ik heb thuis niet de middelen en nog belangrijker, mijn technische kennis is absoluut niet toereikend.

esalet
Donateur (8x)
Donateur (8x)

Bericht door esalet » ma 01 jun, 2009 9:25

pzenden te landgraaf? (ik roep maar wat, ik heb begrepen dat ie goed werk levert en faire prijzen)

Robert Jansen
Geregistreerd lid

Bericht door Robert Jansen » ma 01 jun, 2009 9:32

Pa en ik hebben er een sport van gemaakt om de bak van de 99 zsm te wisselen.
Gezien onze late 99 identiek is aan een 90 kunnen we je best helpen.
Heeft het erg veel haast?

Turbobakk
Donateur (8x)
Donateur (8x)

Bericht door Turbobakk » ma 01 jun, 2009 13:41

Nou Robert als jullie dat zouden willen doen, helemaal geweldig :D

Erg veel haast heeft het niet. De 90 rijdt gewoon alleen het schakelen gaat niet helmaal geweldig meer en met de name bij de hogere versnellingen jankt de bak behoorlijk. Dat is jammer en doet behoorlijk afbreuk aan deze verder prima rijdende 90.

Ik weet niet wanneer het jullie zou uitkomen en hoe snel jullie inmiddels een bak kunnen wisselen. Stuur mij anders even een pb voor de details, bak en pakking heb ik.

Menno
Geregistreerd lid

Bericht door Menno » ma 01 jun, 2009 14:19

Waarbij Robert J een faire prijs rekent en dat ten goede doet komen aan www.khachapuriexpress.org, toch? 8)

Robert Jansen
Geregistreerd lid

Bericht door Robert Jansen » ma 01 jun, 2009 15:20

:oops: :oops: :oops: Nou tis grappig dat je daar over begint want samen met een maat van me ben ik ook iets aant plannen.
Het geld gaat sowieso wel naar een goed doel, maar dat kan ook best wel eens in Afrika liggen.

Sapphire
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Bericht door Sapphire » ma 01 jun, 2009 15:24

Als het toch niet mocht lukken/uitkomen wil ik ook wel (mee)helpen, manschappen genoeg dus lijkt me (Freek, Robert, Menno, ikke). Ook kan ik eventueel voor tools zorgen, al lijkt dat me niet nodig.

Turbobakk
Donateur (8x)
Donateur (8x)

Bericht door Turbobakk » di 02 jun, 2009 0:06

Als ik het zo lees, gaat het helemaal goed komen. :D

Turbobakk
Donateur (8x)
Donateur (8x)

Bericht door Turbobakk » wo 03 jun, 2009 11:46

Afspraak gemaakt met Robert :D

Geregeld, dus slotje.

(R)ed
Lid van verdienste

Bericht door (R)ed » wo 03 jun, 2009 11:48

Edit:

Succes met de bakwissel!

Gr,

(R)Ed

Hannes
Forum Admin

Bericht door Hannes » wo 03 jun, 2009 11:58

Of je doet hier verslag van de record poging.

In iedergeval is een kort verslag met wat foto's leuk voor de andere 90 bezitters. Denk ik.

Groet,

Hannes

Tjøørd
Donateur (6x)
Donateur (6x)

Bericht door Tjøørd » wo 03 jun, 2009 13:53

Dat lijkt me inderdaad erg interessant, want mijn 90 vertoont exact dezelfde kuren: enorm gieren in met name de 5e versnelling, maar ook in de 4e hoor je het goed. Een bakwissel is voor mij dus ook één van de klussen met de meeste prioriteit.

Niet dat ik dat nou geheel zelfstandig zou willen gaan doen (ik begeef me nog op radiator-vervang-niveau), maar evengoed erg interessant!

Turbobakk
Donateur (8x)
Donateur (8x)

Bericht door Turbobakk » wo 03 jun, 2009 19:55

In iedergeval is een kort verslag met wat foto's leuk voor de andere 90 bezitters. Denk ik.
Zorg ik voor.
Een bakwissel is voor mij dus ook één van de klussen met de meeste prioriteit.
Wellicht heeft Robert zin in nog een wissel om de "skills" aan te scherpen :wink: Stuur hem anders een pb.

Turbobakk
Donateur (8x)
Donateur (8x)

Bericht door Turbobakk » wo 03 jun, 2009 22:52

Het is niet alleen een licht "janken", deze bak maakt echt herrie. Het schakelen gaat opzich wel, maar is geen feest. Sinds kort ondervind ik ook (incidenteel) problemen bij het achteruit rijden. Het lijkt wel of de bak vast loopt als ik de koppeling intrap. De bak is al voorzien van de bekende Honda MTF olie, echter dit biedt geen soelaas.

brinky
Donateur
Donateur

Bericht door brinky » do 04 jun, 2009 0:52

Turbobakk: vastlopen bij achteruitrijden... dan is je bak al heeeeeel ver heen. Na het blokkeren in de achteruit ging de mijne na 2000km de 5 kapoeters (kon ik niet meer inleggen) en nog 3000 kilometer later vond ik het wel welletjes. Was bang er mee komen te staan.

Plaats reactie