Help, met spoed gezocht: stuurkolom saab 90, lage km-stand

1985-1987
esalet
Donateur (8x)
Donateur (8x)

Help, met spoed gezocht: stuurkolom saab 90, lage km-stand

Bericht door esalet » ma 07 apr, 2008 20:06

Vandaag is mijn 90 op drie punten afgekeurd: ;-(+
-stuurkogel rechtsbuiten (heeft Arijjanssen gewoon op voorraad)
-fuseekogel linksonder (idem)
-teveel speling op de stuurkolom (omhoog omlaag en zijdelings)

En de bussen (busjes) die dit laatste moeten verhelpen, tsja, die zijn helaas niet meer leverbaar.

Dus hierbij mijn oproep:
Wie heeft deze bussen, dan wel weet waar ze te verkrijgen zijn, dan wel weet met welk ander merk ze uitwisselbaar zijn (je weet maar nooit).

Ik ga morgen op jacht bij Elferink, Borsboom, Van der Laan en andere goeroes :bow: , en probeer ook op goed geluk nog een aantal dealers.

Oja, de nummers zijn:

89.05.796 (twee maal)
89.04.906 (een maal)
89.15.076 (een maal)

Mijn APK verloopt binnenkort, en ik heb geen zin in gedoe met de RDW en/of verzekeraars, dus: hellup................

AANVULLING D.D. 9 APRIL: Inmiddels ben ik er achter dat deze busjes spelden in de hooiberg zijn. Het is waarschijnlijk veel makkelijker de hele stuurkolom tot aan de kruiskoppeling in één keer te vervangen. Dankzij Paul99 weet ik nu ook (weer) dat het stuur in de 90 iets vlakker staat dan in de 99, dus het moet er echt een uit een 90 zijn, en dan liefst zo laag mogelijke km-stand (anders schiet je er niet veel mee op natuurlijk).

Dus wie o wie?

brinky
Donateur
Donateur

Bericht door brinky » ma 07 apr, 2008 20:48

Elferink heeft een rode 90 op het terrein staat. Daar zitten de delen vast nog wel aan. De auto was vorige week iig nog vrij compleet en net binnen gekomen.

tonke40
Donateur (10x)
Donateur (10x)

Bericht door tonke40 » ma 07 apr, 2008 20:49

Een mij onbekend probleem,heb nog een sloper 90 staan zal eens kijken of die daar ook last van heeft.Stuurkolom moet toch hetzelfde zijn als van een 99.

Henk-Jan
Donateur
Donateur

Bericht door Henk-Jan » ma 07 apr, 2008 20:51

Gewoon een goede 99 slopen. Verdiende loon. :lol:

Steve-O
Donateur (8x)
Donateur (8x)

Bericht door Steve-O » ma 07 apr, 2008 21:12

Harlingen is wat ver wellicht, maar ik heb nog een complete stuurinrichting liggen. Maar dat wil ik ook liever in zijn geheel van de hand doen.

Mocht je elders niet slagen, dan hoor ik het wel.

succes

brinky
Donateur
Donateur

Bericht door brinky » ma 07 apr, 2008 21:58

Die witte 99 (is trouwens een special) staat er echt al tijden. Volgens mij zit daar weinig leuks nog op... :(

esalet
Donateur (8x)
Donateur (8x)

Bericht door esalet » di 08 apr, 2008 12:23

nike schreef:J.l. vrijdag stand de 90 er nog in Enter, maar ook nog een witte 99 '83. Maar Ferry kun je natuurlijk ook nog proberen (doet het altijd voor normale prijzen). Die laatste zou ik als eerste bellen!
Dank voor alle reacties. Maar wie is Ferry?
en ik hoef geen hele kolom, alleen vier busjes (hoewel, misschien wordt het uiteindelijk toch makkelijker een hele kolom over te zetten, maar dan wel een van een lage km auto, anders helpt het niet...)

jelger
Geregistreerd lid

Bericht door jelger » di 08 apr, 2008 12:46

nike schreef: 'k Heb er anders nog een mooie set hoezen voor een donkerrode turbo pluche stoel van af kunnen trekken en de stuurinrichting zat er ook nog in. 8)
hehe , de achterbank ligt in Leek 8)

@Etienne: hoe kan dat nu weer? je hebt er amper mee gereden! Slijt de stuurinrichting zo van dat heen en weer duwen in je garage?? Ferry = FHR

72sonett3
Geregistreerd lid

Bericht door 72sonett3 » di 08 apr, 2008 13:08

esalet schreef:...Maar wie is Ferry?
FHR

esalet
Donateur (8x)
Donateur (8x)

Bericht door esalet » di 08 apr, 2008 14:21

jelger schreef: @Etienne: hoe kan dat nu weer? je hebt er amper mee gereden! Slijt de stuurinrichting zo van dat heen en weer duwen in je garage?? Ferry = FHR
Nee, ik zit de hele tijd er in en roep dan "Broem broem" :O: :O: :O: :O: :O: :O: :O:

Paul99
Geregistreerd lid

Bericht door Paul99 » di 08 apr, 2008 18:21

esalet schreef:
nike schreef:J.l. vrijdag stand de 90 er nog in Enter, maar ook nog een witte 99 '83. Maar Ferry kun je natuurlijk ook nog proberen (doet het altijd voor normale prijzen). Die laatste zou ik als eerste bellen!
Dank voor alle reacties. Maar wie is Ferry?
en ik hoef geen hele kolom, alleen vier busjes (hoewel, misschien wordt het uiteindelijk toch makkelijker een hele kolom over te zetten, maar dan wel een van een lage km auto, anders helpt het niet...)
Het is een koud kunstje om de stuurkolom te verwisselen. Ik ben bang dat je niet aan losse nieuwe busjes gaat komen, dus.......

Er staat mij een verhaal bij dat de kolom van een 90 (en late 99?) anders is dan de (eerdere?) 99. In mijn 99T 1980 zit in ieder geval een andere kolom dan de 90 stuurkolom die ik reserve heb. De stand van het stuur (hoek tov bestuurder) zou daardoor anders zijn. Even opletten dus.

esalet
Donateur (8x)
Donateur (8x)

Bericht door esalet » wo 09 apr, 2008 20:16

Paul, you're so right.

Ze verschillen inderdaad.

Zojuist terug van Elferink, waar ik uit vijf exemplaren kon kiezen!!!

(dank zij gouden tip van Ferry).

Meteen twee nette betaalbare (reserve-)koplampen gescoord (Arijjansen noemde terloops nét zichtbare witte vlekken op de reflectoren van de Admiraal, dus om zeker te zijn van het felbegeerde APK formuliertje maar op zeker gespeeld)

Kan slotje op!

SimonA50

Bericht door SimonA50 » wo 09 apr, 2008 21:25

esalet schreef: Meteen twee nette betaalbare (reserve-)koplampen gescoord (Arijjansen noemde terloops nét zichtbare witte vlekken op de reflectoren van de Admiraal, dus om zeker te zijn van het felbegeerde APK formuliertje maar op zeker gespeeld)

Kan slotje op!
Mag ik zo brutaal wezen om te vragen wat je daarvoor hebt betaald? :oops:

esalet
Donateur (8x)
Donateur (8x)

Bericht door esalet » wo 09 apr, 2008 21:41

SimonA50 schreef:
esalet schreef: Meteen twee nette betaalbare (reserve-)koplampen gescoord (Arijjansen noemde terloops nét zichtbare witte vlekken op de reflectoren van de Admiraal, dus om zeker te zijn van het felbegeerde APK formuliertje maar op zeker gespeeld)

Kan slotje op!
Mag ik zo brutaal wezen om te vragen wat je daarvoor hebt betaald? :oops:
ja hoor, € 25,- per stuk. Mooie reflectoren en glas wel zichtbaar gebruikt, niet perfect (hier en daar miniem steenslagputje), maar zeker goed genoeg.

SimonA50

Bericht door SimonA50 » wo 09 apr, 2008 21:45

OK, bedankt.

Plaats reactie