Mijn 99 Limited Edition vond ik heel leuk rijden. Nu zitten 99’s in de lift qua prijzen en aangezien er onverwachts een nieuw dak op het huis moest (met een prijskaartje waar ik ook een hele goede 99 Turbo 2 van kon kopen). Was dat budget even niet voor handen.
Als alternatief zag ik de 90 van Rico1303 te koop staan en dat sluit eigenlijk precies aan bij wat ik zoek. Een betaalbare rijdende projectauto waaraan vele kleine dingen moeten gebeuren. En niet geheel onbelangrijk; een Saab 90 is een beetje quirky en daar houd ik van.
Afgereisd naar het hoge noorden, vijf minuten naar de auto gekeken en eigenlijk meteen verkocht. Nog twee dagen getwijfeld of het verstandig is, maar hij moest gewoon voor het huis staan om soms mijn aandacht lekker op andere dingen te kunnen richten.
Mijn eerste Saab 90, weer een keer wat anders na de 99, 900’s en 9-3’s. In het leisteen blauw nog wel. Die kleur zag ik voor het eerst op de 99 van Oelo74 en was meteen verliefd.

En nú staat hij voor het huis na een tocht van 200 kilometer. Op de terugweg werd de to-do list nog twee keer zo lang, daarover binnenkort meer. Voor nu ben ik blij dat er weer gewoon een lekker eigenwijze Saab voor de deur staat.