Finse folder op de 90 site toegevoegd

1985-1987
Gebruikersavatar
esalet
Donateur (8x)
Donateur (8x)
Berichten: 5982
Lid geworden op: vr 26 aug, 2005 16:23
Regio: NL - Provincie Utrecht

Finse folder op de 90 site toegevoegd

Bericht door esalet » ma 22 apr, 2013 20:50

en het is een beauty, met allemaal foto's die ik nog niet eerder had gezien.
http://www.saab-90.nl/index.php?option= ... Itemid=108

Afbeelding
Afbeelding

Zoals je ziet kon/wilde ik hem niet helemaal platduwen onder de scan om hem intact te houden, maar het komt hopelijk toch wel goed over hoe mooi de foto's zijn.

Trouwens ook fijn voor de 900 en 9000 fans onder ons, zie bijv. deze geweldige zwarte tweedeurs 900 turbo.

Afbeelding

Oja en ook nog mooie persfoto's bij MY86 toegevoegd, zoals bijv. deze

Afbeelding

En als je er dan toch bent, onder Links (linksonder de homepagina) onderaan twee leuke nieuwe Finse links over de 90 en de Lummiko.
"De 90: de revival van de Funky Trunky Saab!!"
http://www.saab-90.nl
1986 90 Admiraalblauw (317.000 km) (vanaf nieuw in de familie)

Gebruikersavatar
peterhelm
Geregistreerd lid
Berichten: 679
Lid geworden op: ma 02 okt, 2006 18:53
Regio: NL - Provincie Gelderland

Re: Finse folder op de 90 site toegevoegd

Bericht door peterhelm » di 23 apr, 2013 11:41

Zucht... Wat blijft het toch een prachtwagen die 90.. Perfect neusje van de 99 en de ruime kont van de 900. Ooit komt er weer één.. :roll:
Saab 900i 16v '89

Der er ikke dårlig vær bare dårlig klær!

Gebruikersavatar
esalet
Donateur (8x)
Donateur (8x)
Berichten: 5982
Lid geworden op: vr 26 aug, 2005 16:23
Regio: NL - Provincie Utrecht

Re: Finse folder op de 90 site toegevoegd

Bericht door esalet » di 23 apr, 2013 19:48

Daar hou ik je aan! :wink:
"De 90: de revival van de Funky Trunky Saab!!"
http://www.saab-90.nl
1986 90 Admiraalblauw (317.000 km) (vanaf nieuw in de familie)

gunar
Geregistreerd lid
Berichten: 4259
Lid geworden op: di 04 dec, 2007 13:43
Regio: NL - Provincie Noord-Brabant

Re: Finse folder op de 90 site toegevoegd

Bericht door gunar » di 23 apr, 2013 19:57

Goede afdruk/inscanning :D

Tekst is goed leesbaar. Al is het geen Svenska of Norsk toch kan ik mij iets voorstellen bij een Saabila (zie in tekst Finse folder).

Een aanwinst voor het forum. Gratis uitgedeeld. In 2013 :wow: Barre tijden ? Hier geen sprake van :lol:
Toe schat laat jij de Saab nog even uit.
Samen Saabs kieken ! 😍
All’s was bruuchsch uf dr Wält, das isch Liebi ...Saab... Ewigi Liäbi..!!! ❤️
+ Katze «Brigadier Broccoli» war 😿 Teil des Schweizer Militärs. Je so süss üsi Broccoli... Süessi Meite.

Gebruikersavatar
esalet
Donateur (8x)
Donateur (8x)
Berichten: 5982
Lid geworden op: vr 26 aug, 2005 16:23
Regio: NL - Provincie Utrecht

Re: Finse folder op de 90 site toegevoegd

Bericht door esalet » wo 24 apr, 2013 10:49

Dank!

en jij als taalkunstenaar zal ook zeker de uitdrukking "Kattoluukun" voor een schuifdak kunnen waarderen neem ik aan!
"De 90: de revival van de Funky Trunky Saab!!"
http://www.saab-90.nl
1986 90 Admiraalblauw (317.000 km) (vanaf nieuw in de familie)

Pleeboy
Geregistreerd lid
Berichten: 226
Lid geworden op: wo 23 mei, 2012 17:57
Regio: BE - Antwerpen / Anvers

Re: Finse folder op de 90 site toegevoegd

Bericht door Pleeboy » wo 24 apr, 2013 17:00

@peter: vanaf het moment dat jouw dochter zelfstandig op de achterbank kan kruipen hé :wink:
Saab 90 °1987 Malachite groen (zeldzaam in België)
Saab 9.5 SE sedan aero look °2001 2.3 TD04 met Vialle LPI, custom G-ice 'd
ex: 9.5 SE sedan aero look °2000 2.0t met Vialle LPI

Gebruikersavatar
peterhelm
Geregistreerd lid
Berichten: 679
Lid geworden op: ma 02 okt, 2006 18:53
Regio: NL - Provincie Gelderland

Re: Finse folder op de 90 site toegevoegd

Bericht door peterhelm » wo 24 apr, 2013 17:01

Pleeboy schreef:@peter: vanaf het moment dat jouw dochter zelfstandig op de achterbank kan kruipen hé :wink:
beetje :offtopic: Maar inderdaad! :D
Saab 900i 16v '89

Der er ikke dårlig vær bare dårlig klær!

Pleeboy
Geregistreerd lid
Berichten: 226
Lid geworden op: wo 23 mei, 2012 17:57
Regio: BE - Antwerpen / Anvers

Re: Finse folder op de 90 site toegevoegd

Bericht door Pleeboy » wo 24 apr, 2013 22:25

Hoezo :offtopic: , er staat toch een zeer mooie foto vd achterbank (en de rest vh interieur) in deze mooie folder? :wink:
Saab 90 °1987 Malachite groen (zeldzaam in België)
Saab 9.5 SE sedan aero look °2001 2.3 TD04 met Vialle LPI, custom G-ice 'd
ex: 9.5 SE sedan aero look °2000 2.0t met Vialle LPI

Gebruikersavatar
esalet
Donateur (8x)
Donateur (8x)
Berichten: 5982
Lid geworden op: vr 26 aug, 2005 16:23
Regio: NL - Provincie Utrecht

Re: Finse folder op de 90 site toegevoegd

Bericht door esalet » do 25 apr, 2013 10:26

Hey Peter, herinner je je deze foto nog? Destijds vond je die zo mooi. Wellicht wordt ie dus ooit waarheid (o wacht ff, er zit nog iemand op de achterbank, nou de buurjongen zullen we dan maar zeggen).
Afbeelding
"De 90: de revival van de Funky Trunky Saab!!"
http://www.saab-90.nl
1986 90 Admiraalblauw (317.000 km) (vanaf nieuw in de familie)

Gebruikersavatar
peterhelm
Geregistreerd lid
Berichten: 679
Lid geworden op: ma 02 okt, 2006 18:53
Regio: NL - Provincie Gelderland

Re: Finse folder op de 90 site toegevoegd

Bericht door peterhelm » do 25 apr, 2013 11:28

Jaa!! Die is mooi. Een beige lederen interieurtje uit een 900 erin met hoofdsteunen achter. Set Inca velgen. En dan is mijn droomauto bijna af.. (misschien nog een dubbele carberateur, met een abonnement op afstellen ;) )
Ik heb die folders ook nog thuis hoor. Heb Teun alleen wel het instructie boekje MY87 meegegeven bij de auto. Maar de overige 90 folders houd ik zeker weten.
Saab 900i 16v '89

Der er ikke dårlig vær bare dårlig klær!

gunar
Geregistreerd lid
Berichten: 4259
Lid geworden op: di 04 dec, 2007 13:43
Regio: NL - Provincie Noord-Brabant

Re: Finse folder op de 90 site toegevoegd

Bericht door gunar » do 25 apr, 2013 16:11

esalet schreef:...

en jij als taalkunstenaar zal ook zeker de uitdrukking "Kattoluukun" voor een schuifdak kunnen waarderen neem ik aan!
Ik stottterrrrrr ervannnnnn ! :x Mondje dicht dan maar. Zwijgen is ...Johan aan de bal. Toen die nog geen trainer en nog later orakel was. :mrgreen:

En :-S+ Heel mooi woord :applause:

Heb het zelf niet kunnen lezen helaas. Wel ter linkerzijde woorden als: 2 litran mootton (=1985cc :wink: ). Want bij die foto van het schuifdak staat een ander lettertype. Was niet te ontcijferen ;-(+ die Finse tekst met mijn leesbril. Gekocht bij een schat van een jongen, van Pearle..strakke broek, zachte handen, wat een giller...wij samen... zingen ? Wij trouwen ? wat een giller, Geer (Gerard Joling)..dat verdient een toepasselijk nummer uit het clubcircuit (dark room 8) ):

http://www.youtube.com/watch?v=Yw56x5SfuYo" onclick="window.open(this.href);return false;

Jammer dat de Toppers geen Koningsnummer geschreven hebben ! ..."Amsterdam op de stoelen""... Aber :D Ich finde dass Gut. Kein Toppers Koningssmartlap ! :twisted:
Laatst gewijzigd door gunar op do 25 apr, 2013 16:29, 1 keer totaal gewijzigd.
Toe schat laat jij de Saab nog even uit.
Samen Saabs kieken ! 😍
All’s was bruuchsch uf dr Wält, das isch Liebi ...Saab... Ewigi Liäbi..!!! ❤️
+ Katze «Brigadier Broccoli» war 😿 Teil des Schweizer Militärs. Je so süss üsi Broccoli... Süessi Meite.

Gebruikersavatar
esalet
Donateur (8x)
Donateur (8x)
Berichten: 5982
Lid geworden op: vr 26 aug, 2005 16:23
Regio: NL - Provincie Utrecht

Re: Finse folder op de 90 site toegevoegd

Bericht door esalet » do 25 apr, 2013 16:28

Und ich wie Du!
"De 90: de revival van de Funky Trunky Saab!!"
http://www.saab-90.nl
1986 90 Admiraalblauw (317.000 km) (vanaf nieuw in de familie)

gunar
Geregistreerd lid
Berichten: 4259
Lid geworden op: di 04 dec, 2007 13:43
Regio: NL - Provincie Noord-Brabant

Re: Finse folder op de 90 site toegevoegd

Bericht door gunar » do 25 apr, 2013 16:40

1,2,3,4,5,6,7,8,9,10..KO :offtopic:

Ben totaal gesloopt, knock out gegaan door deze redder des vaderlands ! :evil:

http://www.youtube.com/watch?v=f-8CrZwP_LI" onclick="window.open(this.href);return false;

Escalet en alle anderen hier. Een advies - 1 - niet naar luisteren. Niet om aan te horen. ...""Je hebt het verdient"" :singer: ; Dries ;-(+

Jullie hebben toch gekeken ? Bel 112, direct ! Ambulance, hartaanval, herstel acute haataanval, ben in levensgevaar. Komen julllie eraan ? Ja dat is fijn om te horen :P . Tot zo, ik lig direct achter de voordeur :shock: .

Lintjesregen. Voor Dries :-S+ ;-(+ :mrgreen: ;-(+

P.S. "het"" Koningsnummer werd bij Pauw & Witteman zin voor zin gefileerd en ter aarde besteld door de stadsdichter van Helmond (Wim Daniels).
Toe schat laat jij de Saab nog even uit.
Samen Saabs kieken ! 😍
All’s was bruuchsch uf dr Wält, das isch Liebi ...Saab... Ewigi Liäbi..!!! ❤️
+ Katze «Brigadier Broccoli» war 😿 Teil des Schweizer Militärs. Je so süss üsi Broccoli... Süessi Meite.

Gebruikersavatar
peterhelm
Geregistreerd lid
Berichten: 679
Lid geworden op: ma 02 okt, 2006 18:53
Regio: NL - Provincie Gelderland

Re: Finse folder op de 90 site toegevoegd

Bericht door peterhelm » vr 26 apr, 2013 11:30

Ik heb heel voorzichtig het Youtube filmpje aangeklikt. Onmiddelijk het volume gemute. En na tien seconden zat ik weer op het saabforum ;) :-P+
Saab 900i 16v '89

Der er ikke dårlig vær bare dårlig klær!