goedenmiddag,
Is er iemand die toevallig het aanhaal moment en volgorde weet van de cilinderkop van een Saab 90? Tevens wou ik vragen wie er altijd zijn kopbouten vervangt na het demonteren. In de garage waar ik werkte deden we dat (bijna) nooit omdat nieuwe bouten vaker knappen dan de oude.
Alvast bedankt!
m.v.g. Jurjen
aanhaalmoment cilinder kop saab 90
-
Hannes
- Forum Admin
Re: aanhaalmoment cilinder kop saab 90
Bij het vervangen van een kop is een Olving of een dergelijk boek wel heel handig hoor. Maar ik kan het thuis even voor je opzoeken.
Voor wat betreft de bouten. Rekbouten moeten eigenlijk altijd vervangen, niet rekbouten kunnen worden hergebruikt. (maar moeten worden nagetrokken).
Groet,
Hannes
Voor wat betreft de bouten. Rekbouten moeten eigenlijk altijd vervangen, niet rekbouten kunnen worden hergebruikt. (maar moeten worden nagetrokken).
Groet,
Hannes
-
esalet
- Donateur (8x)

Service van de zaak: voor U gescand en op de foto-emmer gezet.
Het is blijkbaar een heel ritueel dat echt nodig is voor een goede afdichting.
Ik heb het zelf nog nooit gedaan dus voor hands-on ervaring moeten anderen je tips geven.
Succes!

Het is blijkbaar een heel ritueel dat echt nodig is voor een goede afdichting.
Ik heb het zelf nog nooit gedaan dus voor hands-on ervaring moeten anderen je tips geven.
Succes!

-
Hannes
- Forum Admin
Wat een service 
Ik heb het al twee keer gedaan. Dus bij vragen hoor ik het wel.
groet,
Hannes
Ik heb het al twee keer gedaan. Dus bij vragen hoor ik het wel.
groet,
Hannes
-
esalet
- Donateur (8x)

Graag gedaan.
Ik hoop alleen dat Jurjen het nog tijdig leest.......
Ik hoop alleen dat Jurjen het nog tijdig leest.......
-
Jurjen91
- Geregistreerd lid
Ja ik lees het nog wel, ik was er nog niet aan begonnen maar wou van te voren even alles op een rijtje zetten. Laten jullie de kop ook meestal nakijken? ik laat hem wel vlakken(hij is waarschijnlijk "lek" geraakt door een te warme motor). Maar het laten reviseren is behoorlijk duur maar aan de andere kant heb ik ook geen zin om hem er nog eens af te halen. Verder heb ik begrepen dat er een distributie ketting omzit na herhaaldelijk wel riemen te hebben vervangen word dat even iets nieuws voor me... zijn daar nog speciale dingen voor die ik moet weten? behalve dat die uiteraard weer precies op tijd moet komen te staan.
En kan je daar een beetje fatsoenlijk bijkomen? ik heb geen brug o.i.d. verder kan ik absoluut geen Duits:P dus dat word een beetje moeilijk... in de garage hadden we altijd een programma waar we het zo konden opzoeken op kenteken. de goede volgorde en moment is uiterst belangrijk want de bouten hebben de nijging af te breken in het onderblok weet ik uit ervaring. En @hannes welke bouten zitten er in de B201? (tenminste ik neem aan dat het de B was ik heb de gene met uitwendige waterpomp(of is dat H?))
alvast bedankt voor alle hulp!
En kan je daar een beetje fatsoenlijk bijkomen? ik heb geen brug o.i.d. verder kan ik absoluut geen Duits:P dus dat word een beetje moeilijk... in de garage hadden we altijd een programma waar we het zo konden opzoeken op kenteken. de goede volgorde en moment is uiterst belangrijk want de bouten hebben de nijging af te breken in het onderblok weet ik uit ervaring. En @hannes welke bouten zitten er in de B201? (tenminste ik neem aan dat het de B was ik heb de gene met uitwendige waterpomp(of is dat H?))
alvast bedankt voor alle hulp!