En dan nu enige teasers (let even niet op het aan-elkaar-plakken van de 2-pagina-foto's, ik heb ze gauw even naast elkaar gezet. Je kunt ze altijd zelf downloaden en wat netter aan elkaar shoppen of course)
Saab 90 website nieuws
-
esalet
- Donateur (8x)

Re: Saab 90 website nieuws *de LAATSTE docu-update!*
En dan nu enige teasers (let even niet op het aan-elkaar-plakken van de 2-pagina-foto's, ik heb ze gauw even naast elkaar gezet. Je kunt ze altijd zelf downloaden en wat netter aan elkaar shoppen of course)
-
sb90
- Geregistreerd lid
Re: Saab 90 website nieuws *Saab 90 WORLD register!*
Weer een ENORM grote update!
Danzij Etienne is het grootste gedeelte voor het Saab 90 WORLD Register uitgezocht!
Ik heb 2000+ foto`s aangepast qua resolutie, en ze op de website gezet.
Heel, heel veel surf- en kijkplezier allen!
(nu nog zaak om wellicht van iedere buitenlandse 90 1 foto te kiezen.. esalet, kom er maar in hahaha!)
(geintje, is echt onbegonnen werk).
Sidenote;
Ik heb ook het news-menutje aangepast, dit was enorm lelijk, en is nu veranderd in een overzichtelijk scroll-menutje (zie linkerkant website).
Etienne;
SUPER, SUPER bedankt voor het meest prachtige postpakketje dat ik ooit heb mogen ontvangen!
Stay tuned...
Niels
http://www.saab-90.nl" onclick="window.open(this.href);return false; (uiteraard mede mogelijk gemaakt door Etienne, zeg maar gerust; uberhaupt mogelijk gemaakt door Etienne)!
ps; Wederom; tips, trucs, adviezen etc uiteraard welkom!
Heb je nog een suggestie voor onze website, laat het ons weten, alles is welkom!
Danzij Etienne is het grootste gedeelte voor het Saab 90 WORLD Register uitgezocht!
Ik heb 2000+ foto`s aangepast qua resolutie, en ze op de website gezet.
Heel, heel veel surf- en kijkplezier allen!
(nu nog zaak om wellicht van iedere buitenlandse 90 1 foto te kiezen.. esalet, kom er maar in hahaha!)
Sidenote;
Ik heb ook het news-menutje aangepast, dit was enorm lelijk, en is nu veranderd in een overzichtelijk scroll-menutje (zie linkerkant website).
Etienne;
SUPER, SUPER bedankt voor het meest prachtige postpakketje dat ik ooit heb mogen ontvangen!
Stay tuned...
Niels
http://www.saab-90.nl" onclick="window.open(this.href);return false; (uiteraard mede mogelijk gemaakt door Etienne, zeg maar gerust; uberhaupt mogelijk gemaakt door Etienne)!
ps; Wederom; tips, trucs, adviezen etc uiteraard welkom!
Heb je nog een suggestie voor onze website, laat het ons weten, alles is welkom!
-
sb90
- Geregistreerd lid
Re: Saab 90 website nieuws (hack attack.. alweer...)
Er is wederom een hacker actief, al is hij of zij wel erg dom...
Simpel:
Op de statistieken-pagina krijg ik vreemde waardes, iemand probeert een oud lek in de beveiliging te vinden, een lek dat op onze website niet van toepassing is.
Moeilijk:
Iemand is continu phpmyadmin-links aan het spammen.
Voorbeeld: hij kijkt of http://www.mijnsaab90.nl/phpmyadmin-2.x ... blabla.php" onclick="window.open(this.href);return false; te bereiken.
Als die niet bestaat maakt hij het versienummer in de link anders, dus "phpmyadmin-2.x.x.2".
Op deze manier probeert hij dus uiteindelijk goed te gokken, en zo op de phpmyadmin-pagina uit te komen, waar de complete site plat kan worden gegooid.
a: Als het hem al zou lukken is een dagelijks gemaakte backup zo teruggeplaatst.
b: het lukt `m niet
Moraal?
Leuk hoor, bouw je een hobby website waar je heel veel tijd en werk in steekt, Etienne steekt er nog veel meer tijd in door alle documentatie in te scannen, krijg je een nep-hacker die het prettig vindt om alles gewoon plat te gooien...
Extra maatregelen zijn genomen.
Simpel:
Op de statistieken-pagina krijg ik vreemde waardes, iemand probeert een oud lek in de beveiliging te vinden, een lek dat op onze website niet van toepassing is.
Moeilijk:
Iemand is continu phpmyadmin-links aan het spammen.
Voorbeeld: hij kijkt of http://www.mijnsaab90.nl/phpmyadmin-2.x ... blabla.php" onclick="window.open(this.href);return false; te bereiken.
Als die niet bestaat maakt hij het versienummer in de link anders, dus "phpmyadmin-2.x.x.2".
Op deze manier probeert hij dus uiteindelijk goed te gokken, en zo op de phpmyadmin-pagina uit te komen, waar de complete site plat kan worden gegooid.
a: Als het hem al zou lukken is een dagelijks gemaakte backup zo teruggeplaatst.
b: het lukt `m niet
Moraal?
Leuk hoor, bouw je een hobby website waar je heel veel tijd en werk in steekt, Etienne steekt er nog veel meer tijd in door alle documentatie in te scannen, krijg je een nep-hacker die het prettig vindt om alles gewoon plat te gooien...
Extra maatregelen zijn genomen.
-
jelger
- Geregistreerd lid
Lijkt me eerder een spam-bot die gebruikt probeert te maken van bekende veiligheidslekken in standaard website software. Gewoon een scrip dat op honderden, duizenden websites afgevuurd kan worden. De sites worden gewoon gevonden via Google en zo.
Er is niemand die in persona in een obscuur website-je gaat zitten klooien, tenzij er persoonlijke motieven in het spel zijn.
Er is niemand die in persona in een obscuur website-je gaat zitten klooien, tenzij er persoonlijke motieven in het spel zijn.
-
sb90
- Geregistreerd lid
[]Ja, dit is een script, maar iemand moet dat script wel launchen.
Als je dat vanaf een particulier lijntje doet dan kill je je eigen verbinding, en ben je gemakkelijk traceerbaar.
Wanneer je dit via een netwerk van een universiteit doet is het eigenlijk idem.
Met zulke hoeveelheden data en connecties ben je binnen no-time afgesloten van je ISP.
Los daarvan moet dat script wel enorm toevallig op mijn site terecht gekomen zijn.
Ik vermoed dus eerder dat iemand een scriptje gebouwd heeft en `m specifiek op mijn website afgevuurd heeft...
Weten doe ik het (helaas) ook niet, achja...
Als je dat vanaf een particulier lijntje doet dan kill je je eigen verbinding, en ben je gemakkelijk traceerbaar.
Wanneer je dit via een netwerk van een universiteit doet is het eigenlijk idem.
Met zulke hoeveelheden data en connecties ben je binnen no-time afgesloten van je ISP.
Los daarvan moet dat script wel enorm toevallig op mijn site terecht gekomen zijn.
Ik vermoed dus eerder dat iemand een scriptje gebouwd heeft en `m specifiek op mijn website afgevuurd heeft...
Weten doe ik het (helaas) ook niet, achja...
-
DiedX
- Geregistreerd lid
Mensen hacken 1 server bij een ISP, en gaan daarvanuit aan de slag.
-
jelger
- Geregistreerd lid
Als je geen persoonlijke vetes hebt uitstaan kan ik me niet indenken dat er een exclusief op jouw site alleen gerichte scripting plaatsvindt. Ik heb ook wel eens een SQL injection gehad toen ik mijn oude website nog op SQL Server had draaien. Dat kan je krijgen en verwachten als je de patches niet bijhoudt. Dit soort (marginale) hobby sites hebben echt geen gerichte aanval te vrezen (en ik bedoel dat niet denigrerend), alleen staan er wel botnets te draaien om lekke sites/servers op te sporen om die vervolgens te fustreren, en eventueel te kapen voor allerlei spamactiviteiten.
Ik kan niet in je prive leven kijken, maar ik zou het niet te persoonlijk nemen, hoe irritant zulke dingen ook zijn.
Ik kan niet in je prive leven kijken, maar ik zou het niet te persoonlijk nemen, hoe irritant zulke dingen ook zijn.
-
sb90
- Geregistreerd lid
Ik kan wel een twee/drietal mensen bedenken die dit soort dingen uithalen, met name omdat de site reeds 2x eerder platgelegen heeft.jelger schreef:Als je geen persoonlijke vetes hebt uitstaan kan ik me niet indenken dat er een exclusief op jouw site alleen gerichte scripting plaatsvindt. Ik heb ook wel eens een SQL injection gehad toen ik mijn oude website nog op SQL Server had draaien. Dat kan je krijgen en verwachten als je de patches niet bijhoudt. Dit soort (marginale) hobby sites hebben echt geen gerichte aanval te vrezen (en ik bedoel dat niet denigrerend), alleen staan er wel botnets te draaien om lekke sites/servers op te sporen om die vervolgens te fustreren, en eventueel te kapen voor allerlei spamactiviteiten.
1x door een Turks team (de hele mainpage was veranderd), vorige keer omdat iemand de hoofdpagina heeft kunnen verwijderen, en dan deze keer.
Maar natuurlijk heb je gelijk, als het niet gericht is dan kan het inderdaad zijn dat ze de server willen hacken ivm botnet e.d.
We`ll see, het is ze in ieder geval (nog) niet gelukt!
-
sb90
- Geregistreerd lid
[]haha bedankt 
achja; het is en blijft een hobby-website zonder advertenties
Ik heb wel vast 50+ bezoekers per dag, en sta tegenwoordig op 1 in google als je zoekt op saab 90..
Wel hobby, maar wel een redelijk sterke website op zich
achja; het is en blijft een hobby-website zonder advertenties
Ik heb wel vast 50+ bezoekers per dag, en sta tegenwoordig op 1 in google als je zoekt op saab 90..
Wel hobby, maar wel een redelijk sterke website op zich
-
N2024
- Geregistreerd lid
Heb op mijn site daarnet een link geplaatst naar de Saab 90 site.
-
sb90
- Geregistreerd lid
[]Zoals je reeds weet heb ik er inmiddels eentje teruggeplaatst 
Enige vertraging, maargoed.
Prachtige reportage van je Saab!!!
Enige vertraging, maargoed.
Prachtige reportage van je Saab!!!
-
N2024
- Geregistreerd lid
Leuk! Hopen dat ik er de komende jaren nog weer `s een nieuw gemaakte 9-3 bij kan zetten!