90 Gespot deel 2.

1985-1987
jelger
Geregistreerd lid

Bericht door jelger » wo 14 sep, 2005 20:45

:?

nou ... wat zou jij kiezen dan als het bedrijf (ik moet nog even kijken of het nog steeds zo is) alleen Opel, Seat, Audi, VW of Renault heeft?

waarbij een kale Golf nog wel te doen is, maar een A3 dus tot extra bijdrage komt (waar ik geen zin in heb, en ook geen zin in een hoge bijtelling volgend jaar)

nou?

corsa leuk dan? Arosa? Polo (ook te duur voor wat ie biedt)?

nee, ik zou liever voor een 90 op LPG gaan... maar die is helaas ook niet in de lease

verde900
Donateur
Donateur

Bericht door verde900 » wo 14 sep, 2005 21:07

jelger schreef:maar een A3 dus tot extra bijdrage komt (waar ik geen zin in heb, en ook geen zin in een hoge bijtelling volgend jaar
Zolang je die extra bijdrage aan je werkgever betaald kun je hem ook in mindering brengen op je fiscale bijtelling, zou op basis daarvan een door Opel gebouwde "mini SAAB" nemen, de Astra :lol:

RoccoH
Donateur (5x)
Donateur (5x)

Bericht door RoccoH » wo 14 sep, 2005 21:10

gezien ik tot voor kort alleen maar in nieuwe auto's reed, en gelijk ook tientallen verschillende per dag... :P (heb bijna drie jaar bij een autoverhuurbedrijf gewerkt)

Golf V TDI 103 KW (140 pk) is errug lekker rijden! daar heb je bijna geen C900 8V Turbo voor nodig... :oops: en als basisversie is 'ie toch al behoorlijk uitgerust...

Anders een uitloopmodelletje Seat Toledo (oud model dus) met alles erop&d'r aan? Nieuwe vind ik wat minder van binnen (erg "plastiekerig") maar rijdt uiteraard erg goed...

Voor de rest zit er niks wat lekker rijdt bij dat rijtje automerken wat je opnoemt en in die prijsklasse....

maarre, is een mooie reiskostenvergoeding niks? ;)

RoccoH
Donateur (5x)
Donateur (5x)

Bericht door RoccoH » wo 14 sep, 2005 21:17

dubbel... :P

RoccoH
Donateur (5x)
Donateur (5x)

Bericht door RoccoH » wo 14 sep, 2005 21:17

triple :P

jelger
Geregistreerd lid

Bericht door jelger » wo 14 sep, 2005 21:35

maarre, is een mooie reiskostenvergoeding niks?
ehm 18 ct/km is niet echt veel bij een verbruik van 1:10 (en dat is optimistisch) - en het is 13ct/km wanneer je boven een bepaald kilometrage komt. dacht ik.

nu ja ... het geld vliegt er door. in de kolk van de tank.

leuk die dikke auto's, maar ik betaal 80 euro al eigen bijdrage (verplicht) als ik lease en hoef niet zo nog meer te betalen als ik boven mijn lease bedrag uitkom doordat ik dikdoenerig doe.... daar komt de bijtelling dan nog bij. (met de e.b.\ wel in mindering, maar netto dus nog steeds flink dokken, maar via lijfrente inleg weer voordeel uit nadeel)

en ja sinds PinkRoccade nu bij Getronics zit, heb ik niet zo'n behoefte om een Astra te nemen, nog afgezien van het feit dat ik het gewoon lelijker vind dan de rest bij elkaar. :?

als ik nou gewoon een 206 kon leasen.. (afijn ik vraag deze week eerst wat er in de pool zit ;-) )
:offtopic:

RoccoH
Donateur (5x)
Donateur (5x)

Bericht door RoccoH » do 15 sep, 2005 11:11

het is 18 ct/km belastingvrij! Het is geen probleem om een hogere km-vergoeding te krijgen maar dan moet je daar wel inkomstenbelasting over betalen.

Als ik er voor de zaak op uit moet krijg ik 35 ct/km waarvan de eerste 18 ct/km belastingvrij zijn en de overige 17 ct/km moet ik bij mijn inkomen optellen en belasting over betalen...

En ik denk dat je je baas wel kan overtuigen dat het een stuk stijlvoller is om voor te komen rijden in een oude Saab dan een standaard koekblikje.... ;)

esalet
Donateur (8x)
Donateur (8x)

Bericht door esalet » vr 23 sep, 2005 16:21

Vandaag is vrijdag 23 september gespot in Utrecht, op de Burgemeester Reigerstraat geparkeerd: een mooie donkergrijze 90, NG - 57 - LV, rondom origineel, stalen velgen met originele kleine wieldoppen en met Utrechtse parkeervergunning.

Iemand van het forum? :?:

jelger
Geregistreerd lid

Bericht door jelger » ma 17 okt, 2005 13:49

een leuke 90 op het internet gespot... ontdek maar wat er mis mee is.. (uit de reeks van de bekende grafische Saab weergaves)

Afbeelding

ralph12
Geregistreerd lid

Bericht door ralph12 » ma 17 okt, 2005 14:42

900 achterkant op 99 body.... in feite

Marknett
Lid van verdienste

Bericht door Marknett » ma 17 okt, 2005 15:13

Verkeerde 99 neus ... :?:

Deze was al weer een jaar of wat uit productie ten tijde van het besluit om 99 & 900 ' tits & ass' samen te voegen.

Of een heeeeel vroeg 90 prototype ...

sb129h
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door sb129h » ma 17 okt, 2005 15:23

In reactie op de afbeelding van Jelger:

te smalle C-stijl, bovendien met een zwarte kunststoffen ventilatie(?)-rand, verkeerde bumpers, ik mis een spoilert onder de voorbumper + de zwarte beschermstrips rondom en "wij-90-rijders" doen niet aan franjes zoals typeindicaties op de zijkant van de motorkap of chromen randjes...

Heb ik nu wat gewonnen? :D

esalet
Donateur (8x)
Donateur (8x)

Bericht door esalet » ma 17 okt, 2005 18:14

Allemaal helemaal waar, maar toch: MODERATOR, mag deze worden toegevoegd bij het groepje afbeeldingen waar je uit kunt kiezen als je je profiel maakt, oftewel de AVATAR gallery?
Ik miste daar zoals zo vaak de 90 node, en dit plaatje komt volgens mij uit dezelfde koker als al die andere (zelfde tekenstijl).

Bij voorbaat dank, ik zal de eerste zijn die hem gaat gebruiken in mijn AVATAR.

Nog even doorfilosoferend over dit plaatje: is het niet mogelijk dat dit inderdaad een vroeg door Saab vrijgegeven plaatje is? Waarvoor dus een inderdaad ouder type 99 combicoupe als basis is genomen (precies hetzelfde plaatje namelijk maar dan met een derde deur), ik heb hem eve niet bij de hand, zal straks zoeken.

En dan nog wat: die ventilatiesleuven naast de achterruit (die de c-zuil optisch inderdaad te smal maken, maar niet als je ze oranje denkt) zitten daar bij de sedan wel. Je zou bijna denken dat ze daar bij de eerste schetsen van de tweedeurs 900 (en later 90) ook gezeten hebben, en vervolgens toch maar zijn weggehaald en in de hoedenplank zijn aangebracht, omdat de cabrio er op in de c-stijlen plek niks aan heeft.

Zo genoeg hypotheses, ik ga nu het plaatje van de 99 combicoupe zoeken. En als iemand feiten heeft om mijn hypotheses te weerleggen of bevestigen, houd ik me aanbevolen! :idea:

jelger
Geregistreerd lid

Bericht door jelger » ma 17 okt, 2005 18:43

sb129h schreef:Heb ik nu wat gewonnen? :D
applaus en respect :applause:

esalet
Donateur (8x)
Donateur (8x)

Bericht door esalet » ma 17 okt, 2005 19:29

ik heb er nog twee: kleine opstaande spiegels in plaats van geïntegreerde en andere velgen (ouder type) met andere wieldoppen.....

Plaats reactie