Gister had ik APK-koorts. Ik wilde per se weten hoe de Ambassadeur ervoor stond.
Naar een garage in de buurt, eerst even belasting en verzekering geregeld.
De wagen rijdt trouwens heel erg goed. Strak en soepel, de lage km-stand is echt goed te merken. Gewoon probleemloos. Heerlijk.
Hij is BIJNA door de APK. De volgende punten moet ik nog in orde maken en dan kan hij door de herkeuring:
- accu zat los (stom, was gewoon de bevestingsplaat vergeten.)
- percentage CO te hoog (wordt bij de herkeuring opnieuw afgesteld)
- Rem rechtsachter gaat te zwaar, gangbaar maken (ga ik zelf proberen, als het niet lukt: garage)
- Een band met 2.0 mm dus waarschuwing
- Een band waar canvas zichtbaar was (oei) Ik zet er gewoon vier andere stalen velgen met goede Vikings onder, die toch in de voorraad liggen (ze zijn eigenlijk van de Admiraal maar die staat nu toch op Silverspokes)
- Een rubber van een reactiestang achteras vervangen (ga ik zelf proberen)
- Remschijven achter licht roestig, moeten groter stuk metaalkleurig zijn (vind je het gek, die wagen heeft twee jaar droog binnengestaan en voor de keuring 3 km gereden. Dat krijg ik dus wel in orde!!)
Verder heeft hij ter plekke een koplamp afgesteld en een bijgeluid aan het rechtervoorwiel verholpen (er liep iets aan, was simpel op te lossen).
Ook is me aangeraden een van de achterste remleidingen te tectyleren (nu oppervlakteroest, nog geen roestputten). De andere was al recent vervangen.
Ook heel klein gaatje in uitlaatbocht bij achteras even dichten met Gungum of zo, is ook goed voor het O2 gehalte.
Valt me alleszins mee. Is wel een heel lijstje, maar niks heel ergs. Ga nu druk aan de slag om dit in orde te maken. Tips zijn welkom, vooral aangaande het gangbaar maken van een remcylinder (liefst zonder hem uit elkaar te moeten halen, wel uiteraard even de blokken eruit) en het vervangen van een reactiestang-rubber. Het gaat om het rubber tussen het liggende en het staande deel.
Ik ben nog even van de straat!!!! Maar erg opgelucht en blij.