Saab 90 Bluegie update
-
blue city
- Donateur (3x)

Re: Saab 90 Bluegie
Ik heb de Admiraalblauwe van Merlijn naar het Hoge Noorden gehaald. Beetje met het idee om hem te repareren. Helaas gaat dat niet gebeuren. Wordt me te duur.
Echter het interieur, radio met Console zullen sowieso doorleven in Bluegie. Deuren moet ik nog beter bekijken. Was in de sneeuwprut nou niet mogelijk
Voor de rest is voor veel delen al een bestemming gevonden o.a. voor een hele mooie 99.
-
blue city
- Donateur (3x)

Vandaag de Admiraalblauwe, begint er nou wel zielig bij te staan, ontdaan van een Buffellederen interieurtje. Bluegie is er helemaal blij mee. Het oude interieur van Bluegie gaat wss in een 99 in het Saabmuseum. Tevens de console uit de Admiraal gehaald, ik twijfel nog over de radio. Ga denk ik toch voor een Caliber. Radio van de Admiraal is met toch iets te retro. (lees eenvoudig). Overigens viel dat interieur qua inbouw tegen, meer werk als verwacht.
Verder nog 2 weekjes wachten, dan staat Bluegie hier voor de deur. Kanniewachten.
-
esalet
- Donateur (8x)

Nog twee weekjes................keep us posted!
Oja, als je nog eens bij Van der Laan komt, zou je dan eens wat fotootjes kunnen maken van de andere donkerblauwe 90 die bij hem in het museum schijnt te staan? (en ook ff de km-stand e.d.).
Of ben ik nou in de war en was dat dus Bluegie?
Nou ja ik hoor het wel.
Oja, als je nog eens bij Van der Laan komt, zou je dan eens wat fotootjes kunnen maken van de andere donkerblauwe 90 die bij hem in het museum schijnt te staan? (en ook ff de km-stand e.d.).
Of ben ik nou in de war en was dat dus Bluegie?
Nou ja ik hoor het wel.
-
blue city
- Donateur (3x)

Yep je bent even in den oorlog (war) Harm heeft overwogen om Bluegie in het museum te zetten, en die van het museum te verkopen. Dit omdat hij Bluegie mooier vind. Is geen punt meer, want hij is van mij
Enne natuurlijk wil ik wel foto's enz. van de 90 in het museum maken. Ga ik ook doen. Duurt wel even. Museum gaat in April weer open, en dan staat alles er weer piekfijn bij.
Oh ja, was ik even vergeten. Bluegie komt hier maar een dag of 3 te staan, daarna gaat ie naar de spuiter om die lelijke kras te repareren.
-
blue city
- Donateur (3x)

Bluegie gisteren opgehaald . Direct aan de bak natuurlijk, want vandaag is ie al weer uit logeren bij de spuiter. Kmtje of 150 gereden, en wat is dat onthaasten. Normalerwijze verplaats ik me met een Turbo Saabje. Tijdens de APK helaas wel een klein plekje gevonden (luciferdoosje) bij de asdoorgang, maar geen afkeur. Blue City kan dus gewoon tuffen. Later maar eens kijken. Hij gaat sowieso 19 April voor de keuring van de Classic Club, en dan horen we het wel. Na de spuitbeurt een radiootje inbouwen en gaan met die banaan.
Vanmorgen wel heel verheugd dat bluegie zijn territorium niet markeert, maw harstikke droog. Wel vreselijk wennen weer aan het schakelen, normalerwijze beweeg ik mij voort in een automaat en wil nu de koppeling en het schakelen nog wel eens vergeten
-
blue city
- Donateur (3x)

Vandaag Bluegie bij de spuiter weggehaald. Natuurlijk even kennis maken met de 9-3 SS
Verrek, wie ben jij nou weer.

Nog een paar solo

Enne, niet vergeten de Silver Edition achterop is vervangen. Die had ik nog in mijn voorraadje.

@esalet, krijg ik nu wel een smiley op de site.??? Apk tot 20-03-15
-
Jungleman
- Geregistreerd lid
wat een lel van een bumper zit er eigenlijk op zo'n ouwe Saab, he. wel handig als je boodschappen hebt gedaan: kan je je kratje-met-zooi op de bumper zetten, terwijl je naar je autosleutel zoekt om de achterklep te ontgrendelen.
-
blue city
- Donateur (3x)

JanJunior schreef:console voor de 90 is die met de 3 DIN-vakken, met een beetje geluk vind je er eentje met een verlicht cassettevakje er in
Jan
Gotcha, eentje met verlicht cassettevakje. Nu zo snel mogelijk, als de SPAABpot het toelaat een Caliber retro radio erin.
-
esalet
- Donateur (8x)

Oei wat is ie mooi.
Ik heb je nieuwe APK data aan de whizzkids gestuurd, moet er binnenkort op staan.
Mooi zo'n console met verlicht cassettevakje.
Maar nou geen gaten in hoedenplank en/of deurpanelen erbij maken vanwege extra grote speakers he!
Ik heb je nieuwe APK data aan de whizzkids gestuurd, moet er binnenkort op staan.
Mooi zo'n console met verlicht cassettevakje.
Maar nou geen gaten in hoedenplank en/of deurpanelen erbij maken vanwege extra grote speakers he!
-
Jungleman
- Geregistreerd lid
zoiets?
gemonteerd in de gratis 99 bij SHCL:

helaas is het klepje afgebroken, dus niet meer zoals men het indertijd bedoeld heeft, maar wel een leuke gimmick (al was het alleen maar om je mobiele telefoon in te leggen)
gemonteerd in de gratis 99 bij SHCL:

helaas is het klepje afgebroken, dus niet meer zoals men het indertijd bedoeld heeft, maar wel een leuke gimmick (al was het alleen maar om je mobiele telefoon in te leggen)
-
blue city
- Donateur (3x)

Yep precies dezelfde, maar wel met een heel klepje.
@esalet, gaten in de deurpanelen of in de hoedenplank erbij? Geen denken aan, nevernooinie. Mocht de kwaliteit van de Pioneertjes die er nu in zitten zo zwaar tegenvallen dat ik anders wil ga ik eerst even goed zoeken. Evt de gaten die er nu al zitten iets groter maken is misschien nog wel een optie. Aan de andere kant, ik ben toch niet zo'n geluidsfreak. Als het (soms) maar hard kan.
Voor de rest blijft Bluegie origineel.
-
sb90
- Geregistreerd lid
Er is zojuist een hmmz-smiley gewijzigd in een happy-smiley!
Gefeliciteerd; leuk nieuws!!
Niels
Gefeliciteerd; leuk nieuws!!
Niels
-
blue city
- Donateur (3x)

Bedankt Niels, ik zal binnenkort even wat betere foto's maken
Maarre, het was vanmorgen prettig wakker worden. een briefje van Mrs op tafel dat ik mijn Spaabpot moest controleren. Haha, precies genoeg budget om een hele mooie Caliber RCD 110 te kopen. niet twijfelen natuurlijk, direct gekocht en geinstalleerd. De bedrading lag er gelukkig al.

Helaas geven de pioneertjes een KAK geluid, dus maar even extra geinvesteerd in een paar mooie kleine Rockfords P 142. 10 cm in het rond dus geen gezaag oid in mijn Bluegie.
Die moeten er dus nog in.