jaja.. die heb ik nooit gehadralph12 schreef:niet langer het neusje van de zalm....
van 900 2d naar 90 logisch?
-
jelger
- Geregistreerd lid
-
ralph12
- Geregistreerd lid
Zeg-es, wat betalen de Back To The Nineties boys hier aan jaarlijkse insurance? Ik zo'n 140 euro. Mag je max. 8000 km rijden. Haal ik niet eens, 6000 zal veel zijn.
Jelg, er staat trouwens net een 900 twodoor op marktplaats op LPG. Zeg maar een 900 met een 90 achterkant.... en... met spoiler, om maar de suggestie te geven dat je errug snel vooruit wil.
Aubergine ook nog. Gebakken aardappeltjes erbij... nou
Jelg, er staat trouwens net een 900 twodoor op marktplaats op LPG. Zeg maar een 900 met een 90 achterkant.... en... met spoiler, om maar de suggestie te geven dat je errug snel vooruit wil.
Aubergine ook nog. Gebakken aardappeltjes erbij... nou
-
sb129h
- Donateur (2x)

Deze "back-to-the-nineties"-girl betaalt aanzienlijk meer, wil niet eens weten hoeveel, ben altijd een paar dagen duizelig
als ik de accept-giro in de bus krijg, mede door die toch wel aardige nieuwprijs van destijds, maar ik mag wel km's (20.000+
) maken zoveel ik wil, en dat doe ik dan maar ook!
(met WA-beperkt casco)
Lian
(met WA-beperkt casco)
Lian
-
jelger
- Geregistreerd lid
-
jelger
- Geregistreerd lid
ja, leuke wagen.. alleen ik kan dan niet inruilen.. dus zit ik misschien wel een paar maanden met 3 autos, 3x wegenbelasting, en 3x verzekering...ralph12 schreef:Jelg, er staat trouwens net een 900 twodoor op marktplaats op LPG. Zeg maar een 900 met een 90 achterkant.... en... met spoiler, om maar de suggestie te geven dat je errug snel vooruit wil.
schiet een beetje het doel voorbij.
-
ralph12
- Geregistreerd lid
jelger schreef:ja, leuke wagen.. alleen ik kan dan niet inruilen.. dus zit ik misschien wel een paar maanden met 3 autos, 3x wegenbelasting, en 3x verzekering...ralph12 schreef:Jelg, er staat trouwens net een 900 twodoor op marktplaats op LPG. Zeg maar een 900 met een 90 achterkant.... en... met spoiler, om maar de suggestie te geven dat je errug snel vooruit wil.
schiet een beetje het doel voorbij.
Ja, dat schiet niet op zo, Jelg ondanks de dekspoiler. Girl from Sleeuwijk, dat moet denk ik stukken goedkoper kunnen. Informeer bij Kremer & Partners. Gewoon alleen maar WA verzekeren dan.
-
sb129h
- Donateur (2x)

Verhaaltje WA+ is met de achterliggende gedachte van ruitschade en dat soort ongein, wil nog wel eens gebeuren dat tijdens de kilometervreterij wat keien om de oren vliegen (vorig jaar november bijvoorbeeld een complete emmer met grit terug moeten koppen, met ruitschade alsof d'r iemand z'n jachtbuks op m'n voorruit geleegd had).
Ik heb wel eens bij die Kremer geïnformeerd, maar voor een "eerste" auto met zoveel kilometers op jaarbasis, dus niet voor een "klassieke" auto "erbij", ben ik daar niet goedkoper uit.
Ik heb wel eens bij die Kremer geïnformeerd, maar voor een "eerste" auto met zoveel kilometers op jaarbasis, dus niet voor een "klassieke" auto "erbij", ben ik daar niet goedkoper uit.
-
ralph12
- Geregistreerd lid
-
sb129h
- Donateur (2x)

-
Gele aero
- Donateur (8x)

-
jelger
- Geregistreerd lid
ja, vandaag is het beklonken... de 90 wordt voor mij klaargemaakt.sb129h schreef:Jelger,
Ben je inmiddels al rond met de aankoop van de LPG-90?
Ik lees namelijk nog geen "definitieve" signalen alsof er al eentje op de stoep staat?
Lian
krijg er nog een paar "goodies" bij (oa spoiler(t), radio/cass, luxere stoelen/bank van een c900i-2d).
Gele Aero : Ik heb de auto ingeruild bij Timmer in Meppel (ehm dwz ik moet em nog daar achterlaten
gelukkig heb ik nog een 900T8Zal wel wennen worden qua performance, een 90 lpg i.p.v een 900 T
nu ja, de nieuwe aankoop staat bij Timmer Autoland, en staat ook op de website. Is zoals gezegd een Odoardo grijze 90. (nov-88 op kenteken, zal dus 1 van de laatsten zijn, moet nog kijken wat zijn 1e inschrijving was). In strakke staat , paar dingetjes :
- hemel, maar laat ik nu net nog een stuk stof over hebben
- het tussen stukje onder de grille achter de bumper dient (voor de mooi) vervangen te worden.
vernieuwd zijn uitlaat en banden.
ik zie er naar uit. ik zal em waarschijnlijk pas volgende week zaterdag op kunnen halen doordat de afstand door de weeks voor mij gewoonweg niet te doen is.

-
Steve-O
- Donateur (8x)

Dit moet een misverstand zijn. Dat is juist het unieke van Kremer ^ Partners. Het hoeft niet je eerste auto/voertuig te zijn. Wel geldt een km-beperking van 7500. Ook kun je voordelig WA+ of zelfs all-risks (voor mijne 210 WA + 60 tot 70 Euro voor de + erbij). Maar voor + & all-risks moet je je auto eens in de zoveel jaar laten taxeren (wat zo'n 100 Euro kost). Die taxatiekosten moet je dan uitsmeren over die jaren. Voor de een is dat interessant, voor de ander misschien niet. Je kunt meer km's rijden, maar dan moet je bijbetalen.ralph12 schreef:Ja, dat was ik vergeten, mijn BMW R80 is als eerste voertuig verzekerd.sb129h schreef: Ik heb wel eens bij die Kremer geïnformeerd, maar voor een "eerste" auto met zoveel kilometers op jaarbasis, dus niet voor een "klassieke" auto "erbij", ben ik daar niet goedkoper uit.
Het is jammer dat zover mij bekend degene die deze unieke SAAB-polis heeft weten te bewerkstelligen, Dinant Kremer, op de 4e augustus jl. door een noodlottig ongeval is overleden. Promoten van zijn idee, is mijn kleine eerbetoon.
-
ralph12
- Geregistreerd lid
-
sb129h
- Donateur (2x)

@ Jelger: alvast gefeliciteerd met je aanstaande aanwinst!
Nog meer voordelen van een 90 t.o.v. een 900: exclusiever/zeldzamer model, kortere wielbasis dus kortere draaicirkel, korter neusje dus makkelijker inparkeren, automatische workout door het gezwengel aan het stuur
...
@ Ralph: volgens mij is een 90-front smaller dan een 900 front (je kunt bijvoorbeeld een 90/99-voorruit op de 90-achterbank parkeren). Dus lijkt
het me wat krapjes met een 900-dash.
@ Steve-O: ik rij nu 100km/dag x 5 dagen/week x 4 weken/maand = ca 2000 km per maand alleen al woon-werk. Plus dan nog alle evenementen-, boodschappen- en alle andere feesten-en-partijen-kilometers komen we in de buurt van de 40.000 km/jaar. Daarom bewust voor LPG gekozen.
Semi-klassieke Saab voor het leuk & het veilig & de simpele (doe-het-zelf) techniek...
Dat ik door de vele kilometers meer verzekeringspremie moet betalen, neem ik dan maar voor lief. Die kilometers moet ik toch maken.
Met de 90 of met wat anders.
Lian
Nog meer voordelen van een 90 t.o.v. een 900: exclusiever/zeldzamer model, kortere wielbasis dus kortere draaicirkel, korter neusje dus makkelijker inparkeren, automatische workout door het gezwengel aan het stuur
@ Ralph: volgens mij is een 90-front smaller dan een 900 front (je kunt bijvoorbeeld een 90/99-voorruit op de 90-achterbank parkeren). Dus lijkt
het me wat krapjes met een 900-dash.
@ Steve-O: ik rij nu 100km/dag x 5 dagen/week x 4 weken/maand = ca 2000 km per maand alleen al woon-werk. Plus dan nog alle evenementen-, boodschappen- en alle andere feesten-en-partijen-kilometers komen we in de buurt van de 40.000 km/jaar. Daarom bewust voor LPG gekozen.
Semi-klassieke Saab voor het leuk & het veilig & de simpele (doe-het-zelf) techniek...
Dat ik door de vele kilometers meer verzekeringspremie moet betalen, neem ik dan maar voor lief. Die kilometers moet ik toch maken.
Met de 90 of met wat anders.
Lian
-
jelger
- Geregistreerd lid
dank je...sb129h schreef:@ Jelger: alvast gefeliciteerd met je aanstaande aanwinst!
Nog meer voordelen van een 90 t.o.v. een 900: exclusiever/zeldzamer model, kortere wielbasis dus kortere draaicirkel, korter neusje dus makkelijker inparkeren, automatische workout door het gezwengel aan het stuur...
toch durf ik te betwijfelen of de 900-2deurs (het neefje van de 90) niet zeldzamer is (of aan het worden is).
maar als type-aanduiding is de 90 zeker zeldzamer
ik heb net als Lian een hoog kilometrage per jaar, en daardoor nu ook gekozen voor de LPG.
volgens mij zijn er nu inmiddels al een aardig aantal LPG'ers onder de 90 rijders op het SF. (minstens 3)