3000+ km op vakantie met de 90!

1985-1987
Plaats reactie
sb90
Geregistreerd lid

3000+ km op vakantie met de 90!

Bericht door sb90 » do 17 mei, 2012 22:11

Het is weer zover:

Vorig jaar een "rondje" gemaakt via Duitsland naar Zwitserland, Italie, en als eindbestemming Venetie.
Geen centje pijn, ca. 4000km totaal in anderhalve week, and still driving.

Voor dit jaar, komende week of die week daarop, hebben we weer iets ingepland.

De route:
Deventer -> Berlijn
Berlijn -> Auschwitz
Auschwitz -> Tatra geberte te Slowakije
Tatra gebergte -> Bratislava
Bratislava -> Wenen
Wenen -> ...? (afhankelijk van het aantal resterende dagen wellicht Salzburg)
Salzburg -> Munchen (mits genoeg resterende dagen)
Munchen -> Dachau (mits genoeg resterende dagen)
Dachau --> Deventer

Mooi plaatje ter indicatie:
Afbeelding

Dit allemaal (uiteraard) met de Saab 90, ze is net APK goedgekeurd dus ga er vanuit dat het allemaal wel lukt.
Remklauw LV weer vervangen (omdat de zuiger lekte), meteen rondom (voor) nieuwe remblokjes geplaatst. Remmen ontlucht, pas het oliefilter vervangen, en hulpvering achter geplaatst (oh, wat een genot, wat rijdt dat SUPER!).

We gaan het weer eens doen, en proberen een blogje bij te houden. Link zal tzt ook hier verschijnen...!

Waaghalzen? Gek? Nee, gewoon een auto waar je op vertrouwt... Zo erg dat je dit gewoon doet. Instappen, gas geven, rijden, nergens aan denken. Tsjakka!

sb129h
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Re: 3000+ km op vakantie met de 90!

Bericht door sb129h » do 17 mei, 2012 22:18

Klinkt goed!
Ik denk dat je 90 met dit goede onderhoud het zeker moet kunnen volbrengen!
(Interessante locaties die je gaat bezoeken ook :shock: )

sb90
Geregistreerd lid

Bericht door sb90 » do 17 mei, 2012 22:22

Ja, we zijn geinteresseerd in cultuur en natuur, dat is de reden dat we o.a. naar Berlijn gaan (Checkpoint Charlie, Berlijnse Muur, e.d.). En daarna naar Polen, Auschwitz bezoeken.
In Slowakije veel bergen, natuurgebieden en natuur-to-do-dingen (o.a. wandelen, mountainbiken, raften en kanoen).
In Bratislava willen we kijken 'omdat het kan", het is een erg grote (en ook mooie) stad. We rijden er "op de pof" naartoe.
Wenen eigenlijk hetzelfde verhaal. Een stukje geschiedenis, cultuur en gebouwen.
De Duitse plaatsen halen we waarschijnlijk niet qua aantal resterende dagen, maargoed...

De 90 is technisch goed. Er komen nog even nieuwe bougies in en dan loopt ze weer wat beter.

Versnellingsbak vorig jaar gereviseerd, nieuwe radiator vorig jaar geplaatst, e.d.
Laswerk pas geleden nog verricht (gat in de bodem), en afgelopen maandag ophanging voor en achter nog gecontroleerd.
Remleidingen achter moeten vervangen worden maar zijn gewoon APK goedgekeurd en houden het nog makkelijk vol de komende maanden.

Heel, heel erg benieuwd naar deze "trip"...!

mr-toet-toet
Geregistreerd lid

Bericht door mr-toet-toet » vr 18 mei, 2012 13:28

Dat is een flinke reis
Heel veel plezier en fijne vakantie toegewenst

maup
Donateur
Donateur

Bericht door maup » zo 20 mei, 2012 17:29

Zit het thuisfront klaar bij de telefoon om onderdelen op te sturen? Ik heb een keer 5 dagen in Frankrijk op een koppelingsslang voor mijn 900 moeten wachten :? :)

Valorian
Geregistreerd lid

Bericht door Valorian » zo 20 mei, 2012 18:27

Gave trip hoor. Je weet overigens dat je een ander naar het schijnt erg interessant concentratiekamp links laat liggen terwijl je er praktisch langs komt?

http://nl.wikipedia.org/wiki/Theresiens ... tiekamp%29" onclick="window.open(this.href);return false;

sb90
Geregistreerd lid

Bericht door sb90 » ma 28 mei, 2012 19:42

Even een kort berichtje vanuit slowakije.

De Saab heeft het uiteraard zonder enige moeite gehaald en rijdt nog steeds heerlijk!
Hier hebben ze nog nooit een Saab gezien schijnbaar, ik zie ze ook niet rijden overigens. Iedereen, maar dan ook echt IEDEREEN kijkt ons aan, prachtig!

Lekker toeren, stukjes over de weg, snelweg, bergen, het gaat allemaal grandioos goed, zoals verwacht.

Ik weet dat er hier geen onderdelen zijn, maar ik vertrouw ook compleet op het oude, trouwe Saabje, die inmiddels alweer 308.300+ km gelopen heeft (and still counting!).

Ook hebben we inderdaad een hoop interessante dingen gemist, maar drie weken vakantie is helaas te beperkt om alles te zien wat we hadden willen zien. Desalniettemin is het allemaal een erg geslaagde trip!

Ik zeg, tot een volgende keer! (Geen idee hoelang onbeveiligd draadloos internet het uithoudt)...

Niels

Sapphire
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Bericht door Sapphire » ma 28 mei, 2012 19:49

Je Saab gaat het wel redden hoor! Veel plezier nog!

esalet
Donateur (8x)
Donateur (8x)

Bericht door esalet » ma 28 mei, 2012 19:49

Stoere aktie, veel plezier!!!!!!!!!! :O:

turbopilot
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Bericht door turbopilot » ma 28 mei, 2012 22:25

maup schreef:Zit het thuisfront klaar bij de telefoon om onderdelen op te sturen? Ik heb een keer 5 dagen in Frankrijk op een koppelingsslang voor mijn 900 moeten wachten :? :)
:offtopic: ai, met een benzineslang 4 mm en twee slangenklemmen was je mee thuis gekomen. met een gewapende benzineslang van de trekkerboer (met stalen buitenmantel) rij ik nu al 70000 km mee rond

niels , veel plezier :wink:

sb90
Geregistreerd lid

Bericht door sb90 » do 31 mei, 2012 10:45

haha thank you all! komt helemaal goed!
Lekker mooi weer, blokhut geregeld, zit wel snor.

nog even genieten, en over een dagje of 10 weer naar huis :)

Plaats reactie