Injector probleem
-
Sjerrel
- Geregistreerd lid
Injector probleem
Ik heb waarschijnlijk iets te lang doorgereden met een slechte accu. Eerste symptomen waren ISM die niet meer goed werkte. Daarna ging ineens op verschillende momenten het motorlampje branden maar ook snel weer uit. Totdat ineens de Limited Performance melding kwam.
Maar de volgende dag leek alles weer in orde. De dag erna weer flink stuk gereden, toen gingen de lampjes weer aan en motorlampje knipperen. Toen heeft de auto 2 dagen stilgestaan. Uiteraard nieuwe accu ingezet maar toen ik hem eenmaal wilde starten kwam er alleen maar witte rook uit de uitlaat en trilde terwijl hij stationair stond. Daarna volledig laten uitlezen.
Foutcodes waren toen alleen injector fout. De monteur zei dat ik er gewoon even een flink stuk snelweg mee moest rijden. Lampje bleef branden. Teruggegaan naar de monteur en opnieuw uitgelezen.
Toen kwamen er nieuwe foutcodes : P0201 t/m P0204 en P0300. Hij heeft de foutcodes toen gewist
Dat gedaan te hebben leek het weer een paar dagen goed te gaan totdat hij weer 2 dagen stilstond. En ik hetzelfde probleem kreeg. Met dezelfde foutcodes, dus ga ik er nu zeker even niet meer mee rijden. Via google en andere forums kom ik op ECU-Injectorfout maar weet dit niet zeker
Dan nu de vraag. Iemand enig idee wat dit precies kan zijn en hoe ik het kan oplossen?
Maar de volgende dag leek alles weer in orde. De dag erna weer flink stuk gereden, toen gingen de lampjes weer aan en motorlampje knipperen. Toen heeft de auto 2 dagen stilgestaan. Uiteraard nieuwe accu ingezet maar toen ik hem eenmaal wilde starten kwam er alleen maar witte rook uit de uitlaat en trilde terwijl hij stationair stond. Daarna volledig laten uitlezen.
Foutcodes waren toen alleen injector fout. De monteur zei dat ik er gewoon even een flink stuk snelweg mee moest rijden. Lampje bleef branden. Teruggegaan naar de monteur en opnieuw uitgelezen.
Toen kwamen er nieuwe foutcodes : P0201 t/m P0204 en P0300. Hij heeft de foutcodes toen gewist
Dat gedaan te hebben leek het weer een paar dagen goed te gaan totdat hij weer 2 dagen stilstond. En ik hetzelfde probleem kreeg. Met dezelfde foutcodes, dus ga ik er nu zeker even niet meer mee rijden. Via google en andere forums kom ik op ECU-Injectorfout maar weet dit niet zeker
Dan nu de vraag. Iemand enig idee wat dit precies kan zijn en hoe ik het kan oplossen?
-
Otto
- Donateur

Re: Injector probleem
Goedemorgen,
Dat is pech!
Ik vermoed dat de ECU defect is.
Groet,
Otto
Dat is pech!
Ik vermoed dat de ECU defect is.
Groet,
Otto
-
werli
- Donateur (2x)

heey
je kan al eens beginnen met te zeggen wat voor een auto je hebt !
benzine of diesel
van welk bouwjaar
en dan kan er misschien wat juistere info gegeven worden in plaats van ......
mvg werner
je kan al eens beginnen met te zeggen wat voor een auto je hebt !
benzine of diesel
van welk bouwjaar
en dan kan er misschien wat juistere info gegeven worden in plaats van ......
mvg werner
-
reiernumans
- Donateur (2x)

Klinkt mij inderdaad als een B207 met een kapotte ECU.
-
harolddevries
- Donateur (6x)

We weten nog steeds niet of het om een benzine of een diesel gaat.
-
reiernumans
- Donateur (2x)

Dat klopt, maar ervaring leert dat deze storingen de meest voorkomende foutcodes zijn bij een defecte ECU op een B207, en op de andere motoren zelden voorkomen. Bij een V6 enkele keer deze code maar dan op één of twee cilinders. Ik durf het wel aan om er een kratje bier op te verwedden dat het een 1.8t/2.0t/2.0T is. 
-
werli
- Donateur (2x)

je zou daar idd wel eens gelijk bij kunnen hebben
toch ben ik van mening dat wat wel het minste is wat je kan doen is even vermelden wat voor auto het is en welk bouwjaar
bouwjaar belangrijk ivm weke software op een eventuele vervang ecu komt te staan
toch ben ik van mening dat wat wel het minste is wat je kan doen is even vermelden wat voor auto het is en welk bouwjaar
bouwjaar belangrijk ivm weke software op een eventuele vervang ecu komt te staan
-
Sjerrel
- Geregistreerd lid
Jaa dat was wel handig geweest. 9-3 1.8t uit 2007