Klokkenwinkel van TiD naar TTiD
-
Sa93Ve
- Geregistreerd lid
Klokkenwinkel van TiD naar TTiD
Het is eigenlijk heel simpel, ik heb een klokkenwinkel gekocht van een TTiD met een mooi turbometertje, want daar is het mij om te doen. Behalve met een Tech 2 aanmelden, is er nog iets wat ik moet doen om het spul werkend te krijgen, met name de turbometer?
-
reiernumans
- Donateur (2x)

Re: Klokkenwinkel van TiD naar TTiD
Ja, volgens mij heeft de ECU in jouw auto nu geen vorm van aansturing voor die meter. Ik weet niet zo goed of dat wel te organiseren is of niet.
-
Sa93Ve
- Geregistreerd lid
Is het niet een kwestie van aanmelden met de Tech 2, VIN nummer, kilometerstand? Ik neem aan dat de ECU de data verstrekt aan de turbometer via de stekker?
-
reiernumans
- Donateur (2x)

Voor zover ik weet gaat de turbometer niks doen na aanmelden van de teller met Tech.
-
Sa93Ve
- Geregistreerd lid
Dan is de vraag hoe ik die wel aan de praat krijg.
Het schijnt trouwens niets te maken te hebben met de turbo, wel met de air flow.
Het schijnt trouwens niets te maken te hebben met de turbo, wel met de air flow.
-
reiernumans
- Donateur (2x)

De turbometer in de MIU van een 9-3 is geen turbodruk of luchtmassa meter maar een koppel-verzoek-meter. Bij mijn TTiD is 'ie vrij beweeglijk, da's wel leuk altijd. 
Maar ik ben er vrij zeker van dat jou TiD ECU het stukje software mist om dat koppel verzoek om te zetten in een output naar de meter in de MIU. Wellicht is dit een stukje waar Dion meer over kan zeggen.
Maar ik ben er vrij zeker van dat jou TiD ECU het stukje software mist om dat koppel verzoek om te zetten in een output naar de meter in de MIU. Wellicht is dit een stukje waar Dion meer over kan zeggen.
-
Sa93Ve
- Geregistreerd lid
Dat vermoeden begon ik al te krijgen. Ikz al Dion eens appen of hij daar wat mee kan.
-
Rico1303
- Donateur (2x)

Zonder de ecu software aan te passen. En een extra kabel aan te sluiten dacht ik. Gaat hij niks doen. En ja ik heb net zelf ook op de dure manier ondervonden.
Niet de moeite gedaan om het werkend te krijgen trouwens.
Volgens mij is de ecu software aanpassen niet zo makkelijk.
-
J.vandermeulen
- Donateur

Geldt hetzelfde probleem voor de 1.8t zonder turboklokmeter?
-
evo
- Donateur (2x)

Nee, zelfde motormanagement in dat geval.
-
Steve-O
- Donateur (8x)

In de T7 suite kun je met behulp van patches die mensen hebben geschreven om routines van de ene SAAB over te zetten naar een ander in de bestaande Bin in te lassen. Op die manier is wellicht ook de routine van de TTiD-bin in de TiD-bin in te lassen.reiernumans schreef: ↑vr 02 jan, 2026 17:16De turbometer in de MIU van een 9-3 is geen turbodruk of luchtmassa meter maar een koppel-verzoek-meter. Bij mijn TTiD is 'ie vrij beweeglijk, da's wel leuk altijd.
Wat ik niet weet is of je met de T8-suite ook de diesel kunt bewerken. Aan een kant ben je geneigd te zeggen, T-suites zijn alleen voor benzine motoren, maar in feite is het gewoon een software-editor.
En ja hoor, op het Tx-forum is ook een Diesel-sectie:
https://www.trionictuning.com/forum/viewforum.php?f=60
Maar wel beter om een ervaren iemand erbij te halen, i.d.d.!
-
werli
- Donateur (2x)

heey
en als ik nu eens een ECU heb van een TTiD en je programmeert die in jou auto
tevens ineens meer vermogen denk ik
mvg werner
en als ik nu eens een ECU heb van een TTiD en je programmeert die in jou auto
tevens ineens meer vermogen denk ik
mvg werner
-
Orphy
- Donateur (5x)

Je mist dan in ieder geval een halve turbo nog
-
rutgerreinier
- Donateur

TTiD kopen is voordeligerRico1303 schreef: ↑za 03 jan, 2026 10:24Zonder de ecu software aan te passen. En een extra kabel aan te sluiten dacht ik. Gaat hij niks doen. En ja ik heb net zelf ook op de dure manier ondervonden.