accu past niet in de bak. Hoe kan dat.
-
klaasj
- Donateur (8x)

- Berichten: 2919
- Lid geworden op: wo 14 dec, 2005 20:01
- Regio: NL - Provincie Gelderland
accu past niet in de bak. Hoe kan dat.
Vandaag voor de auto van mijn dochter een nieuwe accu gehaald bij de automaterialenzaak. Keurig uitgezocht en komt ook overeen met vd bosch shop. Het gaat om een 9-3 aero estate ttid bjr 2009. Nu is de accu 31 cm lang en past dus gewoon niet in de bak. Er zit nu een accu van 27 cm in en dat is goed. Waar gaat het hier fout. Ik kom op de site van de onderdelenleverancier niet verder want die zegt dat het past. Nr van de accu is Bosch black S5 010. 85 ah/800A
wat je weet dat weet je en mischien dat anderen het willen weten en iets weten wat jij wilt weten
-
ReinO
- Donateur (2x)

- Berichten: 16735
- Lid geworden op: di 03 mei, 2011 6:07
- Regio: NL - Provincie Flevoland
Re: accu past niet in de bak. Hoe kan dat.
bij mijn eigen saabs heb ik iedere de ruimte voor de accu groter gemaakt voor
een grotere accu met meer capaciteit. Ruimte is er altijd te vinden een
paar cm extra.
Maar goed, geen antwoord op je 'kwestie '.
een grotere accu met meer capaciteit. Ruimte is er altijd te vinden een
paar cm extra.
Maar goed, geen antwoord op je 'kwestie '.
De Moerasruiter uit het Paradijs
900ng TD04, 1.9 bar!18T.
9-5 estate Aero, MY01, 18T.
900ng TD04, 1.9 bar!18T.
9-5 estate Aero, MY01, 18T.
-
klaasj
- Donateur (8x)

- Berichten: 2919
- Lid geworden op: wo 14 dec, 2005 20:01
- Regio: NL - Provincie Gelderland
Re: accu past niet in de bak. Hoe kan dat.
ik kan de accubak veranderen maar dan kan ik hem niet meer vastzetten dus dat is eigenlijk geen optie. Bij een 9-3 ng valt de accu echt in een bak. Dat is bij jou auto-s niet het geval.
wat je weet dat weet je en mischien dat anderen het willen weten en iets weten wat jij wilt weten
-
ReinO
- Donateur (2x)

- Berichten: 16735
- Lid geworden op: di 03 mei, 2011 6:07
- Regio: NL - Provincie Flevoland
Re: accu past niet in de bak. Hoe kan dat.
ik zaag die bak groter: doe ik ook bij andere merken en met een beugel
opnieuw vastmaken dan: ff gedoe maar die dikkere accu vind ik zijn geld wel waard.
opnieuw vastmaken dan: ff gedoe maar die dikkere accu vind ik zijn geld wel waard.
De Moerasruiter uit het Paradijs
900ng TD04, 1.9 bar!18T.
9-5 estate Aero, MY01, 18T.
900ng TD04, 1.9 bar!18T.
9-5 estate Aero, MY01, 18T.
-
LarsJanse
- Donateur

- Berichten: 688
- Lid geworden op: di 30 jan, 2024 15:49
- Regio: NL - Provincie Noord-Holland
Re: accu past niet in de bak. Hoe kan dat.
Past de accu helemaal niet in de bak, of past hij niet in de klem, want de klem kun je nog weleens verzetten (weet niet zeker bij een diesel)
Als de accu niet in de bak past is het vrij simpel en zal de leverancier hem moeten ruilen voor een maatje kleiner. Foto maken en dan moet het duidelijk zijn dat de gegevens op de website niet kloppen. Wat voor accu zit er nu in qua A en Ah? 85 Ah lijkt me wel fors?
Als de accu niet in de bak past is het vrij simpel en zal de leverancier hem moeten ruilen voor een maatje kleiner. Foto maken en dan moet het duidelijk zijn dat de gegevens op de website niet kloppen. Wat voor accu zit er nu in qua A en Ah? 85 Ah lijkt me wel fors?
Saab 9-3 estate 1.8t 2009
Saab 9-3 Estate 1.8t, bj 2005 , 2024-2025 exit 337000km
Ford focus C-Max 1.6 futura bj 2006, 2022-2024
Mazda 6 sportswagon 2.0 GTM-LINE bj 2011, 2017-2021
Volvo V40 1.8 sport, bj 2002. 2012-2017
Suzuki alto 1.0 GLS 2010-2012
Saab 9-3 Estate 1.8t, bj 2005 , 2024-2025 exit 337000km
Ford focus C-Max 1.6 futura bj 2006, 2022-2024
Mazda 6 sportswagon 2.0 GTM-LINE bj 2011, 2017-2021
Volvo V40 1.8 sport, bj 2002. 2012-2017
Suzuki alto 1.0 GLS 2010-2012
-
werli
- Donateur (2x)

- Berichten: 6973
- Lid geworden op: zo 02 mei, 2004 22:22
- Regio: BE - Antwerpen / Anvers
Re: accu past niet in de bak. Hoe kan dat.
heey
volgens mij dient is een sport sedan 72amp te zitten, er zijn dacht ik accu's met dezelfde grote van 72 maar 74amp
mvg werner
volgens mij dient is een sport sedan 72amp te zitten, er zijn dacht ik accu's met dezelfde grote van 72 maar 74amp
mvg werner
Laatst gewijzigd door werli op di 25 nov, 2025 20:40, 1 keer totaal gewijzigd.
-
reiernumans
- Donateur (2x)

- Berichten: 8530
- Lid geworden op: vr 09 nov, 2012 0:25
- Regio: NL - Provincie Gelderland
Re: accu past niet in de bak. Hoe kan dat.
Is een bouwjaar dingetje, ergens zijn ze van Sx010 formaat weer naar Sx008 gegaan. Een Bosch S4008 of S5008 past wel en doet het prima op zo’n TTiD
2018 Alfa Romeo Giulia Super, Grigio Magnesio
Real Petrolheads Respect Other Petrolheads.
REIERPARTS
Real Petrolheads Respect Other Petrolheads.
REIERPARTS
-
72sonett3
- Geregistreerd lid
- Berichten: 12894
- Lid geworden op: zo 06 jan, 2008 11:50
- Regio: España - Spanje
Re: accu past niet in de bak. Hoe kan dat.
De beugel/bout onder in de accubak van een 9-3 estate kun je verplaatsen zodat er 2 maten accu in past.
MH
Bekijk ze maar.
'77 96 cabrio
Saab Sonett register Benelux
Saab 96 Jubileumregister
Saab 95 register
Bekijk ze maar.
'77 96 cabrio
Saab Sonett register Benelux
Saab 96 Jubileumregister
Saab 95 register
-
klaasj
- Donateur (8x)

- Berichten: 2919
- Lid geworden op: wo 14 dec, 2005 20:01
- Regio: NL - Provincie Gelderland
Re: accu past niet in de bak. Hoe kan dat.
Dank je wel reier. Dan is het duidelijk en heb ik morgen verhaal.reiernumans schreef: ↑di 25 nov, 2025 20:39Is een bouwjaar dingetje, ergens zijn ze van Sx010 formaat weer naar Sx008 gegaan. Een Bosch S4008 of S5008 past wel en doet het prima op zo’n TTiD
wat je weet dat weet je en mischien dat anderen het willen weten en iets weten wat jij wilt weten
-
frits 9-3
- Donateur (3x)

- Berichten: 615
- Lid geworden op: vr 30 sep, 2011 21:11
- Regio: NL - Provincie Groningen
Re: accu past niet in de bak. Hoe kan dat.
Ik meende eens gehoord te hebben dat je niet zomaar een zwaardere accu in een auto kunt zetten. Zal iets met laadcapaciteit te maken hebben?
Van Saab Sport Estate 1.9 TID, Sport Estate 1.9 TTID, V70 D5 Summum, XC60 D3, XC70 D4, XC60 T5 naar XC70 T5 Nordic+ en Saab 9-3 Cabriolet 1.8t Vector (facelift). 
-
rutgerreinier
- Donateur

- Berichten: 5828
- Lid geworden op: za 01 dec, 2007 21:43
- Regio: NL - Provincie Friesland
Re: accu past niet in de bak. Hoe kan dat.
De ttid heeft een zwaardere accu dan de benzine varianten.
85ah en 800A.
Ik had ook de bosch s5 en paste wel.
85ah en 800A.
Ik had ook de bosch s5 en paste wel.
SAABloos
Sold:
SAAB 9-3 SportEstate AERO TTiD DIONHPT 230pk 12/2008
SAAB 9-3 SportCabrio ARC 2.0T 210pk 2006
SAAB 9-3 Sport Sedan ARC 1.8t 150pk 2003
SAAB 9-3 2.0t S 154pk 1999
Sold:
SAAB 9-3 SportEstate AERO TTiD DIONHPT 230pk 12/2008
SAAB 9-3 SportCabrio ARC 2.0T 210pk 2006
SAAB 9-3 Sport Sedan ARC 1.8t 150pk 2003
SAAB 9-3 2.0t S 154pk 1999
-
reiernumans
- Donateur (2x)

- Berichten: 8530
- Lid geworden op: vr 09 nov, 2012 0:25
- Regio: NL - Provincie Gelderland
Re: accu past niet in de bak. Hoe kan dat.
Dat is dus bouwjaar afhankelijk. Mijn 2011 TTiD heeft een accubak waar een Sx008 in past maar groter niet (een 85/800 zou dus fysiek niet passen).rutgerreinier schreef: ↑vr 28 nov, 2025 12:22De ttid heeft een zwaardere accu dan de benzine varianten.
85ah en 800A.
2018 Alfa Romeo Giulia Super, Grigio Magnesio
Real Petrolheads Respect Other Petrolheads.
REIERPARTS
Real Petrolheads Respect Other Petrolheads.
REIERPARTS
-
klaasj
- Donateur (8x)

- Berichten: 2919
- Lid geworden op: wo 14 dec, 2005 20:01
- Regio: NL - Provincie Gelderland
Re: accu past niet in de bak. Hoe kan dat.
Ik ben uitgegaan van het advies van reier en dat advies was duidelijk en sluitend. Er is dus inderdaad een overgang gemaakt van de accubak en en daar past geen groter model in. Auto start weer zo als die moet.rutgerreinier schreef: ↑vr 28 nov, 2025 12:22De ttid heeft een zwaardere accu dan de benzine varianten.
85ah en 800A.
Ik had ook de bosch s5 en paste wel.
wat je weet dat weet je en mischien dat anderen het willen weten en iets weten wat jij wilt weten
-
LarsJanse
- Donateur

- Berichten: 688
- Lid geworden op: di 30 jan, 2024 15:49
- Regio: NL - Provincie Noord-Holland
Re: accu past niet in de bak. Hoe kan dat.
[]
Ben je er ook goed uitgekomen met de leverancier van de accu?
Ben je er ook goed uitgekomen met de leverancier van de accu?
Saab 9-3 estate 1.8t 2009
Saab 9-3 Estate 1.8t, bj 2005 , 2024-2025 exit 337000km
Ford focus C-Max 1.6 futura bj 2006, 2022-2024
Mazda 6 sportswagon 2.0 GTM-LINE bj 2011, 2017-2021
Volvo V40 1.8 sport, bj 2002. 2012-2017
Suzuki alto 1.0 GLS 2010-2012
Saab 9-3 Estate 1.8t, bj 2005 , 2024-2025 exit 337000km
Ford focus C-Max 1.6 futura bj 2006, 2022-2024
Mazda 6 sportswagon 2.0 GTM-LINE bj 2011, 2017-2021
Volvo V40 1.8 sport, bj 2002. 2012-2017
Suzuki alto 1.0 GLS 2010-2012
-
klaasj
- Donateur (8x)

- Berichten: 2919
- Lid geworden op: wo 14 dec, 2005 20:01
- Regio: NL - Provincie Gelderland
Re: accu past niet in de bak. Hoe kan dat.
[]
jazekers. Geen probleem. Zijn een bekende klant dus .
jazekers. Geen probleem. Zijn een bekende klant dus .
wat je weet dat weet je en mischien dat anderen het willen weten en iets weten wat jij wilt weten