Saabje start niet
-
w.benitez
- Geregistreerd lid
Saabje start niet
Mijn Saab 9-3 1.8t uit 2007 op Lpg G3 met ruim 420.000km achter zich heeft een vreemd probleem. De feiten:
1. Centrale vergrendeling functioneert op afstandsbediening.
2. Sleutel in contact, rode led knippert 4x dubbel, maar geen klik van het stuurslot.
3. Scherm zegt ‘checking’, maar er komt geen ‘check ok’
4. Ik kan de auto starten, maar hij slaat niet aan.(er is brandstofdruk)
5. De obd reader gaat niet aan op contact.
6. Het stuurslot werkt niet, kan met of zonder sleutel in het contact het stuur draaien.
7. De accu nacht aan de lader gehad, geeft 12,7 volt aan, de startmotor gaat voor mijn gevoel goed rond.
8. Als ik de sleutel in het contact laat zitten en de deur opendoe, klinkt het welbekende alarm geluidje.
9. Check engine lampje brandt.
Mijn vraag is natuurlijk, wat zie het kunnen zijn?
Alle hulp is welkom!
1. Centrale vergrendeling functioneert op afstandsbediening.
2. Sleutel in contact, rode led knippert 4x dubbel, maar geen klik van het stuurslot.
3. Scherm zegt ‘checking’, maar er komt geen ‘check ok’
4. Ik kan de auto starten, maar hij slaat niet aan.(er is brandstofdruk)
5. De obd reader gaat niet aan op contact.
6. Het stuurslot werkt niet, kan met of zonder sleutel in het contact het stuur draaien.
7. De accu nacht aan de lader gehad, geeft 12,7 volt aan, de startmotor gaat voor mijn gevoel goed rond.
8. Als ik de sleutel in het contact laat zitten en de deur opendoe, klinkt het welbekende alarm geluidje.
9. Check engine lampje brandt.
Mijn vraag is natuurlijk, wat zie het kunnen zijn?
Alle hulp is welkom!
-
frits 9-3
- Donateur (3x)

Re: Saabje start niet
Accu kan soms rare dingen opleveren. Nog even een avond / nacht aan de lader en dan morgen weer kijken.
Die van mij was om een bekende reden ook te leeg en reed als een vaatdoek en de cruisecontrol deed het ook niet. Na een uur rijden en een herstart was alles weer ok.
Die van mij was om een bekende reden ook te leeg en reed als een vaatdoek en de cruisecontrol deed het ook niet. Na een uur rijden en een herstart was alles weer ok.
-
w.benitez
- Geregistreerd lid
Mijn buurvrouw rijdt dezelfde Saab, zal morgenvroeg ff de startkabels eraan hangen. Dank voor de tip
-
fozwart
- Donateur (7x)

Kijk eens als je start of de naald van je toerenteller beweegt.
-
w.benitez
- Geregistreerd lid
De naald komt klein beetje omhoog en heb net een startbooster geprobeerd, geen verschil…
-
w.benitez
- Geregistreerd lid
Na speuren op Google lees ik iets over een mogelijk stuurslot defect, zou dat kunnen? Hij geeft in mijn dash scherm geen enkele melding
-
klaasj
- Donateur (8x)

Ik denk dat je accuspanning nog steeds te laag is. In tweede instantie is dan de sim aan het stuur de grote verdachte
-
w.benitez
- Geregistreerd lid
Bedankt voor de reactie. Als het de vim is zou de sleutel toch niet herkend worden? Ik kan wel starten namelijk, maar hij slaat niet aan. Alsof de startonderbreker er niet afgaat. Morgen gaan we andere accu testen
-
klaasj
- Donateur (8x)

Volgens mij wordt dat allemaal geregeld door de cim. Heb je toevallig de beschikking over een tech2
-
w.benitez
- Geregistreerd lid
Ik ga proberen morgen een Tech-2 bij mijn huis te krijgen, afwachten of dat lukt. Is garage Valster in Heeten
-
werli
- Donateur (2x)

heey
wat is er nodig om een motor te laten draaien:
1-lucht
2-brandstof
3-ontsteking
aan lucht wordt niet getwijfeld, brandstof ook niet
wat rest dan nog ?
een auto met kapot stuurslot start normaal wel
een CE lampje verteld gewoonlijk wat er mis is
mvg werner
wat is er nodig om een motor te laten draaien:
1-lucht
2-brandstof
3-ontsteking
aan lucht wordt niet getwijfeld, brandstof ook niet
wat rest dan nog ?
een auto met kapot stuurslot start normaal wel
een CE lampje verteld gewoonlijk wat er mis is
mvg werner
-
w.benitez
- Geregistreerd lid
Dank je Werli, ik zal eens kijken of er vonk is. De Tech-2 wordt iig maandag..:
-
w.benitez
- Geregistreerd lid
Heb je enig idee waar te zoeken mocht ie geen vonk hebben? Ik heb alle zekeringen met multi meter gecheckt, die zijn oke
-
w.benitez
- Geregistreerd lid
Heb net nieuwe accu geplaatst, probleem blijft bestaan