Welk aftermarket roetfilter

2002-2012
busy
Donateur (4x)
Donateur (4x)

Welk aftermarket roetfilter

Bericht door busy » do 30 jan, 2025 15:37

Mijn TTiD heeft een ander roetfilter nodig. Al is het alleen al om door de APK te komen. Ik heb me enigzins ingelezen. Ik wil een siliciumcarbide versie. Alleen de keuze is reuze. Bosal is als merk bekend, maar wat zijn de ervaringen met aftermarket roetfilters? Uitschrijven van roetfilter kan altijd nog.

Sa93Ve
Geregistreerd lid

Re: Welk aftermarket roetfilter

Bericht door Sa93Ve » do 30 jan, 2025 16:28

Een Bosal DPF kost 550 Euro via Autodoc. Andere merken iets goedkoper maar die merken ken ik niet. Ik ben een boer, en wat ik niet ken vreet ik niet. Uiteindelijk gaan al die filters vol of kapot.

Link: https://www.autodoc.nl/bosal/7958388

busy
Donateur (4x)
Donateur (4x)

Bericht door busy » do 30 jan, 2025 16:41

Dank je wel. Die had ik gezien en in NL 481 euro. Het zou al fijn zijn als het langer dan een jaar mee gaat. Ik doe er ook regelmatig een flesje van Forte in.

Sa93Ve
Geregistreerd lid

Bericht door Sa93Ve » do 30 jan, 2025 16:46

Dat zal wel een jaar mee moeten gaan. Belangrijkste is dat je ook eens flink gas geeft voor een lang stuk. Het is bijvoorbeeld ook niet erg om 100km/u in de vijfde versnelling te rijden zodat het eens goed verbrand wordt. Mits je een handbak hebt. Of Forte, of eender welk additief, ook echt werkt weet ik niet. Ik gebruik het niet want ik heb geen DPF filter meer. Er zijn middeltjes waarmee je je DPF filter kan schoonspoelen alleen geeft dat wel een enorme kliederzooi.

reiernumans
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door reiernumans » do 30 jan, 2025 17:28