Fix it before it is broken
-
J.vandermeulen
- Donateur

Fix it before it is broken
Onder het omgekeerde motto: fix it, before it is broken, is het echt zinvol om het oorspronkelijke kunststof ding te vervangen door een alu exemplaar? saab 9-3 koelleiding t stuk / 12787608
-
Tho6
- Donateur (4x)

Re: Fix it before it is broken
Zou ik doen. Makkelijke fix en erg vervelend wanneer de originele kunstof verbinding knapt en je gaat laten staan (mij overkomen)
-
fozwart
- Donateur (7x)

Heb het net zelf bij de hand gehad. Hoewel het T stuk (nog) niet lekte was een geringe aanraking genoeg om hem af te laten breken. Na 18 jaar heet koelwater en warmte van de motor te hebben weerstaan, was het kunststof te poreus om nog weerstand te bieden aan mijn knutselwoede.
Als je het geld op de bank hebt staan voor dat T-stukje kan ik je aanraden om dat te vervangen.
Als je het geld op de bank hebt staan voor dat T-stukje kan ik je aanraden om dat te vervangen.
-
J.vandermeulen
- Donateur

FF een paar dombovragen:
1. zijn er meer van dat soort kunststofdingetjes in hetzelfde chapiter die je beter preventief kunt vervangen?
2 moet je voor montage alle koelvloeistof aftappen?
3. hebben MY 2005 en MY 2010 hetzelfde onderdeelnummer?
4. kun je alleen t stuk vervangen? Zoja, is dat los te verkrijgen?
1. zijn er meer van dat soort kunststofdingetjes in hetzelfde chapiter die je beter preventief kunt vervangen?
2 moet je voor montage alle koelvloeistof aftappen?
3. hebben MY 2005 en MY 2010 hetzelfde onderdeelnummer?
4. kun je alleen t stuk vervangen? Zoja, is dat los te verkrijgen?
-
fozwart
- Donateur (7x)

@JvanderMeulen
1. Ben ik nog niet tegen gekomen?
2 Je hoeft niet alles af te tappen. T-stuk zit vrij ver naar boven, wel slim om een liter of zo af te tappen?
3. Bij mijn weten zijn ze identiek?
4. Ja, R&D heeft een aluminium vervanger?
1. Ben ik nog niet tegen gekomen?
2 Je hoeft niet alles af te tappen. T-stuk zit vrij ver naar boven, wel slim om een liter of zo af te tappen?
3. Bij mijn weten zijn ze identiek?
4. Ja, R&D heeft een aluminium vervanger?
-
Moeshkien
- Geregistreerd lid
https://www.rendcarparts.com/parts-for- ... 12787608HD
30 euro samen met slang
https://www.saabix.pl/pl/p/TROJNIK-UKLA ... ZEWNA/4785
35 euro alleen t-stuk
No brainer
30 euro samen met slang
https://www.saabix.pl/pl/p/TROJNIK-UKLA ... ZEWNA/4785
35 euro alleen t-stuk
No brainer
-
J.vandermeulen
- Donateur

Verschil in prijsstelling klinkt niet logisch maar inderdaad: No brainer!
Dit ding vervangen lijkt mij dus in ieder geval met hitteschild voor ecu een handige preventieve actie. Dit geldt ook voor modificatieplaat boven interieurfilter.
Zijn er meer van dit soort tips?
Dit ding vervangen lijkt mij dus in ieder geval met hitteschild voor ecu een handige preventieve actie. Dit geldt ook voor modificatieplaat boven interieurfilter.
Zijn er meer van dit soort tips?
-
fozwart
- Donateur (7x)

[]De plaat boven het interieurfilter was in 2004 al standaard en was een modificatie op de allereerste lichting. M.a.w. er zijn meer 9-3's 'met plaat dan zonder plaat gemaakt. Is inmiddels 20 jaar na uitgifte niet meer een preventieve ingreep te noemen en op de modellen van 2004 en later eigenlijk ook geen modificatie meer te noemen.. De dingen hebben bij de latere modellen wel vaak de neiging om te verdwijnen en daar zijn verscheidene niet te verdedigen redenen voor op te noemen.
Maar een andere tip na zoveel jaren is wel het vervangen van je vacuum leidingen in het vooronder inclusief de terugslagklepjes. Ik weet niet of bdp sensor al eens vervangen is, maar als die nog nooit is vervangen dan is dat er ook wel één om over na te denken.
Maar een andere tip na zoveel jaren is wel het vervangen van je vacuum leidingen in het vooronder inclusief de terugslagklepjes. Ik weet niet of bdp sensor al eens vervangen is, maar als die nog nooit is vervangen dan is dat er ook wel één om over na te denken.
Reden: Quote verwijderd