Het geluid. Nu op film.
-
Frans P.
- Geregistreerd lid
Het geluid. Nu op film.
Saab 1.8I Estate van 2006. Tegen de 198.000 km op teller.
Deze beschrijving moet te definiëren zijn. Met zoeken kom ik er niet.
Zowel in stadsverkeer als op de N wegen.
* Als ik al rij, +/- 80 km per uur, hoor ik een ronddraaiend geluid wat er niet was. Links vooronder. Ik moet dan denken aan een soort vliegwiel.
Met name bij het uitrollen. Als ik de koppeling intrap is het gelijk weg.
De auto is in december gekeurd. Heeft goede banden, geen olieverbruik. Alles voelt goed aan met rijden en versnelling.
Maar ik ben benieuwd wat het zou kunnen zijn. Er is nu een filmpje van. (Let op, bij het afslaan op de weg rijdt er een zelfde model langs)
https://youtu.be/0MpSVZSQ8SQ
Deze beschrijving moet te definiëren zijn. Met zoeken kom ik er niet.
Zowel in stadsverkeer als op de N wegen.
* Als ik al rij, +/- 80 km per uur, hoor ik een ronddraaiend geluid wat er niet was. Links vooronder. Ik moet dan denken aan een soort vliegwiel.
Met name bij het uitrollen. Als ik de koppeling intrap is het gelijk weg.
De auto is in december gekeurd. Heeft goede banden, geen olieverbruik. Alles voelt goed aan met rijden en versnelling.
Maar ik ben benieuwd wat het zou kunnen zijn. Er is nu een filmpje van. (Let op, bij het afslaan op de weg rijdt er een zelfde model langs)
https://youtu.be/0MpSVZSQ8SQ
-
RoelandV
- Geregistreerd lid
Re: Het geluid jbij gas los.
Ik moet dan denken aan een soort vliegwiel.....
-
Frans P.
- Geregistreerd lid
Oké! Dank je!
Na dit nagelopen te hebben zou het best kunnen zijn.
Na dit nagelopen te hebben zou het best kunnen zijn.
-
Frans P.
- Geregistreerd lid
Het is vanzelf overgegaan. Ik vermoed dat het iets met water was. Blok schoongespoten met hoge druk.coppe218 schreef: ↑zo 31 mar, 2024 21:01Druklager zou in deze heel goed kunnen.
-
Frans P.
- Geregistreerd lid
Re: Het geluid. Nu op film.
Ik heb nu een filmpje geplaatst waar je het hoort met rijden. Na uitpluizen is de druklager een twijfelgeval.
-
FSC
- Geregistreerd lid
Ik hoor niets raars maar zou wel even je rechter achterband controleren op schade na dat stoeprandje.
-
Frans P.
- Geregistreerd lid
Het "zingen" begint bij 34 sec.
Een auto is gemaakt om over een stoeprandje te rijden.
Een auto is gemaakt om over een stoeprandje te rijden.
-
Frans P.
- Geregistreerd lid
Dus niet.Frans P. schreef: ↑vr 19 apr, 2024 21:11Het is vanzelf overgegaan. Ik vermoed dat het iets met water was. Blok schoongespoten met hoge druk.![]()
-
Scoloo
- Donateur

Geen versnellings lager? Doet hij het in meerdere versnellingen?
-
Frans P.
- Geregistreerd lid
Het geluid lijkt zich van niets aan te trekken. Lijkt overal los van te staan. Schakelen gaat altijd als boter.Scoloo schreef: ↑ma 02 sep, 2024 20:38Geen versnellings lager? Doet hij het in meerdere versnellingen?
Alleen als ik de koppeling intrap is het weg. Het is wel zo dat ik altijd heb gevonden dat mijn koppelingspedaal zo'n lange slag heeft.
Ik zal een gaan "spelen" met mijn koppelingspedaal.
-
Scoloo
- Donateur

Dan zou ik inderdaad ook een druklager vermoeden. Maar die moet je stationair in de vrij ook echt wel horen dan. En anders de hierboven genoemde banden een goede kanshebber.
-
Steve-O
- Donateur (8x)

Misschien de vloeistof tussen koppelings hoofd en slave-cylinder eens verversen en koppeling ontluchten. Wordt vaak vergeten bij de remvloeistofverversing. Je voelt daarna meer weerstand op het pedaal en alles functioneert een stuk strakker.
-
Frans P.
- Geregistreerd lid
Ik heb jaren aan rekeningen van de vorige eigenaar en ik heb nooit iets gezien in die richting. Ik ga het een bekijken.Steve-O schreef: ↑ma 02 sep, 2024 21:33Misschien de vloeistof tussen koppelings hoofd en slave-cylinder eens verversen en koppeling ontluchten. Wordt vaak vergeten bij de remvloeistofverversing. Je voelt daarna meer weerstand op het pedaal en alles functioneert een stuk strakker.