En toen was ie daar. Belgische auto in Nederland met 100.000 km. 1.8t norden zelfde kleur interieur en exterieur. Geen spannende uitvoering, maar dat was niet meteen een bezwaar. Wat ik wou dat er op zat was er: zetelverwarming, handbak (de vorige Saab had me geleerd dat ik van handbakken hou
Alleen, na de rit start ik de motor nog eens en hoor ik gerammel.
https://vimeo.com/193189747
Omdraaien en weglopen was eerste gedacht. Nadat ik het deelde op het forum werd dit bevestigd... er leek iets met de distributieketting. De verkoper beloofde alles in orde te maken. En foto's te voorzien van de werkzaamheden.

Probleem werd snel gevonden:

Spanner distributieketting lekte olie en dus werd een nieuwe gestoken:

Andere kleinigheden werden gefixt en de deal was gesloten. Veel sneller dan verwacht was ik eigenaar van een 1.8t. Heel tevreden, maar Na een aantal lange ritten had ik het wel gehad met de 150pk. Maptun-kit besteld, dat was netjes. Een heel andere auto. Ondertussen werden alle goodies overgeplaatst die ik de vorige jaren gespaard had (eibach en bilstein6, tx bumper, dubbele uitlaat en bumper, ...) en bluetooth mki laten installleren met een kit van justcarkits uit de uk zodat gewoon de stuurwielbediening kan gebruiken en er geen kit zichtbaar is.
Nu staat de auto erbij zoals de vorige, zij het op de 17 inch schoenen (al heb ik het idee dat ie iets hoger staat dan de diesel ook al is de setup gelijk). De alu 64s liggen weg geborgen. Vandaag eindelijk tijd gevonden om hem te wassen en waxen en wat fotos trekken.

Ook het hirsch interieur en de turbox zetels zijn ook overgezet

De fokko pedalen zijn in de automaat tid gebleven. Op zoek naar een alternatief vond ik dat de pedalen van de chevrolet cruze en sommige astras dezelfde zijn als de onze. Een mooi tweedehands zetje op de kop kunnen tikken:

De wagen is nagenoeg perfect. 314mm remmen en een turbometer staan op het verlanglijstje... maar eerst moet de tid betaald worden. Tevens ben ik niet meteen wild van de carbon plastiek... ik twijfel of ik het mooi vind:

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk