Ultiem banden topic!

2002-2012
Plaats reactie
Thieuke
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Re: Ultiem banden topic!

Bericht door Thieuke » di 03 mar, 2015 19:17

Meer dan Ok op nat wegdek

jakkoo
Donateur
Donateur

Bericht door jakkoo » di 03 mar, 2015 20:19

Die Vredestein Ultrac Cento's zijn die een beetje ok op nat wegdek?
Meer dan OK. Perfect, alsof je op een regenband rijd. Ik was altijd een fan van Uniroyal raintire, maar dit is zeker zo goed.
Edit:
Fout jakkoo. Moet zijn 'vind ik zeker zo goed'.

Thieuke
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door Thieuke » di 03 mar, 2015 20:42

Met Jakkoo eens!

ZSR
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door ZSR » di 03 mar, 2015 20:49

Ok, las net een anwb test uit 2010. Alles op groen bij droog, ook top wat slijtage betreft.
Veel minder op nat. Is de band onder tussen dan veranderd?
http://www.anwb.nl/binaries/pdf/auto/te ... estein.pdf

Thieuke
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door Thieuke » di 03 mar, 2015 20:57

Geen idee. Uit mijn eigen ervaring vind ik deze band gewoon echt top presteren op nat wegdek. Misschien dat de andere banden uit die test nóg beter waren?

jakkoo
Donateur
Donateur

Bericht door jakkoo » wo 04 mar, 2015 0:42

The proof of the pouding is the eating.
Een test is een momentopname. Ik hecht meer waarde aan de ervaring gedurende langere tijd.

gfgf
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door gfgf » wo 04 mar, 2015 10:25

Grappig. Ik hecht veel meer waarde aan een test waarin de meest extreme omstandigheden worden opgezocht en waarbij de prestaties nauwkeurig worden gemeten, dan aan mijn eigen gezapige heen-en-weer rijden zonder vergelijkingsmateriaal. Ter indicatie: ABS gebruik ik misschien 2x per jaar en een ESP-ingreep heb ik nog maar één keer meegemaakt in mijn carrière. Blij dat die mensen van de test de grenzen voor mij opzoeken zodat ik dat niet in het verkeer hoef te doen. :wink:

scancaep
Geregistreerd lid

Bericht door scancaep » wo 04 mar, 2015 13:08

ZSR schreef:Ok, las net een anwb test uit 2010. Alles op groen bij droog, ook top wat slijtage betreft.
Veel minder op nat. Is de band onder tussen dan veranderd?
http://www.anwb.nl/binaries/pdf/auto/te ... estein.pdf
We leven nu in 2015?
Dacht je dat ze al die tijd in Enschede stil hebben gezeten??
Dacht het niet...

jakkoo
Donateur
Donateur

Bericht door jakkoo » wo 04 mar, 2015 13:45

dan aan mijn eigen gezapige heen-en-weer rijden zonder vergelijkingsmateriaal.
OK, maar het mooie van een forum is nu juist dat je ervaringen verneemt van meerdere rijders met ieder hun eigen rijstijl en aantal km's. Diverse rijders hebben al meerdere merken gereden en hebben dus wel vergelijkingsmateriaal, meestal met een Saab en daar gaat het hier immers om. En hun ervaring vind ik dus interessant.
Overigens schreef ik "ik hecht meer waarde aan". Dat wil niet zeggen dat ik aan een test geen waarde hecht.

jonasewp124
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door jonasewp124 » wo 04 mar, 2015 13:51

Sinds een week Nexen N9000 in 235/45r17 97W op men 9-3 estate en de eerste 1000km zijn boven verwachtingen. Veel grip op droog wegdek en gisteren in stevig regenweer geen enkel probleem ondervonden inzake grip of aquaplaning. Over slijtage en geluid kan k nog niets zeggen vermits t nog nieuwe zijn.

evolver86
Geregistreerd lid

Bericht door evolver86 » wo 04 mar, 2015 14:56

http://www.anwb.nl/bestanden/content/as ... -r-17y.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
http://banden.autoweek.nl/bandentests/a ... test-2014/" onclick="window.open(this.href);return false;

Hier wat recenter materiaal dan 2010. Niet alle tests hebben alle banden meegenomen.

Grip op nat heeft voor mij topprio, vandaar mijn initiële keus voor de primacy 3. Prima band, wel goed roteren om cupping tegen te gaan. Volgende keus de conti SC5 wellicht (of de opvolger daarvan).
Over innovatie gesproken. Michelin heeft de cross climate gepresenteerd. Een zomerband met M+S goedkeuring. Droge grip zou goed zijn, natte grip klasse A. Temperatuur -30 tot +40 graden....
Afbeelding
Afbeelding

walter820
Geregistreerd lid

Bericht door walter820 » wo 04 mar, 2015 15:48

evolver86 schreef:http://www.anwb.nl/bestanden/content/as ... -r-17y.pdf
http://banden.autoweek.nl/bandentests/a ... test-2014/" onclick="window.open(this.href);return false;

Hier wat recenter materiaal dan 2010. Niet alle tests hebben alle banden meegenomen.

Grip op nat heeft voor mij topprio, vandaar mijn initiële keus voor de primacy 3. Prima band, wel goed roteren om cupping tegen te gaan. Volgende keus de conti SC5 wellicht (of de opvolger daarvan).
Over innovatie gesproken. Michelin heeft de cross climate gepresenteerd. Een zomerband met M+S goedkeuring. Droge grip zou goed zijn, natte grip klasse A. Temperatuur -30 tot +40 graden....
Afbeelding
Afbeelding
Vreemd, altijd gehoord, gelezen,... dat een V-profiel nadelig is in natte omstandigheden.

Verstuurd vanaf mijn XT1039 met Tapatalk

evolver86
Geregistreerd lid

Bericht door evolver86 » wo 04 mar, 2015 16:25

Het is juist voordelig, het voorkomt aquaplaining doordat water afgevoerd wordt van het contact vlak. Dat is bij lengte profielen niet zo.

Afbeelding

Harris
Geregistreerd lid

Bericht door Harris » wo 04 mar, 2015 21:27

Ik ga zeer waarschijnlijk voor de Nokian Z line. De winterbanden van Nokian (WR A3) bevallen meer dan prima.
@ZSR: ik zag dat jij de Nokian Z line ook hebt overwogen, waarom zijn deze afgevallen?

scancaep
Geregistreerd lid

Bericht door scancaep » do 05 mar, 2015 12:03

evolver86 schreef:Over innovatie gesproken. Michelin heeft de cross climate gepresenteerd. Een zomerband met M+S goedkeuring.
Ik dacht dat Vredestein die al een paar jaar geleden als eerste geïntroduceerd had.
Maar zoals altijd; succes heeft vele vaders!!

Plaats reactie