Ultiem banden topic!

2002-2012
Plaats reactie
ZSR
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Re: Ultiem banden topic!

Bericht door ZSR » wo 04 feb, 2015 14:39

@Jakkoo Dank dank :wink:
@gfgf Helemaal mee eens! (Tot nu toe allemaal erg netjes, wel even de reactie afwachten. Was nog geen oordeel over GY )

Terug on Topic.
Heeft er iemand ervaring met Nokian Zline?

Ik ken ze eigenlijk vooral van winterbanden, maar deze banden krijgen toch wel goede feedback.
http://www.tyrereviews.co.uk/Tyre/Nokian/zLine.htm

V6Aero
Donateur (4x)
Donateur (4x)

Bericht door V6Aero » do 05 feb, 2015 13:31

Ga mijn Goodyears binnenkort toch ook maar eens controleren. Met schoonmaken is me niets opgevallen toen ik ze wisselde voor de winterbanden.

RonnieW
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door RonnieW » ma 02 mar, 2015 15:06

Over een maand ofzo gaan de zomerbanden er weer op. Aangezien alle 4 banden vervangen moeten worden heb ik nu gekozen voor de Bridgestone EP150 Ecopia 225-45R17 91V. Ik heb nu voor Michelin Primacy en achter Brigdestone Potenza. Ze zijn een keer gewisseld van voor naar achter en ik heb het idee dat de Michelins toch wat harder slijten dan de Brigdestones. Dus ik ben benieuwd hoe ze rijden straks.

ZSR
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door ZSR » ma 02 mar, 2015 19:29

Vandaag bij Profile Alband Rotterdam langs geweest, ski box terug brengen en reactie van Goodyear. :mrgreen:

Helaas geen reden of oorzaak maar kreeg bijna 220euro terug!!!

Volgens Profile is dat (binnen drie weken) heel snel.

Met dank aan Profile tire center Rotterdam en een nette afhandeling van Goodyear!!

PTC was wel enthousiast over Pirelli banden. Wat minder over Potenza's, maar daar was PTC Breda wel weer enthousiast over.

fozwart
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Bericht door fozwart » ma 02 mar, 2015 19:36

@ZSR, goed geregeld.

Thieuke
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door Thieuke » ma 02 mar, 2015 20:55

Sinds twee weken rijden we alweer op Vredestein Ultrac Cento's op de Sport Estate. Ze bevielen ook goed bij de 9-5, dus nu weer gekozen. En wat een verschil met de Kumho's die er op lagen. Sinds het verwisselen van de droplinks was het gebonk al weg en reed de auto al eens tuk stabieler, maar de onverwachtse stuurmomenten bleven nog wel (bij remmen bijvoorbeeld trok ze scheef, of geheel onverwachts een ruk naar rechts aan het stuur.

Ik heb geen verklaring ervoor maar met de nieuwe banden is dat allemaal weg. Misschien lag het aan de uitlijning, maar er moest zo weinig gecorrigeerd worden dat ik niet denk dat het daaraan lag.

De Ultrac Cento's hebben echt een bak grip op nat wegdek en ook in goede plassen verlies je onder normale omstandigheden (normale snelheid en stuurbewegingen) geen grip.

lauxus
Geregistreerd lid

Bericht door lauxus » ma 02 mar, 2015 22:38

Ik heb die Vredesteins ook onder mijn 9-3 uit 2007 ,superstil en een bak grip waar je U tegen zegt.En niet duur....een van de goedkoopste A merkbanden

jakkoo
Donateur
Donateur

Bericht door jakkoo » ma 02 mar, 2015 23:54

Ik vind ze ook geweldig, maar die van mij liggen nog wel in de opslag. Het zijn immers zomerbanden. En de nachttemperaturen liggen nu nog rond de 2 graden. Maar ja.., als het bij jullie goed gaat. :| Ik houd het voorlopig nog even veilig met de Nokians.

MartinvR
Geregistreerd lid

Bericht door MartinvR » ma 02 mar, 2015 23:57

RonnieW schreef: ....heb ik nu gekozen voor de Bridgestone EP150 Ecopia 225-45R17 91V....

Lijkt mij niet de goede spec Ronnie.
Het draagvermogen moet zijn zijn 94 en niet 91. (zegt mijn Saab manual).
Bovendien is de snelheidsindex te laag (V); moet zijn minimaal W.

ps: volgens bridgestone is deze band niet in de maat 225/45R17 te krijgen. :(
Wel in de maat 205/55R16. En die heeft index 91V.

groet,
Martin

Thieuke
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door Thieuke » di 03 mar, 2015 0:06

jakkoo schreef:Ik vind ze ook geweldig, maar die van mij liggen nog wel in de opslag. Het zijn immers zomerbanden. En de nachttemperaturen liggen nu nog rond de 2 graden. Maar ja.., als het bij jullie goed gaat. :| Ik houd het voorlopig nog even veilig met de Nokians.
Ik rij niet in de nacht ;). Nee geintje. Ik had verwacht dat we de winter vrij snel uit gingen nadat we de 9-3 hebben gekocht, en vandaar dat ik me had geconcentreerd op het zomerschoeisel.

De 9-5 staat momenteel nog op de Michelin Alpins (sinds er wat sneeuw was gevallen), maar eerlijk gezegd, op die paar dagen sneeuw na vond ik het deze winter eigenlijk een beetje onzin, maar onder het mom van, laatste winer voor deze banden, heb ik ze nog even laten zitten. Ik heb gehoord dat na dit weekend de temperaturen fors zullen gaan stijgen, dus dan zal ik de Vredesteins er weer onder gaan leggen, en worden deze Michelins van de velgen getrokken zodat de velgen netjes gemaakt kunnen gaan worden. Die Michelins gaan enkeltje prullenmand. Niet omdat ze slecht zijn, maar wel bijna versleten (maak je geen zorgen, er zit nog voldoende profiel op om veilig te rijden).

jakkoo
Donateur
Donateur

Bericht door jakkoo » di 03 mar, 2015 0:14

Tsja.., nou snap ik hem. Je hebt de 9.5 nog achter de hand en het gaat voor de 9.3 nog maar om een aantal weken. En het is maar afwachten maar af of er nog een winter(tje) komt.

walter820
Geregistreerd lid

Bericht door walter820 » di 03 mar, 2015 9:23

MartinvR schreef:
RonnieW schreef: ....heb ik nu gekozen voor de Bridgestone EP150 Ecopia 225-45R17 91V....

groet,
Martin
Het kan zijn dat een diesel en andere uitrusting wat meer wegen, maar een 1.8t Arc heeft voldoende aan 91V.

Verstuurd vanaf mijn XT1039 met Tapatalk

gfgf
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door gfgf » di 03 mar, 2015 9:36

ZSR schreef:Helaas geen reden of oorzaak maar kreeg bijna 220euro terug!!!
Dat vind ik heel netjes! Hoe is de stemming inmiddels wat GY betreft? "Nooit meer van m'n leven" of "een keertje pech gehad, volgende keer beter"?

RonnieW
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door RonnieW » di 03 mar, 2015 10:25

MartinvR schreef:

groet,
Martin
Klopt, de band is niet meer leverbaar, stond nog wel in de webshop van Profile Tyrecenter waar ik ze besteld had.(aanbieding en een 94 W)
Snelheidsindex V is voldoende. W kan ook kost slecht enkele euros meer per band maar was niet nodig volgen Profile, ik heb idd een arcje.

ZSR
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door ZSR » di 03 mar, 2015 18:37

@gfgf Tja dubbel gevoel:
1e jaar reden ze lekker, al vond ik vrij snel dat ze wat over de wangen hingen. Ik denk dat ook door de 7j velgen icm 225 komt. Ik denk nu aan 215/50 maar breder vind ik wel mooier :oops:
Omdat ik redelijk geschrokken ben door de scheuren en zie dat het meer voor komt bik gy rijders (andere merken ook??)
Sla ik nu een rondje over. Zeker niet nooit nooit. Misschien dat ik de volgende band veel slechter waardeer en terug verlang naar de gy. Who knows. Afhandeling van de klacht is een dikke plus. Dus wat merk/bedrijf betreft nog steeds prima. Wel jammer dat er geen reden/oorzaak (maandag product, ondertussen verbeterd) gegeven werd.

Nu dus aan het rond kijken.
Die Vredestein Ultrac Cento's zijn die een beetje ok op nat wegdek?

Plaats reactie