Ik heb de TX net opgehaald en alles zit er weer netjes onder; ze hebben zelfs de sierstukken helemaal in het midden gezet want die waren een beetje uit het lood.
https://photos.app.goo.gl/WbanThuz9XhRyFjB6
Hij liet mij de dempers zien die eronder zaten; het leken net castagnetten; alleen maar stukken roest, alle tussenschotten waren weg en je kon zo naar de andere kant kijken...
Het klinkt nu iets gedempter maar nog steeds de kenmerkende TurboX koudestart sound...
TurboX eindstukken uitlaat
-
Sapphire
- Donateur (7x)

Re: TurboX eindstukken uitlaat
Dat ziet er netjes uit! Ik zou je als tip willen geven om de dempers even volledig in een paar lagen zinkspray te spuiten, dat rekt de levensduur wat op. Met dit lassen erbij is het best veel werk om ze (later weer) te vervangen, en de kwaliteit van Polmo uitlaatdelen is behoorlijk slecht helaas (levensduur paar jaar). Maar veel keus heb je niet vrees ik. Mooi opgelost zo 
-
peterberg
- Donateur (3x)

Dan kan ik dat alleen doen vanaf onderen; ik heb alleen een garage krik. kan er niet echt bij van boven...Vandaag dus even langs bij de Brezan en een busje zinspray kopen...Sapphire schreef: ↑vr 18 aug, 2023 18:45Dat ziet er netjes uit! Ik zou je als tip willen geven om de dempers even volledig in een paar lagen zinkspray te spuiten, dat rekt de levensduur wat op. Met dit lassen erbij is het best veel werk om ze (later weer) te vervangen, en de kwaliteit van Polmo uitlaatdelen is behoorlijk slecht helaas (levensduur paar jaar). Maar veel keus heb je niet vrees ik. Mooi opgelost zo![]()
-
peterberg
- Donateur (3x)

.....en dan krijg je ineens een tip over een TX uitlaat die nog geen 50k onder een TX heeft gehangen; die gaat in de opslag totdat de poolse pisbakkenijzeren dempers het begeven.... Het gevaarte paste alleen niet door het trapgat; de vriendin was niet blij en daarom geplaatst in onze schuur.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
-
DV 9-3
- Donateur

Oef!!! Dà's 'n mooie score, zo vlak voor 't heerlijke avondje!
-
peterberg
- Donateur (3x)

Over een aantal jaren komen er dus 2 uitlaattips op de markt... 
-
niels1
- Geregistreerd lid
Nice! Een ware schat in je schuur!peterberg schreef:.....en dan krijg je ineens een tip over een TX uitlaat die nog geen 50k onder een TX heeft gehangen; die gaat in de opslag totdat de poolse pisbakkenijzeren dempers het begeven.... Het gevaarte pasten alleen niet door het trapgat; de vriendin was niet blij en daarom in onze schuur.