De volgende Saab 9-3 sport estate van Lars
-
LarsJanse
- Donateur

Re: Saab 9-3 sport estate van Lars
Klopt allemaal hoor, maar was het gisteren gewoon ff zat…. Geen soepele motor, jankende dynamo en grommende airco….
Vandaag (met kouder weer?) reed het weer als een zonnetje…
De prijzen van een gereviseerde dynamo tov een nieuwe vielen me voorlopig nog tegen eerlijk gezegd. Maar vervangen kan ik inderdaad wel zelf doen.
Vandaag (met kouder weer?) reed het weer als een zonnetje…
De prijzen van een gereviseerde dynamo tov een nieuwe vielen me voorlopig nog tegen eerlijk gezegd. Maar vervangen kan ik inderdaad wel zelf doen.
-
Sa93Ve
- Geregistreerd lid
Begrijpelijk. Soms ben je er gewoon klaar mee.
Is de onderdelenlijn een optie? Kom je wel bij de bekende zaken uit maar soms zit er best iets tussen wat je kan gebruiken.
Is de onderdelenlijn een optie? Kom je wel bij de bekende zaken uit maar soms zit er best iets tussen wat je kan gebruiken.
-
LarsJanse
- Donateur

Qua gebruikte onderdelen heb ik wel goede ervaringen met Peter Jonkers, daar heb ik ook mijn ACC-paneel en AMP-1 vandaan.
-
LarsJanse
- Donateur

Re: Saab 9-3 sport estate van Lars VERANDERING OP KOMST
En dan is toch nog de kogel door de kerk…. Het goede gevoel was er niet meer,
Toch besloten de zwarte 9-3 estate te vervangen voor een zwarte 9-3 estate…. Maar dan wel 5 jaar en 80.000 km nieuwer. En een automaat deze keer. Komend weekend de nieuwe ophalen, en ondertussen de huidige van de hand doen.
Toch besloten de zwarte 9-3 estate te vervangen voor een zwarte 9-3 estate…. Maar dan wel 5 jaar en 80.000 km nieuwer. En een automaat deze keer. Komend weekend de nieuwe ophalen, en ondertussen de huidige van de hand doen.
-
Jungleman
- Geregistreerd lid
soms moet je nuchter zijn en beslissen dat verder gaan geen zin heeft, voordat het een nog bodemlozer put wordt dan dat het al dreigt te worden...
-
Barboer
- Donateur (6x)

Fotoooo..LarsJanse schreef: ↑zo 01 jun, 2025 16:51Komend weekend de nieuwe ophalen, en ondertussen de huidige van de hand doen.
-
fozwart
- Donateur (7x)

Natuurlijk heel veel succes toegewenst.
-
LarsJanse
- Donateur

Foto’s komen online zodra hij van mij is… ga niet de auto van een ander online zetten.Barboer schreef: ↑zo 01 jun, 2025 20:42Fotoooo..
Maar het een zwarte 9-3 estate, 2009 vector model, met 17inch ALU50 5 sproke twin velgen.
-
LarsJanse
- Donateur

-
LarsJanse
- Donateur

Natuurlijk meteen een verlanglijstje …..
Volgende week sws langs sapphire voor een jaarbeurt, vakantiecheck, aircoservice en apk, (tja, particulier gekocht)
Verder nog:
Plastic delen behandelen met Q2 trim evo.
Antenne vervangen
Gasveren van achterklep en motorkap vervangen
Dak laten uitdeuken
Lakschade linksvoor (laten) herstellen
Vervangen originele radio/navigatie voor een Android car play systeem. Iemand ervaring met audiovolt?
Motorruimte schoonmaken.
eSID3 installeren.
Volgende week sws langs sapphire voor een jaarbeurt, vakantiecheck, aircoservice en apk, (tja, particulier gekocht)
Verder nog:
Plastic delen behandelen met Q2 trim evo.
Antenne vervangen
Gasveren van achterklep en motorkap vervangen
Dak laten uitdeuken
Lakschade linksvoor (laten) herstellen
Vervangen originele radio/navigatie voor een Android car play systeem. Iemand ervaring met audiovolt?
Motorruimte schoonmaken.
eSID3 installeren.
-
reiernumans
- Donateur (2x)

Die audiovolt systeempjes zijn leuk geprijsd maar daar houdt het imo op. Ik hak heel vaak met dit bijltje, maar android gebaseerde systemen begin ik niet aan..
Als je hulp of advies nodig hebt mbt de spullen die je nodig hebt om het allemaal netjes te doen stuur me gerust een berichtje
Als je hulp of advies nodig hebt mbt de spullen die je nodig hebt om het allemaal netjes te doen stuur me gerust een berichtje
-
LarsJanse
- Donateur

En is het dan het Android car play waar je niet aan begint of alleen het spul van audiovolt?reiernumans schreef: ↑ma 09 jun, 2025 18:24Die audiovolt systeempjes zijn leuk geprijsd maar daar houdt het imo op. Ik hak heel vaak met dit bijltje, maar android gebaseerde systemen begin ik niet aan..
Als je hulp of advies nodig hebt mbt de spullen die je nodig hebt om het allemaal netjes te doen stuur me gerust een berichtje![]()
Zoveel bijzonders hoef ik niet, alleen radioontvangst, spotify streamen, navigatie-tomtomapp van mijn telefoon gebruiken en bellen. Bij de facelift 9-3 heb je niet de moeilijkheden die je bij de pre-facelift hebt toch.
-
Sa93Ve
- Geregistreerd lid
Ik heb een Androidsysteem erin gezet van ATOTO wat ook nog eens goed werkt, updates krijgt en hun klantenservice is erg goed voor als je toch nog vragen hebt of als je ergens tegenaan loopt. Ik zie het probleem niet zo net als veel anderen die er ook een Androidsysteem in hebben zitten.
Het Saab infotainment systeem is hevig gedateerd en niet van deze tijd. Je kan kiezen uit verschillende opties. Bijvoorbeeld voor een Android systeem welke je veel meer opties biedt dan een Kenwood of Pioneer. Qua prijs ontloopt het elkaar niet.
Zie ook: viewtopic.php?p=2030122#p2030122
Aansluitmaterialen kan je via via wel aan komen. Ik heb een set besteld uit een Nederlandse webshop, die het uit Engeland laat komen. Als je Ebay hebt is dit wat je nodig hebt: https://www.ebay.co.uk/itm/272549495376 ... olid=20012 en deze: https://www.autosound24.nl/connects2-ct ... hrough.htm
Ik heb een 9 inch scherm welke perfect past. Gaat wel ten koste van je bekerhouder op het dashboard. Er is een YouTube kanaal met iemand die zelf een Saab heeft en deze units allemaal test en inbouwt: https://www.youtube.com/@SaabUnleashed
Het Saab infotainment systeem is hevig gedateerd en niet van deze tijd. Je kan kiezen uit verschillende opties. Bijvoorbeeld voor een Android systeem welke je veel meer opties biedt dan een Kenwood of Pioneer. Qua prijs ontloopt het elkaar niet.
Zie ook: viewtopic.php?p=2030122#p2030122
Aansluitmaterialen kan je via via wel aan komen. Ik heb een set besteld uit een Nederlandse webshop, die het uit Engeland laat komen. Als je Ebay hebt is dit wat je nodig hebt: https://www.ebay.co.uk/itm/272549495376 ... olid=20012 en deze: https://www.autosound24.nl/connects2-ct ... hrough.htm
Ik heb een 9 inch scherm welke perfect past. Gaat wel ten koste van je bekerhouder op het dashboard. Er is een YouTube kanaal met iemand die zelf een Saab heeft en deze units allemaal test en inbouwt: https://www.youtube.com/@SaabUnleashed
-
reiernumans
- Donateur (2x)

Ik bedoel dan radio’s die zelf op android draaien, zoals zo’n Atoto die Sa93Ve voorstelt of de systemen van AudioVolt. Ik gebruik meestal Pioneer units, bijv de SPH-DA77DAB. In mijn ervaring blijven die veel langer probleemloos werken dan een head-unit die op Android draait. In de praktijk vaak ook veel makkelijker in gebruik.LarsJanse schreef: ↑ma 09 jun, 2025 19:37En is het dan het Android car play waar je niet aan begint of alleen het spul van audiovolt?
Zoveel bijzonders hoef ik niet, alleen radioontvangst, spotify streamen, navigatie-tomtomapp van mijn telefoon gebruiken en bellen. Bij de facelift 9-3 heb je niet de moeilijkheden die je bij de pre-facelift hebt toch.
Voor een facelift 9-3 heb je juist veel meer opties dan pre-facelift, want je kunt in een facelift letterlijk elke 2DIN unit kwijt die je maar kunt wensen. Je moet alleen de juiste montagedelen hebben.
-
LarsJanse
- Donateur

Nu snap ik beter wat je bedoelt, ik stuur je binnenkort even een pbreiernumans schreef: ↑di 10 jun, 2025 14:43Ik bedoel dan radio’s die zelf op android draaien, zoals zo’n Atoto die Sa93Ve voorstelt of de systemen van AudioVolt. Ik gebruik meestal Pioneer units, bijv de SPH-DA77DAB. In mijn ervaring blijven die veel langer probleemloos werken dan een head-unit die op Android draait. In de praktijk vaak ook veel makkelijker in gebruik.
Voor een facelift 9-3 heb je juist veel meer opties dan pre-facelift, want je kunt in een facelift letterlijk elke 2DIN unit kwijt die je maar kunt wensen. Je moet alleen de juiste montagedelen hebben.