Ratel in of aan de motor
-
busy
- Donateur (4x)

Re: Ratel in of aan de motor
Krukaslagers die op eind zijn maken dit geluid onderin blok
-
GHIA
- Geregistreerd lid
Jammer dat voor 400 Eu deze garage niet meer kon vertellen.
Zo heel veel zit er niet onder in het blok.
Zo heel veel zit er niet onder in het blok.
-
reiernumans
- Donateur (2x)

Tsja, ‘ff carterpan eraf’ bij zo’n ding is al snel een paar uur werk. En met de pan eraf kun je waarschijnlijk nog steeds niks nuttigs zeggen, dan zul je lagers moeten gaan demonteren bijvoorbeeld. Als daar wat uit komt ga je de oude niet terugplaatsen en wordt er een brug bezet gehouden en de planning verstoord tot je lagers hebt gevonden en gemonteerd. Vervolgens is er een kans dat het geluid daar helemaal niet vandaan kwam maar er gewoon een zuiger rammelt in de cilinder ofzo.
Dan kun je beter toestemming geven om het hele zwikkie open te trekken, maarja, dat kost nog vele malen meer en dan loop je weer tegen het vraagstuk aan of de auto dat wel waard is.
Dit zijn gewoon lastige dingen om concrete diagnose aan te stellen zonder direct een hoop kosten te maken
Dan kun je beter toestemming geven om het hele zwikkie open te trekken, maarja, dat kost nog vele malen meer en dan loop je weer tegen het vraagstuk aan of de auto dat wel waard is.
Dit zijn gewoon lastige dingen om concrete diagnose aan te stellen zonder direct een hoop kosten te maken
-
GHIA
- Geregistreerd lid
Motor is kapot.
Wij hadden een andere auto gehaald en de Saab ingeruild tegen sloop waarde.
2 dagen later loopt de motor in de soep.
Distributieriem bleek ook nog eens tegen de kap aan te lopen.
Dus voor plus 400 was een goede diagnose niet te maken, oke kan gebeuren.
Maar de boel weer netjes te monteren was teveel gevraagd?
Nu hoef ik mijn vader niet meer verder te overtuigen om daar nog heen te gaan.
Aangezien de Saab nog netjes is verder, gaat er waarschijnlijk een ander blok in.
Wij hadden een andere auto gehaald en de Saab ingeruild tegen sloop waarde.
2 dagen later loopt de motor in de soep.
Distributieriem bleek ook nog eens tegen de kap aan te lopen.
Dus voor plus 400 was een goede diagnose niet te maken, oke kan gebeuren.
Maar de boel weer netjes te monteren was teveel gevraagd?
Nu hoef ik mijn vader niet meer verder te overtuigen om daar nog heen te gaan.
Aangezien de Saab nog netjes is verder, gaat er waarschijnlijk een ander blok in.
-
GHIA
- Geregistreerd lid
Verhaal krijgt nog een staartje.
Het stationair in de 'soep' lopen, was het gevolg van een kapotte distributieriem.
Bij nieuwe inspectie liep de riem ook aan tegen de kap, waterpomp was ook stuk.
Uhhh, daarvoor hadden we de auto toch voor controle juist naar de garage gebracht en 400+ euro afgetikt!?
Kop is gedemonteerd tbv controle, nagekeken en gevlakt.
Nieuwe distributie set gemonteerd.
Loopt weer als een zonnetje.
Mijn vader heeft nu wel weer een hele leuke auto, maar toch wel zonde van het geld.
Het stationair in de 'soep' lopen, was het gevolg van een kapotte distributieriem.
Bij nieuwe inspectie liep de riem ook aan tegen de kap, waterpomp was ook stuk.
Uhhh, daarvoor hadden we de auto toch voor controle juist naar de garage gebracht en 400+ euro afgetikt!?
Kop is gedemonteerd tbv controle, nagekeken en gevlakt.
Nieuwe distributie set gemonteerd.
Loopt weer als een zonnetje.
Mijn vader heeft nu wel weer een hele leuke auto, maar toch wel zonde van het geld.
-
Francois Pan
- Geregistreerd lid
Ik had ook een ratelend geluid bij het gas loslaten bij mijn 1.8.i. Niet als de koppeling werd ingetrapt. Na een goedje in de versnellingsbak ging het een 3/4 jaartje beter. Tot begin dit jaar. Enige weken geleden is mijn versnellingsbak vastgelopen alsof het 1 brok metaal was. En dit met iets meer dan 2 ton op de teller. De anwb zei mij "altijd naar de garage gaan bij vreemde geluiden". .