Xenon lampen (aftermarket)
-
fozwart
- Donateur (7x)

Re: Xenon lampen (aftermarket)
Is niet los te koop. Dat wordt een nieuwe of gebruikte koplampunit.
-
Musa
- Geregistreerd lid
Balen! Dat word de garage bellen maandag.
Bedankt voor je snelle reactie!
Bedankt voor je snelle reactie!
-
zapp
- Geregistreerd lid
misschien hier eens kijken: https://retrofitlab.com/
-
molorean
- Donateur (3x)

website lince.nl doet het niet meer...
Game over
Wordt alweer een heel gedoe om de juiste lampen in de juiste kleurtemperatuur te vinden..
Game over
Wordt alweer een heel gedoe om de juiste lampen in de juiste kleurtemperatuur te vinden..
-
fozwart
- Donateur (7x)

Als je alleen de lampen zonder ballast nodig hebt dan kun je hier goed terecht.
https://www.xenonodijk.nl/xenon/?gclid= ... CKEALw_wcB
Met ballast kun je de meeste wel kopen alleen moet je auto dan met TECH II op aftermarket Xenon ingesteld worden (dat hoefde bij Lince niet). Daarmee zorg je dat de auto anders gaat meten en er geen valse meldingen komen. Heeft jou auto de optie "aftermarket xenon niet" dan heb je even een software update nodig (oudere modellen die nog nooit een update hebben gehad).
https://www.xenonodijk.nl/xenon/?gclid= ... CKEALw_wcB
Met ballast kun je de meeste wel kopen alleen moet je auto dan met TECH II op aftermarket Xenon ingesteld worden (dat hoefde bij Lince niet). Daarmee zorg je dat de auto anders gaat meten en er geen valse meldingen komen. Heeft jou auto de optie "aftermarket xenon niet" dan heb je even een software update nodig (oudere modellen die nog nooit een update hebben gehad).
-
jerjoen
- Donateur (7x)

Ik heb destijds bij lince ook zo'n set gekocht, jammer dat ze zijn gestopt met de shop. Het lijkt me wel een redelijk standaard chinees product wat lince leverde, zou dat niet te krijgen zijn bij andere webshops?
Ik kwam bijvoorbeeld deze tegen, welke ook storingsvrij zouden moeten werken:
https://hidxenonverlichting.nl/hid-xenon-h7-kit
Of dat ook echt zo is, is uiteraard de vraag. Wellicht schaf ik binnenkort een set aan, om het te testen.
https://hidxenonverlichting.nl/hid-xenon-h7-kit
Of dat ook echt zo is, is uiteraard de vraag. Wellicht schaf ik binnenkort een set aan, om het te testen.
-
fozwart
- Donateur (7x)

Het probleem is dat het lampcontrolesysteem niet controleert of het juiste vermogen wordt verbruikt op een lamp maar met behulp van pulsen controleert of er een bepaalde karakteristiek terug komt. Voordeel hiervan is dat er een veel juistere meting wordt verricht. Nadeel is dat veel controlesystemen niet zo werken en dat de "storingsvrije lampen" het gemiddelde controlesysteem weten te foppen. Proberen kun je altijd, en de auto kan altijd nog anders ingesteld worden. Het is dus niet echt een groot probleem als het lampcontrolesysteem niet de juiste reactie krijgt van de lampen.jerjoen schreef: ↑ma 28 aug, 2023 13:38..zou dat niet te krijgen zijn bij andere webshops?
-
ico9-3
- Donateur (4x)

Heeft iemand al een alternatief voor de Lince Ballast?
-
Sa93Ve
- Geregistreerd lid
Die ballasten zijn te koop via Amazon. Daar wemelt het er van. Maar je kan ook LED erin doen.
-
ico9-3
- Donateur (4x)

Dank je!
Is led makkelijker? Heb je dan ook ballasten nodig? Per toeval linkje naar een setje?
Is led makkelijker? Heb je dan ook ballasten nodig? Per toeval linkje naar een setje?
-
Sa93Ve
- Geregistreerd lid
LED heeft de ballast ingebouwd. Eventueel inleren met TechII. Er zijn een aantal forummers die dat voor je kunnen regelen. Prijzen voor een paar LED lampjes variëren een beetje maar met 50 Euro moet je wel klaar zijn.
-
J.vandermeulen
- Donateur

Als er een linkje komt, beveel ik mij aan.
De normale halogeenlamp geeft nauwelijks licht en led lijkt mij een prima vervanging(mits plug en play).
Ik heb ooit een setje led gekocht maar dat paste weer niet natuurlijk ondanks beloftes daaromtrent.
Ik ben daarom wel benieuwd wie concreet iets heeft liggen wat wel past zonder poespas.
De normale halogeenlamp geeft nauwelijks licht en led lijkt mij een prima vervanging(mits plug en play).
Ik heb ooit een setje led gekocht maar dat paste weer niet natuurlijk ondanks beloftes daaromtrent.
Ik ben daarom wel benieuwd wie concreet iets heeft liggen wat wel past zonder poespas.
-
reiernumans
- Donateur (2x)

Ik heb wel wat liggen. LED in een 9-3 is altijd iets van poespas (tenzij je een ori xenon auto hebt, maar daar ga ik hier even niet vanuit) omdat je een instelling moet wijzigen met Tech-II, bij sommige modeljaren (MY06 en MY07) een SPS update moet uitvoeren op de UEC en bij de vroegere 9-3’s (MY03 t/m MY05) aftermarket software in de UEC moet zetten om foutmeldingen te voorkomen.
-
J.vandermeulen
- Donateur

Een heel geklooi dus. En ja, ik heb een MY 2005 zonder xenon.
Wat is een UEC trouwens?
Wat is een UEC trouwens?
-
reiernumans
- Donateur (2x)

Underhood Electrical Center; de zekeringkast onder de motorkap.
Is medium gedoe, maar eenmalig en meer dan de moeite waard. Afhankelijk van de staat van je koplampen zou ik een LED actie combineren met een set nieuwe units, die zijn niet extreem kostbaar en vaak is de spiegel in de projector aan de doffe kant.
Voordeel van de aftermarket software in de UEC is dat je stadslicht en grootlicht meteen mee kan pakken zodat alles dezelfde kleur is.
Is medium gedoe, maar eenmalig en meer dan de moeite waard. Afhankelijk van de staat van je koplampen zou ik een LED actie combineren met een set nieuwe units, die zijn niet extreem kostbaar en vaak is de spiegel in de projector aan de doffe kant.
Voordeel van de aftermarket software in de UEC is dat je stadslicht en grootlicht meteen mee kan pakken zodat alles dezelfde kleur is.