Ultiem banden topic!

2002-2012
Tho6
Donateur (4x)
Donateur (4x)

Re: Ultiem banden topic!

Bericht door Tho6 » za 06 apr, 2024 21:24

Rijdt hier iemand met 225/40/18 in plaats van de aanbevolen 225/45/18 op originele 18'' velgen voor Saab 9-3 NG? Wang is een fractie lager, ben benieuwd hoe dit staat en rijdt. Allicht wat te iel.

rutgerreinier
Donateur
Donateur

Bericht door rutgerreinier » zo 07 apr, 2024 12:31

Ik rij op 235/45r18 Michelin T2.
T2 staat voor ‘voor tesla ontwikkeld’
Tot nu tot zeer tevreden over deze band. Er zit schuim aan de binnenkant en hebben lage rolweerstand.
Je vindt ze als bijna nieuw voor lage prijzen, want al die zakelijke model3 worden overgezet op all seasons.

Met 235/45 staat de auto iets hoger dan op mijn 17inch 235/45, daar is mijn turbo x lip zeer blij mee.

alewijn
Geregistreerd lid

Bericht door alewijn » ma 08 apr, 2024 14:29

Ik rijd nog met veel plezier op Continental Premium 5 rond op verlaagde bandjes
Goede grip en het slijten valt wel mee.
:O:

frits 9-3
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door frits 9-3 » ma 08 apr, 2024 14:55

Bij de aanschaf van de cabrio heb ik de banden laten vervangen voor Michelin Cross Climate 2. Ik heb al meerdere auto's gehad en nog met de CC. Bevalt erg goed qua rijeigenschappen en geluid en ze geven mij een extra gevoel van veiligheid bij slecht weer.

reiernumans
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door reiernumans » ma 08 apr, 2024 18:01

Tho6 schreef:
za 06 apr, 2024 21:24
Rijdt hier iemand met 225/40/18 in plaats van de aanbevolen 225/45/18 op originele 18'' velgen voor Saab 9-3 NG? Wang is een fractie lager, ben benieuwd hoe dit staat en rijdt. Allicht wat te iel.
In mijn ervaring onder een facelift 9-3 wat te iel. Rijdt niet heel slecht overigens. 235/40 is dan de mooiere maat als je 225/45 of 235/45 te groot vindt.

Barboer
Donateur (6x)
Donateur (6x)

Bericht door Barboer » ma 22 apr, 2024 19:21

Vandaag nieuwe Vredestein All Seasons vóór, de Michelins waren vrij oud, en redelijk op.

Achter zaten al redelijk nieuwe Vredesteins, dus nu rondom hetzelfde.

LarsJanse
Donateur
Donateur

Bericht door LarsJanse » ma 22 apr, 2024 19:45

Ik ben en blijf voorlopig geen fan van all-season banden, maar dat is natuurlijk voor iedereen persoonlijk. Heeft r ook mee te maken dat ik voor mijn werk vroeg in de ochtend op pad moet en dan ga ik soms voor de strooiwagen uit. Dan wil je wel echte winterbanden eronder.
Qua winterbanden heb goede ervaringen met dunlops, en ook de vredestein wintrac generaties rijden pretttig al komen ze meestal niet heel top uit allerhande testen. Heb nu setje Michelin alpin 5 (achter) en 6 (voor) liggen voor de Saab.
Betreft zomerbanden ben ik erg gecharmeerd van de pilot sport types, geven ontzettend veel vertrouwen, ook in de regen. Verder ervaringen gehad met toyo proxes (mwah), vredestein ciguaro (mwah), dunlop sport blueresponse (had beter verwacht) en Bridgestone turanza (herrie.. maar ze waren ook wat versleten. Momenteel rijd ik met hankook vetus prime 3. Gekocht samen met setje velgen, op zich prima maar niet bijzonder qua grip of geluid

evo
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door evo » ma 22 apr, 2024 20:28

Ik heb 's winters altijd met winderbanden gereden. Maar de winters hier in NL stellen eigenlijk niet meer zoveel voor qua sneeuw en ijs. Ze lijken meer op een eindelloze koude natte herfst....

De winterbanden van de 9-5 zijn op... dusch... Ik zit nu te twijfelen of ik ipv winterbanden in de winter hier in NL niet beter op "all seasons" kan gaan rijden.

In de zomer ligt er natuurlijk altijd zomer rubber onder (en bij de caab zelfs Cup 2's... plakkie, plakkie :twisted: )

Tho6
Donateur (4x)
Donateur (4x)

Bericht door Tho6 » ma 22 apr, 2024 20:37

Ik heb een set ALU90 voor onder mijn 9-3 liggen waar ik nu banden voor aan het zoeken ben (vandaar mijn vraag hierboven). Hierbij komen o.a de Conti sportcontact-7, Conti premiumcontact-7 Michelin pilot-sport 4 naar voren maar eerlijk gezegd zie ik door de bomen het bos niet meer. Iemand nog een goede suggestie in maat 225/45/18?

Lacher
Geregistreerd lid

Bericht door Lacher » ma 22 apr, 2024 21:06

Met de contis heb ik geen ervaring en die 18 inch ook niet, maar in 17 inch op de Saab was ik super tevreden van Goodyear's assymetric 5, en nu Michelin pilot sport 5. Volgende keer koop ik wss de asymmetric 6 maar in mijn ogen zijn ze gelijk aan elkaar qua grip. Ze zijn beide erg goed in aquaplaning wat voor mij ook belangrijke factor was.

RodeCabrio
Donateur
Donateur

Bericht door RodeCabrio » ma 22 apr, 2024 21:15

Tho6 schreef:
ma 22 apr, 2024 20:37
Ik heb een set ALU90 voor onder mijn 9-3 liggen waar ik nu banden voor aan het zoeken ben (vandaar mijn vraag hierboven). Hierbij komen o.a de Conti sportcontact-7, Conti premiumcontact-7 Michelin pilot-sport 4 naar voren maar eerlijk gezegd zie ik door de bomen het bos niet meer. Iemand nog een goede suggestie in maat 225/45/18?
Ik rijd zelf sinds 3 weken rond op Pilot Sport 5. Ben er erg over te spreken. Alleen benieuwd naar de levensduur.

Moeshkien
Geregistreerd lid

Bericht door Moeshkien » ma 22 apr, 2024 21:48

Qua slijtage Asymetric 6 komt beetje beter uit dan Pilot Sport 5 en goedkoper denk ik. Geb ik zelf 4 nieuwe stuks Goodyear gekocht en heel tevreden. Grip is prima, remafstand ook. Comfort is bespreekbaar :mrgreen: Maar wist ik meteen dat gaat zo zijn met 235/35/19 maat :wink: Minpunt is prijs in deze maat. Bij andere, meer standarde Saab maten is niet zo erg. Heb ik in 225/45/17 voor 90 euro per stuk gezien

MartinvR
Geregistreerd lid

Bericht door MartinvR » di 23 apr, 2024 12:44

Tho6 schreef:
ma 22 apr, 2024 20:37
Ik rijd ongeveer een jaar met Michelin PS5 in deze maat 225/45-18 op mijn 9-3 V6 Aero FWD.
Rijdt zeer goed, veel tractie, redelijk stil.
Daar heb ik een jaar geleden 200 per stuk voor betaald.
Daarvoor reed ik op Michelin PS4 in de maat 235/45-17.
Die reden in deze kleinere maat rustiger maar veel meer slijtage en voor ca. 150 per stuk.

Groet Martin

Flowe Kitttt99
Geregistreerd lid

Bericht door Flowe Kitttt99 » di 23 apr, 2024 22:03

Ik rijd met assymetric 6 op 225/45/r18, bevalt prima!

Orphy
Donateur (5x)
Donateur (5x)

Bericht door Orphy » di 23 apr, 2024 23:30

Ik denk dat de keuze nu een stuk makkelijker is geworden!

Lol

Plaats reactie