Reparatie centrale vergrendeling
-
fozwart
- Donateur (7x)

Re: Reparatie centrale vergrendeling
Het maakt wel uit of je een slot met TLS of zonder hebt. Kun je achterhalen met behulp van het onderdeelnummer. De meeste auto's in Nederland zijn met TLS geleverd. Mocht je zowel je nieuwe als oude slot TLS (of beiden net) hebben dan zou ik het aan het vervangende slot wijten.
-
Ronnes
- Donateur (2x)

Wat betekent TSL?
Op het oude slot staat: FRDRLHLHDTSL (Front Door - Left Hand - Left Hand Drive met TSL)
Artikelnr 12803473 GO en datum 10 06 03
Gaat dus moeilijk worden om eentje te vinden. Ik vond deze: https://www.onderdelenlijn.nl/auto-onde ... YtmK9DyrOn
Die van 2003 hebben een ander nummer en bij de anderen staat niets vermeld.
Op het oude slot staat: FRDRLHLHDTSL (Front Door - Left Hand - Left Hand Drive met TSL)
Artikelnr 12803473 GO en datum 10 06 03
Gaat dus moeilijk worden om eentje te vinden. Ik vond deze: https://www.onderdelenlijn.nl/auto-onde ... YtmK9DyrOn
Die van 2003 hebben een ander nummer en bij de anderen staat niets vermeld.
-
fozwart
- Donateur (7x)

Zoek op internet met Saab 12803473 om het juiste slot te vinden. Maar controleer het vervangende slot even met het nummer, dan weet je het zeker.
-
rademaker
- Donateur (6x)

Portierslot linksvoor # 12803473 is identiek aan # 12759689, is TSL 7 pins uit periode '03-'05.
Die heb ik op voorraad, dus mocht je interesse hebben, stuur een pb wanneer je het in Amersfoort wilt ophalen of graag opgestuurd wil hebben.
Die heb ik op voorraad, dus mocht je interesse hebben, stuur een pb wanneer je het in Amersfoort wilt ophalen of graag opgestuurd wil hebben.
-
Scoloo
- Donateur

TSL staat voor theft security locking. Dit houdt in dat als de auto op slot is, dat hij ook van binnenuit niet te openen is. Dus als er bijvoorbeeld een raam wordt ingeslagen dan kan de deur nog steeds niet van binnenuit geopend worden.
2003 t/m 2005 hadden hiervoor 2 extra pinnen in het slot. Vanaf 2006 is het slot gewijzigd en had het slot met tsl nog 5 pinnen.
Op europese Saabs was tsl eigenlijk standaard. Usa Saabs vindt je nog wel geregeld zonder tsl.
2003 t/m 2005 hadden hiervoor 2 extra pinnen in het slot. Vanaf 2006 is het slot gewijzigd en had het slot met tsl nog 5 pinnen.
Op europese Saabs was tsl eigenlijk standaard. Usa Saabs vindt je nog wel geregeld zonder tsl.