Right brake light failure
-
93SSVector
- Geregistreerd lid
Right brake light failure
Hi
Heb sinds gisteren de melding "Right brake light failure" op de SID, na controle blijken de remlichten gewoon te werken.
Zou het een defecte zekering kunnen zijn?
Heb de zoekfunctie geprobeerd maar vind niet meteen een relevant topic.
Thanks in advance!
Heb sinds gisteren de melding "Right brake light failure" op de SID, na controle blijken de remlichten gewoon te werken.
Zou het een defecte zekering kunnen zijn?
Heb de zoekfunctie geprobeerd maar vind niet meteen een relevant topic.
Thanks in advance!
-
Injectie
- Moderator
Re: Right brake light failure
Kijk eens goed. Brand rechts het binnenste lampje niet als remlicht ipv het buitenste?
-
BergenB
- Donateur (4x)

Zie dat dit al een aantal jaartjes geleden is maar ik heb sinds kort hetzelfde probleem, melding 'Right brake light failure' maar gewoon werkende remlichten. Iemand enig idee wat dit kan zijn?
-
rutgerreinier
- Donateur

Vorige week hetzelfde gehad, daarna nieuwe accu geplaatst.
Geen melding meer gehad. Accu was slecht. Beetje pakken voor de vakantie en ik had nog maar 6.6 volt crank voltage. Net genoeg om te starten.
Geen melding meer gehad. Accu was slecht. Beetje pakken voor de vakantie en ik had nog maar 6.6 volt crank voltage. Net genoeg om te starten.
-
PeterJanssen
- Donateur

Stroom is dus te laag. Bij te hoge overgangsweerstand, te lage accuspanning heeft hetzelfde effect.
Contacten schoonmaken zoals al aangegeven. Bij slechte accu is vervangen de oplossing.
Contacten schoonmaken zoals al aangegeven. Bij slechte accu is vervangen de oplossing.
-
BergenB
- Donateur (4x)

Dank voor de reacties, maar staat een nieuwe accu in met schone polen. De Esid laat ook voldoende hoge spanning zien.
-
fozwart
- Donateur (7x)

Maak de contacten van de stekker van de achterlichtunit even schoon. Daar wil nog wel eens een overgangsweerstand in ontstaan. Je lampcontrolesysteem is redelijk accuraat in het constateren dat er iets fout is. Je achterlichten worden met een PWM spanning gevoed. Normaal een PWM van 22%, bij remmen gaan de buitenste lampen naar 100%. Mocht één van de buitenste lampen defect zijn wordt het binnenste achterlicht met een PWM van 100% gevoed. Het is een redelijk feilloos systeem mits er niet aan is geknoeid of als er overgangsweerstanden zijn.
-
BergenB
- Donateur (4x)

Dank voor de reactie maar het schoonmaken van de contacten bracht ook geen soelaas. Gelukkig had ik nog een beschadigd achterlicht liggen en heb daarvan de bedrading en lamphouders overgezet en dat werkte.

-
PeterJanssen
- Donateur

Dan zou ik de fitting eens aan een nauwkeurig onderzoek onderwerpen 
-
fozwart
- Donateur (7x)

Zo'n beschadigd achterlicht, altijd handig om dat te hebben. Onder het mom van: beter mee verlegen dan om verlegen.
-
mabeetje
- Geregistreerd lid
Idem hier,
Nieuw lampje erin en probleem was opgelost!
Nieuw lampje erin en probleem was opgelost!