Aanrijding 9-3 SE Rotterdam

2002-2012
frits 9-3
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Re: Aanrijding 9-3 SE Rotterdam

Bericht door frits 9-3 » di 07 mei, 2024 7:44

Het verhaal gewoon via jouw verzekering laten lopen. Je hebt een getuige, gaat uiteindelijk wel goed komen.

Maar ik herken het gevoel. is flink balen als je bij je beschadigde auto komt. Temeer daar iedereen WA verplicht verzekerd is (hoort te zijn) en daar dan een beroep op kan doen. Sterkte!

72sonett3
Geregistreerd lid

Bericht door 72sonett3 » di 07 mei, 2024 7:46

Als het wiel scheef staat is waarschijnlijk de stang tussen het stuurhuis en het wiel verbogen. Dit is een Opel Astra onderdeel. Mijn vrouw raakte met onze 9-3 een stoeprand bij parkeren en had hetzelfde. Reparatie bij een garage was ca €300.

busy
Donateur (4x)
Donateur (4x)

Bericht door busy » di 07 mei, 2024 8:32

Als het de stang is, is het onderderdeel zelf niet zo duur 32 voor aftermarket en 75 voor origineel. Gewoon rustig laten bekijken. Ben je al iets verder in claimen schade?

gj900
Donateur (9x)
Donateur (9x)

Bericht door gj900 » di 07 mei, 2024 10:25

LarsJanse schreef:
di 07 mei, 2024 7:34
Zo klein is een Dacia sandero ook weer niet.. op de eerste foto, de blauwe auto achter de neus van de Saab is ook een Dacia sandero(stepway model).. met die zwarte wielkasten kan hij best zo’n schade hebben veroorzaakt. Al is het idee van de uitzwaai van een vrachtwagen wel een optie natuurlijk.
Nadere analyse van de sporen zou direkt uitsluitsel geven of het rubber of metaal was dat langs de auto geschuurd is, is dat al gebeurd? Gezien het patroon en de resten die zichtbaar zijn, is rubber het meest waarschijnlijk. Ik heb zelf zo'n schade gehad waarbij een trailer de bocht zo nam dat de stootrubbers aan de achterzijde langs de auto schampten, zelfde beeld. Toen is de chauffeur ook doorgereden en heeft later verklaard niets gemerkt te hebben. Als de vrachtauto groot genoeg is, is dat niet onwaarschijnlijk.

Flowe Kitttt99
Geregistreerd lid

Bericht door Flowe Kitttt99 » di 07 mei, 2024 11:51

72sonett3 schreef:
di 07 mei, 2024 7:46
Als het wiel scheef staat is waarschijnlijk de stang tussen het stuurhuis en het wiel verbogen. Dit is een Opel Astra onderdeel. Mijn vrouw raakte met onze 9-3 een stoeprand bij parkeren en had hetzelfde. Reparatie bij een garage was ca €300.
Bij een V6 is alles specifiek he.

fozwart
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Bericht door fozwart » di 07 mei, 2024 12:47

72sonett3 schreef:
di 07 mei, 2024 7:46
Dit is een Opel Astra onderdeel.
Ik hoop dat dat dan ook voor een B284 geldt, die van de B207 is in ieder geval anders.

72sonett3
Geregistreerd lid

Bericht door 72sonett3 » vr 10 mei, 2024 12:49

Ik heb me vergist... :oops:

De garage heeft destijds de spoorstang en de stuurkogel vervangen; de stang was Saab, de kogel Opel Vectra.

Afbeelding

MdH91
Geregistreerd lid

Bericht door MdH91 » vr 10 mei, 2024 20:34

busy schreef:
di 07 mei, 2024 8:32
Als het de stang is, is het onderderdeel zelf niet zo duur 32 voor aftermarket en 75 voor origineel. Gewoon rustig laten bekijken. Ben je al iets verder in claimen schade?
Volgens verzekering is er het voorlopig wachten op een reactie vanuit de verzekering van de tegenpartij. Kan erg lang duren als ze niet mee willen werken maar wellicht gaat het balletje opeens rollen. Laatste mogelijkheid is dan het waarborgfonds maar daarbij moet je wel aantonen dat je alles hebt gedaan om de tegenpartij te benaderen.

Gelukkig is de auto inmiddels weer uitgelijnd. Hij is niet 100% op de fabriekswaardes, maar rijdt en stuurt in ieder geval weer recht.

Ik twijfel niet echt aan de Dacia. Ik heb ook een dashcam die alleen naar voren filmt; daar staat het voorval zelf niet op maar wél dat een rode Dacia weg rijdt. Dus er is in die +- 40 seconde er ervoor iets gebeurt waardoor dat ding is gaan filmen. En inderdaad met prachtige plastic bumpers…

LarsJanse
Donateur
Donateur

Bericht door LarsJanse » za 11 mei, 2024 9:22

MdH91 schreef:
vr 10 mei, 2024 20:34
Volgens verzekering is er het voorlopig wachten op een reactie vanuit de verzekering van de tegenpartij. Kan erg lang duren als ze niet mee willen werken maar wellicht gaat het balletje opeens rollen. Laatste mogelijkheid is dan het waarborgfonds maar daarbij moet je wel aantonen dat je alles hebt gedaan om de tegenpartij te benaderen.

Gelukkig is de auto inmiddels weer uitgelijnd. Hij is niet 100% op de fabriekswaardes, maar rijdt en stuurt in ieder geval weer recht.

Ik twijfel niet echt aan de Dacia. Ik heb ook een dashcam die alleen naar voren filmt; daar staat het voorval zelf niet op maar wél dat een rode Dacia weg rijdt. Dus er is in die +- 40 seconde er ervoor iets gebeurt waardoor dat ding is gaan filmen. En inderdaad met prachtige plastic bumpers…
Is op dat dashcambeeld toevallig ook het kenteken en/of eventuele schade van die Dacia te zien? Ik neem aan dat je die beelden ook richting verzekering hebt gestuurd?

MdH91
Geregistreerd lid

Bericht door MdH91 » za 11 mei, 2024 9:53

LarsJanse schreef:
za 11 mei, 2024 9:22
Is op dat dashcambeeld toevallig ook het kenteken en/of eventuele schade van die Dacia te zien? Ik neem aan dat je die beelden ook richting verzekering hebt gestuurd?
Uiteraard! Al met al is het een vrij complete zaak dus ik heb goede hoop op een goede afloop.

Ik zie wel schades op de beelden maar die lijken allemaal hoger dan mijn schade. De zwarte bumpers zijn niet echt goed in te schatten op schades, daarvoor heeft het te weinig detail.

MdH91
Geregistreerd lid

Bericht door MdH91 » di 02 jul, 2024 19:04

Goed nieuws! De verzekering heeft de geclaimde schade erkent en uitbetaald. De tegenpartij dacht dat ze een ‘spiegeltje’ had geraakt…

Enfin; het is in ieder geval financieel afgehandeld. Bedankt voor jullie tips, ze hebben zeker geholpen met het maken van een sterke case!

Nou kon ik het in de tussentijd niet laten om eens om me heen te kijken. Ik dacht al langer na over een 9-5NG maar kon vooralsnog nog geen afscheid nemen….

Lang verhaal kort; ik ben nu de gelukkige eigenaar van een prachtige 9-5NG en de 9-3 wordt door de verkopende partij hersteld en (neem ik aan) weer verkocht aan een liefhebber.

Plaats reactie