Ik zag vanochtend deze videoclip langskomen op 192 TV. En tot mijn verbazing zag ik daarin ineens de neus van een Saab 900 Die een vluchtende Barry Hay klemreed.
Gezien Barry Hay zijn voorliefde voor Saabs kan dit wel eens de oorsprong zijn. Gezien het feit dat deze videoclip al uit 1982 komt.
Op ca 2:10 is de Saab te zien.
https://youtu.be/wIaaBuGNwNw?si=b2fZtMIlWRqm5-jV
The Golden Earring - Twilight zone
-
Injectie
- Moderator
- Regio: NL - Provincie Gelderland
The Golden Earring - Twilight zone
Saab rijders zwaaien nou eenmaal. En ook op de fiets kan ik dat niet onderdrukken.
-
patking
- Donateur (5x)

- Regio: NL - Provincie Zuid-holland
Re: The Golden Earring - Twilight zone
Dat heeft nog een tijdje geduurd voordat het bij hem landde. Ik kan me herinneren dat ik als veertienjarige op wintersport ging naar Andorra in 1986 met een schoolvriendje en zijn vader in een witte driedeurs steilneus 900i op lpg. Bij een tankstation in Belgie kwamen we Barry Hay tegen bij de pomp, die reed toen een zilveren Audi coupe (geen quattro) uit pakweg 1982.
Saab 900 Classic 3-deurs, Aero (zwart), 1993, geboren LPT, nu FPT uitgevoerd
Jaguar XKR (British Racing Green), 1998
Saab 9-3 2.0t (blauw), 2002, verkocht 2020
Saab 900 2.0i Forty 3-deurs (blauw), 1991, verkocht 2015
Saab 900 2.1i 3-deurs (zwart), 1991, total loss 2011
Jaguar XKR (British Racing Green), 1998
Saab 9-3 2.0t (blauw), 2002, verkocht 2020
Saab 900 2.0i Forty 3-deurs (blauw), 1991, verkocht 2015
Saab 900 2.1i 3-deurs (zwart), 1991, total loss 2011
-
95twinturbo
- Donateur (2x)

- Regio: NL - Provincie Noord-Brabant
Re: The Golden Earring - Twilight zone
Leuk om te lezen dit, als fan van Saab en de Earring.
Na wat snel googlen kwam ik op https://house-of-txt.nl/interview-barry-hay/ een interview tegen over zijn Saab 900. De chronologische beschrijving lijkt inderdaad te kloppen met jouw verhaal @patking. Leuk
Nog een auto waar Barry zeer goede herinneringen aan heeft, was de Saab 900 coupé. “Mijn grote vriend Alfred Lagarde (Veronica diskjockey die op nieuwjaarsdag van 1998 overleed, red.) was Saab-fan en hij reed een 900 coupé,”vertelt Barry. “Ik vond het na zes jaar Audi Quattro ook welletjes en Alfred zei: ‘We gaan naar de AutoRAI.’ Deze coupé was een gelimiteerde uitgave, de afscheidseditie van het model, en er stond een zwarte te draaien op zo’n podium. Die auto had een krankzinnige X-Factor. Alfred en ik bestelden er allebei een. We woonden ook bij elkaar in de straat en op een gegeven moment stonden er dus twee splinternieuwe, zwarte Saabs voor de deur. Helemaal te gek, het waren echt onze ‘meisjes’, onze black beauty’s. We noemden ze ook poepie en liefje enzo. (lacht). Later is die van mij gejat en total loss in een greppel teruggevonden, één van de verdrietigste dagen uit mijn leven. Er werd ook een revolver in gevonden en de politie vroeg of die van mij was. Dacht het niet, die auto was dus door criminelen gejat. Maargoed, hij moest wel naar de sloop, het koetswerk was helemaal verwrongen maar het interieur en de motor waren nog helemaal in orde. Na het overlijden van Alfred ging zijn Saab ook naar de sloop, hij had de motor helemaal op gereden. Die man reed ook als een debiel. Het leuke is dat beide auto’s later zijn opgekocht door een garagehouder die van onze oude auto’s één ‘nieuwe’ heeft gemaakt. Wonderlijk hè, zo zijn we toch nog een beetje bij elkaar, Alfred en ik…”
Na wat snel googlen kwam ik op https://house-of-txt.nl/interview-barry-hay/ een interview tegen over zijn Saab 900. De chronologische beschrijving lijkt inderdaad te kloppen met jouw verhaal @patking. Leuk
Nog een auto waar Barry zeer goede herinneringen aan heeft, was de Saab 900 coupé. “Mijn grote vriend Alfred Lagarde (Veronica diskjockey die op nieuwjaarsdag van 1998 overleed, red.) was Saab-fan en hij reed een 900 coupé,”vertelt Barry. “Ik vond het na zes jaar Audi Quattro ook welletjes en Alfred zei: ‘We gaan naar de AutoRAI.’ Deze coupé was een gelimiteerde uitgave, de afscheidseditie van het model, en er stond een zwarte te draaien op zo’n podium. Die auto had een krankzinnige X-Factor. Alfred en ik bestelden er allebei een. We woonden ook bij elkaar in de straat en op een gegeven moment stonden er dus twee splinternieuwe, zwarte Saabs voor de deur. Helemaal te gek, het waren echt onze ‘meisjes’, onze black beauty’s. We noemden ze ook poepie en liefje enzo. (lacht). Later is die van mij gejat en total loss in een greppel teruggevonden, één van de verdrietigste dagen uit mijn leven. Er werd ook een revolver in gevonden en de politie vroeg of die van mij was. Dacht het niet, die auto was dus door criminelen gejat. Maargoed, hij moest wel naar de sloop, het koetswerk was helemaal verwrongen maar het interieur en de motor waren nog helemaal in orde. Na het overlijden van Alfred ging zijn Saab ook naar de sloop, hij had de motor helemaal op gereden. Die man reed ook als een debiel. Het leuke is dat beide auto’s later zijn opgekocht door een garagehouder die van onze oude auto’s één ‘nieuwe’ heeft gemaakt. Wonderlijk hè, zo zijn we toch nog een beetje bij elkaar, Alfred en ik…”
'81 900 Turbo T8 Black - ‘99 9-5 Estate 2.0T Midnightblue 250PK - ‘78 Opel Kadett 1.2s Jamaicagelb