Voor iedereen die hem nog niet kent, Retropower die super mooie restauraties doen, al dan niet met behoud van origineel maar altijd beter dan nieuw. In deze aflevering wordt begonnen met een Saab 900, vandaar deze spot:
https://www.youtube.com/watch?v=KqRtjJAg3zo
Saab 900 Restomod
-
reiernumans
- Donateur (2x)

Re: Saab 900 Restomod
Voor de puristen; hij maakt vrij duidelijk dat het geen originele restauratie gaat worden.
Ik volg ze al jaren, en heb me ook weleens afgevraagd wat zij zouden doen met een 900. Ik ben heel benieuwd!
Ik volg ze al jaren, en heb me ook weleens afgevraagd wat zij zouden doen met een 900. Ik ben heel benieuwd!
-
Vyv
- Moderator + Donateur

Eindelijk! En gaaf dat ze het wat extremer gaan aanpakken.
In ieder geval 50 weken kijkplezier
In ieder geval 50 weken kijkplezier
-
Style&Co
- Moderator + Donateur

zoals meer topics alhier
-
Vyv
- Moderator + Donateur

Het wordt een 5 cilinder quatro turbo motor met 4x4 aandrijving. Richting de 500 a 600pk.
De 900i, hier nog redelijk standaard.

3D scan van de complete auto, zodat je de afmetingen altijd bij de hand hebt.

De 900i, hier nog redelijk standaard.

3D scan van de complete auto, zodat je de afmetingen altijd bij de hand hebt.

-
Krizzie
- Donateur (3x)

Een B204 is overwogen, maar die klinken niet zo mooi hehe. 
-
BergenB
- Donateur (4x)

En de bodemsectie van een S4 cabrio, word een hele operatieVyv schreef: ↑ma 27 mei, 2024 21:24Het wordt een 5 cilinder quatro turbo motor met 4x4 aandrijving. Richtng de 500 a 600pk.
-
Vyv
- Moderator + Donateur

Een scan van de Audi en de SAAB over elkaar heen, om te kijken of het een "beetje" past.

De SAAB is ondertussen helemaal kaal. Met opmerking dat het een structureel erg zwakke auto is qua design, de voorkant zit er als het ware los opgeplakt.

Donor Audi S4 cabrio V8, blok wordt niet gebruikt, de bak en subframe wel.

Eindresultaat?

De SAAB is ondertussen helemaal kaal. Met opmerking dat het een structureel erg zwakke auto is qua design, de voorkant zit er als het ware los opgeplakt.

Donor Audi S4 cabrio V8, blok wordt niet gebruikt, de bak en subframe wel.

Eindresultaat?