Afgelopen vrijdag ben ik bij dit bedrijf op bezoek geweest, als je dan toch in de buurt bent, waarom niet even langs gaan? Het was erg leuk, had als binnenkomertje het laatste nummer van Saabberichten meegenomen in het tasje van NatSaab. Er stond een foto in van de hier op het forum ook gepasseerde 9-5 in glacier blue. Toen ik binnen kwam lag het gros het personeel te slapen, het was midden op de dag, veel te warm om te werken. Stipt 1 uur sprong de muziek aan. Mij was door de werkplaatschef gevraagd te wachten. Met 2 woorden Engels van hem en mijn duolingo Chinees kwamen we best een eindje, er waren volgens hem 'kantoormensen' die beter te volgen waren maar nog lagen te rusten.
Eenmaal wakker een leuk gesprek gevoerd met een man en een vrouw. Zij had enige tijd terug in Nederland in een classic 900 cabrio meegereden, de ZV-436-H. Ze liet er een foto van zien. Eigenaar hier actief? Van de te koop staande classics was niks te zien. Er stonden 12 Saabs binnen waar aan gewerkt werd. De oudste was een 900 ng. Buiten stonden 2 behoorlijk gebruikte 9000 en ook nog een 9-5 OG in de wasstraat. Begreep dat de community springlevend is maar in het straatbeeld heb ik nog enkele Saab gezien. Na nog wat foto's gemaakt te hebben ging ik met een Saab performance pet en een muismat weer verder.