Saab 9 3 op circuit na F1

In heel veel films en TV programma's zijn Saabs te zien.
Plaats reactie
aeensing
Geregistreerd lid

Saab 9 3 op circuit na F1

Bericht door aeensing » do 03 aug, 2023 11:29

https://www.vkmag.com/magazine/hek-van- ... dje-rijden

Deze beste man nam dus zijn saab mee over het circuit een dag na de F1. :lol: :O:

1001760
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Re: Saab 9 3 op circuit na F1

Bericht door 1001760 » do 03 aug, 2023 12:49

Episch!

MvR
Geregistreerd lid

Bericht door MvR » do 03 aug, 2023 14:06

Leuk stukje! Helaas was dat vroeger heel normaal en nu niet meer.

Naar aanleiding van Spa afgelopen zondag nog eens in mijn geheugen gegraven: 1973, met de 3e klassen van mijn school naar de Ardennen. Grotten van Han, Bastogne (Slag om de Ardennen) en Spa.

Dikke shout-out naar de Ringelberg-chauffeur*) die ons in de touringcar over het hele -toen nog langere- circuit reed; ...ff tussen de middag, want 's morgens en na de lunch waren er trainingen voor een race (geen F1). Was leuk, zeiknat circuit ook.

School op Rotterdam-Zuid, deed altijd zaken met het Rotterdamse bedrijf Ringelberg.

DV 9-3
Donateur
Donateur

Bericht door DV 9-3 » do 03 aug, 2023 15:52

Hahahaha! Briljante actie!

In 2016 was ik uitgenodigd door een Engelse collega die met zijn Aston Martin op zijn beurt mee was met een Engelse Lotus club naar een Trackday op Spa. Of ik ook met mijn Saabje wilde rijden vroegen ze daar op 't circuit ineens! "Sure you can!" Nou, dat leek me wel wat! Dus ik me inschrijven en warempel, een uitgebreide instructie over de regels van die dag later, reed vaders met z'n toenmalige Midnight Blue / Beige handgeschakelde og 9-3 SE Cabriootje (mèt Stage I) de Pitbox door, de Pitstraat uit en.... steil(!) naar beneden door Eau Rouge op Spa Francorchamps!!....

Kapje open, helmpje op, twee ronden achter een pace car om de baan te leren kennen, en na die twee installatie ronden was de baan dan de rest van de dag vrij tot m'n beschikking was 't idee. Een prachtig vooruitzicht vond ik 't, want meer dan 20-25 auto's waren er niet, dus er was alle ruimte voor een ieder om te doen wat 'ie leuk vond, zonder anderen te hinderen of in gevaar te brengen...

Echter, na die twee installatie ronden kreeg ik de rode vlag..

Wat bleek; De baancommissarissen hadden uitgevogeld dat mijn Saabje geen rollbar had en dat vonden ze niet ok. Dus van de baan ermee, keurig m'n inschrijfgeld teruggekregen, en de rest van de dag mocht ik naar hartelust spelen met de Aston van mijn Engelse collega. Ook bepaald geen straf natuurlijk, hoewel ik daar met m'n helm op alleen heel vervelend ver achterover gezakt in paste...

Maar die twee installatie ronden, hoe langzaam ook in m'n toenmalige Midnight Blue / Beige Cabrio-trots, die zal ik echt nooit vergeten. Wàt een indrukwekkende ervaring is dat circuit. Sindsdien ziet een F1 bolide door Eau-Rouge en over het Kemmel straight er voor mij echt héél anders uit!

turbopilot
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Bericht door turbopilot » do 03 aug, 2023 19:50

Hadden ze daar vroeger niet van die oranje 99 Combi coupe’s als rescue wagens :-S+

Plaats reactie