Pagina 1 van 1

Nieuwe saab-rijder!!

Geplaatst: wo 20 jul, 2005 17:03
door Bandor
Ik heb net een saab 900-2.3 se gekocht!! (nou ja nieuw uit 1998)
Ben helemaal hyper....

Kunnen jullie mij op de hoogte brengen over:
1. waar verzeker ik zo'n auto?
2. Onderhoud?
3. Moet deze auto perse binnen staan?
4. waar moet ik nog meer op letten in de 6 maanden garantie periode?

HELP! :D :? :shock:

Geplaatst: wo 20 jul, 2005 17:45
door verde900
Allereerst gefeliciteerd met je nieuwe SAAB en welkom op dit forum, wat een is dat een mooi moment in je leven om je eerste SAAB te gaan rijden.

1) Polis direct is doorgaans een scherpe aanbieder als het om verzekeringen gaat.
2) waar je woont is van belang om je voor het onderhoud van advies te dienen.
3) Het is een SAAB! :wink: binnen is geen must, maar als het kan....
4) De airco, de pixels van je displays en de balansasketting/tandwielen zijn regelmatig terugkerende probleemonderwerpen op dit forum.

bedankt!

Geplaatst: wo 20 jul, 2005 19:20
door Bandor
ik ben dolblij met dit "oudje" ik heb altijd al een saab cabrio willen hebben en nu is het dan eindelijk zover.
Zijn er misschien nog andere zaken waar ik op moet letten?
Ik heb alvast zo'n afdekhoes gekocht om hem af te dekken totdat ik een stalling heb gevonden.

Is 130.000 km veel voor een benzine uitvoering en moet ik dan nog zaken laten vervangen?
De garage vervangt in ieder geval de distributieriem....

Re: bedankt!

Geplaatst: wo 20 jul, 2005 19:27
door verde900
Bandor schreef:ik ben dolblij met dit "oudje" ik heb altijd al een saab cabrio willen hebben en nu is het dan eindelijk zover.
Zijn er misschien nog andere zaken waar ik op moet letten?
Ik heb alvast zo'n afdekhoes gekocht om hem af te dekken totdat ik een stalling heb gevonden.

Is 130.000 km veel voor een benzine uitvoering en moet ik dan nog zaken laten vervangen?
De garage vervangt in ieder geval de distributieriem....
Had even niet door dat je meteen een cabrio gekocht had, dan is er voor een stalling wel weer wat te zeggen.
Van belang voor een onbekommerde toekomst samen is ook dat alle modificaties uitgevoerd zijn, er zit een inslagplaatje ergens (ik denk rechts als je de deur opendoet)

Geplaatst: wo 20 jul, 2005 23:46
door Erik
Mooi zo'n cabrio 8)
Ben benieuwd naar de foto's.
De garage vervangt in ieder geval de distributieriem
Die heeft je auto niet. Heeft een ketting maar die hoeft bij 130000km nog niet aan vervanging toe te zijn. Is in ieder geval een redelijk ingrijpende operatie.
Auto heeft wel een multiriem (voor stuurbekrachtiging, airco, dynamo enz..) deze moet samen met een aantal spanrollen vervangen worden bij 110000km.
Informeer nog even goed welke ze doen, dat scheelt later misschien verwarring.

Geplaatst: do 21 jul, 2005 8:00
door Bandor
De garage vervangt in ieder geval de distributieriem

Wat bedoelen jullie met alle modificaties uitvoeren?
En hoe kan een dealer nu zeggen dat hij de distributieriem gaat vervangen als die er niet inzit?
die multi riem vervangen, is dat een duur grapje??

Geplaatst: do 21 jul, 2005 8:04
door verde900
Bandor schreef:[Wat bedoelen jullie met alle modificaties uitvoeren?
En hoe kan een dealer nu zeggen dat hij de distributieriem gaat vervangen als die er niet inzit?
die multi riem vervangen, is dat een duur grapje??
Door de jaren heen heeft SAAB modificatieadviezen gegeven zodat o.a. productverbeteringen maar ook veiligheidszaken achteraf alsnog op reeds rijdende SAAB´s werden doorgevoerd, sommige SAAB´s zijn nooit in het dealercircuit onderhouden geweest en missen deze verbeteringen, vandaar mijn opmerking, de eerste NG900's (en ook de cabrio) hebben veel modificaties gehad.