Aankoop advies Saab 9-3 Viggen
-
M. Bos
- Geregistreerd lid
Aankoop advies Saab 9-3 Viggen
Ik ben in onderhandeling over de aanschaf van een Saab 9-3 cabrio Viggen, welke staat bij Jonker auto's in Hoevelaken (www.jonkerauto.nl). Heeft iemand tips of kent iemand deze auto? Hij staat al zeker anderhalf jaar te koop en is onlangs in prijs gezakt. Hij is in augustus 2000 verkocht, volgens het onderhoudsboekje, door Saab De Snelheid in Amsterdam. De huidige kilometerstand is 33500.
Hans.
Hans.
-
FrankM
- Geregistreerd lid
Re: Aankoop advies Saab 9-3 Viggen
Hallo Hans,
Ja,ik ken deze auto,d.w.z.ik heb hem in het verleden wel eens bij mij in de buurt zien rijden.Als ik het me goed herinner,werd hij bereden door een jonge,blonde vrouw.Verder hrb ik helaas geen info over deze auto...
Groet,en succes,Frank
Ja,ik ken deze auto,d.w.z.ik heb hem in het verleden wel eens bij mij in de buurt zien rijden.Als ik het me goed herinner,werd hij bereden door een jonge,blonde vrouw.Verder hrb ik helaas geen info over deze auto...
Groet,en succes,Frank
-
B235R
- Lid van verdienste
garantie: neem aan dat je de auto koopt met bovag garantie... zeker doen.
onderhoud: als het goed is heeft ie 2 beurten gehad, 10.000 en de 30.000 beurt + evt. modificatie's door saab uitgeschreven, wil je zelf een beetje safe zitten bij de volgende beurt 50.000 zorg dan dat remmen (schijven/blokken) op dit moment een goed belegd zijn zelfde geldt voor de banden. zijn bij deze auto de grootste kostenposten.
motorisch is de B235R motor een van de beste in het programma van saab, zelden tot nooit problemen.
onderhoud: als het goed is heeft ie 2 beurten gehad, 10.000 en de 30.000 beurt + evt. modificatie's door saab uitgeschreven, wil je zelf een beetje safe zitten bij de volgende beurt 50.000 zorg dan dat remmen (schijven/blokken) op dit moment een goed belegd zijn zelfde geldt voor de banden. zijn bij deze auto de grootste kostenposten.
motorisch is de B235R motor een van de beste in het programma van saab, zelden tot nooit problemen.
-
Marc
- Lid van verdienste
Hallo Hans,
Deze staat er inderdaad al een hele tijd. Ik geloof dat ie een tijdje terug te koop stond voor 53995Euro.
Voor het bedrag dat ie nu te koop staat is het misschien interessanter om eentje te importeren wat je ettelijke 1000den euro goedkoper uitkomt. Als je even zoekt vind je ze in Duitsland voor 21000-25000 euro. Reken daar nog de BPM bij en zal snel zien dat het verschil tot bijna 10000 euro kan oplopen. Toch de moeite om eens rond te kijken als je het mij vraagt... Bij een eventuele verkoop scheur je je broek er dan ook niet zo hard aan.
Ter vergelijking heb ik 2 duitse gevonden, helaas wel met het oranje interieur waar ik persoonlijk niet echt fan van ben.
Viggen 04/2000 89000km
Viggen 06/1999 25200km
Marc
Deze staat er inderdaad al een hele tijd. Ik geloof dat ie een tijdje terug te koop stond voor 53995Euro.
Voor het bedrag dat ie nu te koop staat is het misschien interessanter om eentje te importeren wat je ettelijke 1000den euro goedkoper uitkomt. Als je even zoekt vind je ze in Duitsland voor 21000-25000 euro. Reken daar nog de BPM bij en zal snel zien dat het verschil tot bijna 10000 euro kan oplopen. Toch de moeite om eens rond te kijken als je het mij vraagt... Bij een eventuele verkoop scheur je je broek er dan ook niet zo hard aan.
Ter vergelijking heb ik 2 duitse gevonden, helaas wel met het oranje interieur waar ik persoonlijk niet echt fan van ben.
Viggen 04/2000 89000km
Viggen 06/1999 25200km
Marc
-
Style&Co
- Moderator + Donateur

In duitsland vond ik na na 1x zoeken (kan dus goedkoper) een identieke zwarte 9-3 cabrio viggen uit 2000 met 25.000km op de klok voor € 25.900.
Zie link.... http://www.autoscout24.de/home/index/de ... d=13029843
Als je vervolgens via http://www.hetextranet.nl/ de bpm calculator de invoerafdracht laat berekenen kom je op ca. € 6.700 uit.
Een brutokostprijs van € 32.600 voor een Viggen op nw nl kenteken met minder km's. Beetje wheelen en dealen en je hebt m zo rond de 30 mille (?!?!). Je moet alleen ff de moeite en tijd erin steken om m in NL te krijgen...
Is grofweg 7,5 à 10.000 euro goedkoper dan Jonker... Ik wist t wel! Leuke kerstbonus waar je niet tegenop kunt werken (of je moet in de top van Ahold of Parmalat zitten
)
Zie link.... http://www.autoscout24.de/home/index/de ... d=13029843
Als je vervolgens via http://www.hetextranet.nl/ de bpm calculator de invoerafdracht laat berekenen kom je op ca. € 6.700 uit.
Een brutokostprijs van € 32.600 voor een Viggen op nw nl kenteken met minder km's. Beetje wheelen en dealen en je hebt m zo rond de 30 mille (?!?!). Je moet alleen ff de moeite en tijd erin steken om m in NL te krijgen...
Is grofweg 7,5 à 10.000 euro goedkoper dan Jonker... Ik wist t wel! Leuke kerstbonus waar je niet tegenop kunt werken (of je moet in de top van Ahold of Parmalat zitten
-
B235R
- Lid van verdienste
die prijzen in duitsland zijn veel te hoog, voor particulier vallen ze mee. maar als je ze verglijkt met de nederlandse handelsprijzen voor een viggen 
-
Style&Co
- Moderator + Donateur

wat zijn dan de nederlandse handelsprijzen??? Hoeveel procent liggen die onder de NL-se consumenteprijs... 10.000 euro is toch een groot gat... als dat de marge op een dergelijk auto is... met alle respect en rekenschap houdend met allerlei dealerkosten zoasl A1 toplocatie, voorraad etc... da's wel veel!
-
Garrett
- Lid van verdienste
Ter vergelijking: Kennissen hebben deze zomer voor dezelfde prijs (echte handelsprijs) een 9-3 Aero cabrio uit 2002 gekocht.......
-
B235R
- Lid van verdienste
voor de auto word € 39.950,- gevraagt.
dan heeft ie niet te koop gestaan voor:

dan heeft ie niet te koop gestaan voor:
53995Euro
-
Marc
- Lid van verdienste
Een half jaar terug was 53995 de vraagprijs, nu dus idd 39950, je moet niet vragen wat voor een marge ze erop hebben/hadden 
-
B235R
- Lid van verdienste
geen gezonde margemarky schreef:Een half jaar terug was 53995 de vraagprijs, nu dus idd 39950, je moet niet vragen wat voor een marge ze erop hebben/hadden
-
M. Bos
- Geregistreerd lid
Het vervolg van het aankoop advies... Saab 9-3 Viggen
Bedankt voor de adviezen, ik ben een hoop wijzer geworden!
Maar goed.... Zaterdag wezen kijken met m'n zoon. Aangezien ik was er al twee keer eerder was geweest werd ik al snel herkend door één van de verkopers. Na (zoveelste) grondige inspectie kwam de vraagprijs aan bod, 25000 + een zwarte 91-er Saab 900 lpt cabrio met 140k op de teller... De verkoper vond dit een interessant bod en er werd en proefrit afgesproken, welke samen met m'n vrouw op de maandag erna zou plaatsvinden... Die maandag aangekomen bleek er niks geregeld te zijn. De auto stond nog op zijn plaats (er hadden zes auto's verreden moeten worden) De verkoper, die ons de zaterdag ervoor zo vriendelijk geholpen had, kwam ietwat chagrijnig naar ons toe en vertelde dat de vraagprijs nogmaals besproken moest worden... Blijkbaar had hij van Jonker zelf de wind van voren gekregen... want de 25k +900 cabrio waren ineens niet meer genoeg. Uiteindelijk zijn we het niet eens geworden over de prijs
... Ik ben tussendoor wel op bezoek geweest bij Ijdorff in Leusden en hij kon me vertellen dat de vraagprijs anderhalf jaar geleden inderdaad 53.995 was, en ik kon zelf zien (op de achterkant van het verkoopblad) dat de auto voordat hij naar 39 werd verlaagd 46 had gekost... Maar nu, nogsteeds heb ik goede hoop, alleen weet ik niet hoe een Viggen met 18" rijdt... Ik ben bang dat het erg oncomfortabel is, heeft iemand ervaring hiermee? En de discussie over de duitse Viggens, dat oranje leer is inderdaad lelijk... en heb ik niet zo'n zin in al die rompslomp van het kopen van een auto in Duitsland. En daarnaast, het zoeken naar een nieuwe auto is toch net zo leuk als het kopen van één?
Groeten, Hans.
Groeten, Hans.
-
FrankM
- Geregistreerd lid
Hallo Hans,
Lekker professionele firma,dat ze je van Rotterdam naar Hoevelaken laten rijden voor niets.Het minste was toch wel geweest om je even van te voren een belletje te geven dat de "deal" toch niet door kon gaan.
In ieder geval:succes met je verdere zoektocht.
Groet,Frank
Lekker professionele firma,dat ze je van Rotterdam naar Hoevelaken laten rijden voor niets.Het minste was toch wel geweest om je even van te voren een belletje te geven dat de "deal" toch niet door kon gaan.
In ieder geval:succes met je verdere zoektocht.
Groet,Frank
-
Sjaak
- Geregistreerd lid
Ik vind het te gek voor woorden dat ze verwachtten dat je 25000 euro op tafel legt,zonder dat je eerst een flinke proefrit hebt gemaakt.dit valt voor mij onder arrogante onbeschoftheid,ik zou ze zeggen steek hem maar in een opening waar nog nooit een SAAB gezeten heeft.
-
B235R
- Lid van verdienste
die 18 inch hebben goede tractie, een viggen is toch een auto die niet voor 100% op comfort is afgestemd daarom is het een viggen. Ik weet niet of de auto is uitgerust met een VRP van abbott? maar dat is iets waar je wat aan hebt en dan rijd zo'n auto perfect met 18 inch.