Let's buy Saab. Saab drivers of the world untie ehh unite
Geplaatst: wo 06 apr, 2005 22:44
Kunnen we niet met z'n allen een management buy out doen en saab gewoon voor een symbolisch bedrag van 1 kroon overnemen? Vervolgens gaan we, at a price, die keddielek voor ze produceren. Als ze willen kunnen we ook nog de veeeeeeectraaaagh voor ze produceren, at a price want leuk is het niet, zodat ze in rüdelsheim de toko nog wat slanker kunnen maken. Een klassieke win-win situatie.
Tegelijkertijd gaan we met Subaru een hele fijne 4x4 sedan/hatchback/whatever ontwikkelen met voor subaru de boxer en voor Saab die motor met die variabele compressie maar dan wel de 2 liter en niet de 1.6. een 9-2 zeg maar. Uiteraard gaan we daarmee rallyen. Het design doen we met een vleugje retro dus mooie verwijzingen naar de oude saabs.
De 9-3 wordt een hatchback en de 9-3 combi blijft ook lekker in het program, de 9-5 mag met pensioen. Daarvoor iets dat kan concureren met bijvoorbeeld de A8. Motoren, 1 flat six dubbel turbo van Subaru, waarom niet. En, al was het alleen maar om volvo te pesten, laten we een mooie V8 bouwen door Yamaha ge-ent op het oude vertrouwde saab-blok, ook dubbel turbo natuurlijk.
Voor de diesel gaan we boldly waar we al eens geweest zijn, alleen anders. We maken een tweetakt diesel. Lijkt me een mooie link met het roemruchte verleden en bovendien ramt zo'n (turbo) 2 takt diesel iedere vergelijkbare 4-takt diesel naar de vergetelheid.
Voor de rest blazen we de Special Performance Group weer nieuw leven in alwaar we classics gaan upgraden zodat ze de moderne equivalenten van andere merken het snot voor de ogen kunnen rijden. Opschnauzen naar de rechterbahn met die M3 en een beetje rapido.
Zo, how about it? doen of doen? Komen jullie maar met jullie ideeen over modellen en motorconfiguraties, ik ben de lulligste niet, goede ideeen worden beloond met een grote snee smorgasbord................of zoiets
Lopen er hier nog een paar Piepers of Brenninckmeijertjes rond die niet weten wat ze met hun geld moeten doen en het leuk vinden om dit oneindig risicovol te beleggen. Kom maar op met de poen. Let's buy Saab voordat ze compleet geassimileerd zijn door GM alias "the Borg". Weg met opperborg Bill "ik ben de Lutz" kwijt.
ps: Als er nog iemand een ingangetje heeft bij Billie G van MS., die Sörös of die andere ouwe Amerikaanse belegger dan houden we ons aanbevolen. We zijn ook niet vies van Oliedollars dus als iemand die Meneer Al Fayed over kan halen om Harrods te verkopen aan een andere Arabier dan is het ook goed
Tegelijkertijd gaan we met Subaru een hele fijne 4x4 sedan/hatchback/whatever ontwikkelen met voor subaru de boxer en voor Saab die motor met die variabele compressie maar dan wel de 2 liter en niet de 1.6. een 9-2 zeg maar. Uiteraard gaan we daarmee rallyen. Het design doen we met een vleugje retro dus mooie verwijzingen naar de oude saabs.
De 9-3 wordt een hatchback en de 9-3 combi blijft ook lekker in het program, de 9-5 mag met pensioen. Daarvoor iets dat kan concureren met bijvoorbeeld de A8. Motoren, 1 flat six dubbel turbo van Subaru, waarom niet. En, al was het alleen maar om volvo te pesten, laten we een mooie V8 bouwen door Yamaha ge-ent op het oude vertrouwde saab-blok, ook dubbel turbo natuurlijk.
Voor de diesel gaan we boldly waar we al eens geweest zijn, alleen anders. We maken een tweetakt diesel. Lijkt me een mooie link met het roemruchte verleden en bovendien ramt zo'n (turbo) 2 takt diesel iedere vergelijkbare 4-takt diesel naar de vergetelheid.
Voor de rest blazen we de Special Performance Group weer nieuw leven in alwaar we classics gaan upgraden zodat ze de moderne equivalenten van andere merken het snot voor de ogen kunnen rijden. Opschnauzen naar de rechterbahn met die M3 en een beetje rapido.
Zo, how about it? doen of doen? Komen jullie maar met jullie ideeen over modellen en motorconfiguraties, ik ben de lulligste niet, goede ideeen worden beloond met een grote snee smorgasbord................of zoiets
Lopen er hier nog een paar Piepers of Brenninckmeijertjes rond die niet weten wat ze met hun geld moeten doen en het leuk vinden om dit oneindig risicovol te beleggen. Kom maar op met de poen. Let's buy Saab voordat ze compleet geassimileerd zijn door GM alias "the Borg". Weg met opperborg Bill "ik ben de Lutz" kwijt.
ps: Als er nog iemand een ingangetje heeft bij Billie G van MS., die Sörös of die andere ouwe Amerikaanse belegger dan houden we ons aanbevolen. We zijn ook niet vies van Oliedollars dus als iemand die Meneer Al Fayed over kan halen om Harrods te verkopen aan een andere Arabier dan is het ook goed